عکس رهبر جدید

یک دهه پژوهش درباره مدیران مدارس

یک دهه پژوهش درباره مدیران مدارس

ویراستاران: هلن آرلستیگ، کریستوفر دی و اولوف یوهانسن

مترجم: دکتر ناصر شیربگی

ناشر: آثار معاصر (883118۶۶-021)

سال نشر: 1399

مدیران و  معلمان مدرسه‌ها، در چارچوب موقعیتی که مدرسه در آن فعالیت‌ می‌کند شکل می‌گیرند و آن را شکل می‌دهند. آن‌ها اغلب محصول مدارسی هستند که خود آن را مدیریت می‌کنند. اگر مدرسه‌ای مؤثر عمل نکند، این رهبران برای کمک به شکل دادن آن «به آن‌چه باید باشد» مسئولیت حرفه‌ای دارند. پس کجا فرد مدیر دانش و مهارت را برای ایجاد چنین انتقالی به دست می‌آورد. درک عمیق از محیط اجتماعی و ساختارهای حکومتی و زمینه ملی که در آن یک نظام آموزشی شکل می‌گیرد، نقش تعیین‌کننده‌ای در این راستا دارد. زیرا مهم است بتوانیم درک کنیم که چگونه یک نظام عمل می‌کند و نقش هنجاری رهبران مدارس در آن کدام است.

این کتاب از طریق ارائه گزارشی از مهم‌ترین تحقیقات مدیریت انجام شده در کشورهای مختلف در طول یک دهه و نیم گذشته برای رسیدن به این هدف در تلاش است. به بیان دیگر این کتاب تلاش دارد تا نقشه‌ای از ماهیت، اهداف، جهت‌گیری‌ها و موقعیت‌هایی که در آن پژوهش مدیریت مدارس از سال 2000 به بعد در برخی از شرایط به لحاظ فرهنگی و آموزشی متفاوت صورت گرفته است، فراهم آورد.

گزینش این مقالات به طور عمده بین‌المللی است و از حوزه‌های جغرافیایی، منابع تاریخی سیاسی و اجتماعی، مراحل تدارک آموزشی، خط‌مشی و اولویت‌های متفاوت گردآوری شده است.




۸۲۶
کلیدواژه (keyword): رشد مدیریت مدرسه، کتابخانه، معرفی کتاب،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید