عکس رهبر جدید

۳۶۵ راه سبزاندیشی برای نوجوانان

  فایلهای مرتبط
۳۶۵ راه سبزاندیشی برای نوجوانان

365 راه سبزاندیشی برای نوجوانان

مؤلف: شری امسل

مترجم: بهرام معلمی

ناشر: شرکت انتشارات فنی ایران

سال چاپ: 1397

قطع کتاب: رقعی

مجموع صفحه‌ها: 176

 

کتاب حاضر سعی دارد از طریق فعالیت، ارائه اطلاعات، داستان‌های سرگرم‌کننده، بازی و... به کودکان و نوجوانان درخصوص محیط زیست مطالب و نکات مهم و ارزشمندی را یاد دهد و آن‌ها یاد بگیرند که از طبیعت و محیط زیست محافظت و نگهداری کنند و به آن احترام بگذارند تا کره زمینی سبز و پاک و سالم داشته باشیم.

در کتاب راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی برای هر روز سال و فعالیت‌هایی برای خانه و مدرسه آمده‌اند. سه‌ «باز» معجزه‌آسا (بازمصرف، بازیافت و بازکاهی پسماند) در کتاب شرح ‌داد‌ه ‌شده‌اند تا در نهایت مخاطب به راهکارهایی عملی برای حفظ محیط‌زیست برسد.

کتاب 365 راه برای سبزاندیشی که سعی در ارائه راهکارهای مناسب و جذاب در رابطه با حفظ محیط زیست دارد، به هشت فصل با عنوان‌هایی به شرح زیر تقسیم شده است:

خوراک فکر: در این فصل که فصل پیشین و ابتدایی کتاب است، چند بازی‌ فکری در رابطه با محیط زیست و اندیشیدن به محیط زیست اطرافمان، مخصوص مطرح‌کردن در دور‌همی‌های دوستانه و یا خانوادگی ارائه شده است تا با توجه به فکر کردن به موضوع محیط زیست و بیان نگرش‌های مختلف، با این موضوع بیشتر عجین شویم.

زمین 101: فصل دوم کتاب به دگرگونی‌های زمین در ادوار گوناگون می‌پردازد، واژه‌های پدیده‌های کره زمین را، مثل آبخوان، سنگ کره و گسل با زبانی ساده تعریف می‌کند، و راهکارهای ساده‌ای برای حفظ زمین، مانند درخت‌کاری، مطرح می‌سازد.

پیکار با آلودگی: هر آنچه که موجب به خطر افتادن حیات کره زمین می‌شود، مانند انتشار گازهای گلخانه‌ای، گرمایش زمین، آلودگی نوری، آلودگی صوتی، مواد سمی و از این دست موارد، در این فصل توضیح داده شده است.

حیات جانوری: حیات جانوران، خطر انقراض جانوران، شکار غیرقانونی، پرهیز از خرید اشیای ساخته شده از مرجان‌ها، حفاظت از زیستگاه‌های جانوری و هر آنچه که در مورد حفظ و نگهداری و آشنایی با گونه‌های جانوری است، در این بخش مطرح شده است.

حیات گیاهی: در بخش حیات گیاهی به تنوع زیستی گیاهان، جنگل‌زدایی، بازکاشت درختان و... پرداخته شده است.

انرژی و توان: در این بخش به مصرف و شناخت انواع انرژی‌ها نگاه جالبی شده است.

بازیافت: همان‌طور که می‌دانیم، در دنیای امروز بازیافت کار بسیار خارق‌العاده‌ای است که موجب کاهش آسیب به طبیعت و همچنین ایجاد درآمدزایی بالا برای کشورها می‌شود. این فصل نحوه بازیافت و بازمصرف را مطرح می‌کند.

در خانه، مدرسه، و آن‌سوتر: به خانه‌های سبز، فضاهای سبزی که خودتان می‌توانید ایجاد کنید، و راهکارهای جذاب برای به‌ وجود آوردن محیط سبز می‌پردازد و پیشنهادهایی نیز ارائه می‌دهد.

 

 

۱۲۴۱
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش علوم زمین، معرفی کتاب،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید