عکس رهبر جدید

یادداشت سردبیر

  فایلهای مرتبط
یادداشت سردبیر

به نام خدا

 

در دوران جوانی، صبح تا شب کلماتی مثل «مشق و امتحان»، «کنکور و آینده»، «شغل و ازدواج» و ... در سر شما میچرخند و بزرگترها هم که دائم فشار میآورند و استرس را بیشتر میکنند. ولی شاید این ضربالمثل را شنیده باشید که: «جوانی دیگر بر نمیگردد.» پس آیا این همه فشار و استرس ارزشش را دارد؟ رسول اکرم(ص) میفرمایند: «پنج چیز را قبل از پنج چیز غنیمت بشمارید:

جوانی را قبل از پیری،

سلامتی را قبل از بیماری،

فرصت را قبل از گرفتاری،

دارایی را قبل از فقر،

زندگی را قبل از مرگ.

پس تا زمان داریم، باید قدرش را بدانیم. در جایی خواندم: «مشکل منتظر فردا ماندن این است که وقتی فردا برسد، به آن میگویند امروز. امروز فردای دیروز است.» نگذارید غول کنکور به شما آسیب برساند. اگر دست تبلیغات باشد، مؤسسههای کنکوری میخواهند از همان کلاس اول دبستان شما را با تست زدن آشنا کنند. اما قدر جوانیتان را بدانید و زندگی کنید و همراه با درس به خودسازی و به طبیعتگردی، هنراندوزی و ورزش بپردازید که سعدی شیرینسخن میگوید: «عمر، برف است و آفتاب تموز٭

پرسش اصلی این است که: «ما با فرصتهای امروز چه کنیم؟» اینجاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی، به زیبایی میفرمایند: «جوانان عزیز! حضور در صحنه پرشور دانشاندوزی که از زیباترین و مبارکترین فصول دوران جوانی است، هنگامی که با مجاهدتهای اسلامی و تلاش در راه گسترش فهم و معرفت درست دینی و سیاسی همراه باشد، یکی از بزرگترین آمیزههای معنوی برای نسل جوان کشور را پدید میآورد. در انتخاب راه حقیقی به نظر من، خود شما جوانها بزرگترین مسئولیت را دارید؛ مسئولیتی که میتوانید آن را انجام دهید.»

 

٭ تموز: بسیارگرم

۱۰۴۱
کلیدواژه (keyword): رشد جوان، یادداشت سردبیر،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید