عکس رهبر جدید

چلیک، چلیک، چالش‌ها!

  فایلهای مرتبط
چلیک، چلیک، چالش‌ها!
جهان امروز که هر لحظه آن به ثبت خاطرات تلخ و شیرین نیاز دارد، قطعاً هنرمندانی کارآموخته را می‌طلبد که در این مهم و در نقش‌آفرینی خاطره‌ها گامی مثبت بردارند.

جهان امروز که هر لحظه آن به ثبت خاطرات تلخ و شیرین نیاز دارد، قطعاً هنرمندانی کارآموخته را میطلبد که در این مهم و در نقشآفرینی خاطرهها گامی مثبت بردارند. این هنرمندان به هنرآموزانی چیرهدست و توانمند نیازمندند تا در این مسیر به کمال و توانایی مطلوب برسند. لازمه این شرایط، شایستگی و توانمندی بالای معلم خوب عکاسی و فیلمبرداری است. در این راستا میتوان شاخصههای مهم و ویژگیهای برجسته هنرآموز عکاسی را در قابی کلی چنین مطرح کرد:

1. تسلط به علوم و فنون دوربین و ساختار فیزیکی آن (آنالوگ و دیجیتال)؛

2. به روز بودن در زمینه فنون و علوم عکاسی، بهخصوص عکاسی دیجیتال؛

3. دارابودن مطالعات جامع و پژوهشی در تاریخ عکاسی و تصویربرداری، چه ایران و چه جهان، بهمنظور اطلاعرسانی به مخاطبان عام یا حتی دانش‌‌آموزان.

4. صبوری و تحمل، آرامش و حتی سرعت عمل در مواقع ضروری؛

5. داشتن روحیه بالا و توانایی جسمی خوب. هر حادثهای عکاس مناسب خود را میطلبد که با شهامت و جسارت، با حوادث اجتماعی، سیاسی، ورزشی و طبیعی برخورد کند؛

6. نگاه خوب و جستوجوگر. شاید از اولین خصوصیات بارز عکاس و تصویربردار همین است. دیدن امری است عادی، اما نگاهکردن مقولهای کنجکاوانه و هنرمندانه است که هر عکاس خوب یا بهتر بگویم معلم خوب، باید بهطور ذاتی یا اکتسابی آن را داشته باشد و همان روحیه و نگاه را به هنرجویان خود منتقل کند؛

7. برقراری ارتباط خوب و صمیمی با هنرجویان، در ضمن داشتن روحیه گردشگری. هنرآموز با این جنبه مثبت، با هنرجویان خود به دل طبیعت میرود و رخدادهای اجتماعی را با مشارکت صمیمانه معلم شاگردی ثبت میکند؛

8. نقد و تفسیر آگاهانه هر عکس و تصویر توسط معلم در آموزش عکاسی میتواند تصورات و ذهنیات هنرجویان این رشته را ارتقا دهد.

 این نقد هنری قطعاً در گرو پیشینه علمی و تجربی معلم است؛

9. تسلط کافی به نرمافزارهای ویرایش عکس همچون فتوشاپ.

در پایان لازم به ذکر است، هنرجویان و مشتاقان هنر عکاسی و تصویربرداری با ورود به عرصه این هنر میتوانند وارد بازار شوند و کسب و کار مناسب خود را داشته باشند. چه بسا معلم خوب و شایسته میتواند راهی را به هنرجوی خود نشان دهد که مسیر زندگی وی را دگرگون و نگاهش را کاملاً متحول کند؛ طوری که ناخواسته در کار و زندگی اجتماعی، شغل و پیشینه هنری او، عامل پویایی و نشاط وی شود. مثلاً ورود به عرصه عکاسی تبلیغاتی، صنعتی، اجتماعی و مستند، ورزشی، ژورنالیستی، جنایی و پلیسی.

۶۶۲
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا، اندیشه،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید