عکس رهبر جدید

هشت روش یک مدیر

  فایلهای مرتبط
هشت روش یک مدیر
روش‌های مدیر مدرسه برای کمک به فیلم‌ساز شدن دانش‌آموزان:

1. با دانشآموزان فیلم ببینیم

یک روز هفته در مدرسه روز فیلم دیدن باشد. فیلم دیدن با بچهها، انگیزه فیلم خوب دیدن را در بچهها رشد میدهد. در بلندمدت میتوان خوراک ذهنی ایشان را بهدرستی تربیت کرد و ذوق بصری ایشان را ارتقا داد.

 

2. فیلمها را نقد کنیم

منفعلانه فیلم نبینیم. به بچهها بیاموزیم هر فیلمی، علاوه بر داستان ظاهری، باطنی نیز دارد که لازم است موشکافانه آن را بررسی کرد و به کنه آن پی برد. پس نقد فیلم لازمه فهم فیلم است.

 

3. فرصت اندیشه و نظر دادن به دانشآموزان بدهیم

با صبر و حوصله و بلندنظری حرف بچهها را بشنویم و هنر شنیدن نظر دیگران را به ایشان بیاموزیم. در گام بعد باید خوب فکرکردن را یاد بگیرند. هر فیلمی از فکر و اندیشهای برخوردار است.

 

4. تکالیف مدرسه را رسانهای کنیم

بخشی از تکالیف مدرسه می‌‌تواند بهصورت ویدئو باشد. دانشآموزان امروزی موبایل دوربیندار دارند، پس میتوانند خیلی از تکالیف را هنرمندانه و با خلاقیت بهصورت تصویری در بیاورند و به مدرسه ارائه دهند.

 

5. به درس فرهنگ و هنر بها بدهیم

متأسفانه برخی مدرسهها این درس را آنطور که شایسته است ارائه نمیدهند و حتماً دانشآموزان متضرر میشوند. به این درس، مثل مهمترین درسها، اهمیت بدهیم. این ذوق و هنر است که میماند. اگر مدیر محترم و زمانشناس، دغدغه هنر و رسانه داشته باشد، میتواند این در را به سمت هنرهایی مرتبط با سینما سوق دهد.

 

6. در مدرسه بانک فیلم داشته باشیم

در هر خانهای تعدادی سیدی فیلم و سریال موجود است. میتوان با فراخوان، فیلمهای دیدهشده خانوادهها را جمع کرد و با فراهمآوری یک آرشیو مفصل در مدرسه و امانتدادن فیلمها به بچهها، یک جریان فیلم خوب دیدن در مدرسه راه انداخت. باید بدانیم، دانشآموزان با تماشاکردن فیلم خوب، در فیلمسازی توانمند میشوند.

 

7. هر کلاس مسئول یا گروه رسانه داشته باشد

میتوان بخش مستندسازی فعالیتهای مدرسه را به دانشآموزان سپرد تا ایشان با هماهنگی معلمان، دوربین همراه بیاورند و از فعالیتهای مدرسه مستند بسازند. به این ترتیب، هم بخشی از هزینههای آرشیو و مستندسازی از دوش مدرسه برداشته میشود و هم دانشآموزان فرصت تجربه واقعی پیدا میکنند.

 

8.  هدایت تحصیلی را بهدرستی انجام دهیم

شاید مهمترین اقدام مدیر برای تربیت نسل آینده، شناخت توانمندیهای بالقوه دانشآموزان و هدایت تحصیلی صحیح ایشان است.

امروزه مدرسههای فنی و حرفهای میتوانند با ارائه رشتههای هنری، محیطی خوب برای پرورش و رشد دانشآموزانی باشند که میخواهند در فضای هنر و رسانه مؤثر باشند.

جامعه امروز در هر سطحی نیازمند هنرمند است و برای ماندگاری گفتمان انقلاب اسلامی نیازمند سینما و تلویزیون قدرتمند هستیم. به این هدف نمیرسیم مگر با داشتن هنرمندانی که از نوجوانی بهدقت در این عرصه پا گذاشتهاند و هنرمندانه تربیت شدهاند. همچنین، با تجربه واقعی در رشتههایی مثل برنامهسازی تلویزیونی یا سینما آماده تأثیرگذاری هستند.

از اینکه دانشآموازن توانمند را به سمت رشتههای هنری راهنمایی کنیم، نترسیم. آینده را هنرمندان میسازند.

۶۶۵
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا، اندیشه،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید