عکس رهبر جدید

آش شولی

  فایلهای مرتبط
آش شولی

مواد لازم

- چغندر متوسط، 2 عدد

- اسفناج، 250 گرم

- پیاز متوسط، 2 عدد

- عدس، یک چهارم لیوان

- آرد، نصف لیوان

- شوید، 250 گرم

- نمک و فلفل و زردچوبه، به مقدار لازم

- روغن، به مقدار لازم

- سرکه، به مقدار لازم

 

طرز تهیه

- ابتدا چغندر را پوست میکنیم. یکی از آنها را رنده و دیگری را مکعبی خرد میکنیم و با مقداری آب میگذاریم روی شعله تا نیمپز شود. بعد از نیمپز شدن، عدس و سبزی خردشده را به آن اضافه میکنیم و اجازه میدهیم تا کاملاً بپزد.

- در این فاصله پیاز داغ را آماده و به آن فلفل و زردچوبه اضافه میکنیم. در آخر نعنا را به پیازداغ میافزاییم و بلافاصله شعله را خاموش میکنیم.

- پس از اضافه کردن حدود 2 لیوان آب به آرد، آن را خوب مخلوط میکنیم تا یکدست شود و گلولهگلوله نباشد. بعد از پختن سبزیها، آرد مخلوط با آب را کمکم به شولی در حال جوشیدن اضافه میکنیم و مرتب هم میزنیم تا آرد ته نگیرد و خامی آن گرفته شود.

- اگر آش خیلی غلیظ شد باز هم آب اضافه میکنیم تا غلظت آن چیزی شبیه سوپ شود. سپس پیاز داغ و سرکه را به آن اضافه میکنیم و میگذاریم تا چند قل بزند و  بوی تند سرکه کم شود.

 

آش شولی شما آماده است.

نوش جان

 

 

 

 

کیک یزدی / زهرا اسلامی

 

مواد لازم:

- آرد، دو و نیم پیمانه

- شکر، یک و نیم پیمانه

- تخممرغ، 3 عدد

- ماست، یک پیمانه

- روغن مایع، 100 گرم

- گلاب، یک چهارم پیمانه

- هل آسیاب شده، یک قاشق چایخوری

- بکینگ پودر، یک و نیم قاشق چایخوری

- کپسول کیک یزدی، به تعداد لازم

- کنجد، در صورت دلخواه

 

طرز تهیه:

1. آرد، بکینگ پودر و هل را با هم مخلوط و چندین بار الک کنید و کنار بگذارید.

2. داخل یک کاسه بزرگ، شکر، تخممرغ، روغن، ماست و گلاب را مخلوط کنید و به کمک همزن برقی به مدت پنج دقیقه بزنید تا مواد کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند.

3. مخلوط آرد، بکینگ پودر و هل را کمکم به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید تا تمام آرد با مواد مخلوط شود. حالا مواد کیک یزدی آماده شده است و میتوانید آنها را داخل قالبهای کیک که کپسولها را در آنها گذاشتهاید، بریزید. در صورت تمایل کمی کنجد روی سطح کیکها بریزید و به مدت 40 دقیقه با حرارت 160 درجه بگذارید تا پخته شود.

 

 

 

بیشتر بخوانیم

 

کورونا

مؤلفان: استادان دانشگاهها و متخصصان برجسته کشور

ناشر: تیمورزاده

سال چاپ: 1399

این  کتاب حاوی اطلاعاتی علمی و کاربردی درباره  ویروس کووید 19 است. آشنایی با ویروس، نشانههای آن، چگونگی پیشگیری از آلودگی، مشکلات تنفسی و تنفس مصنوعی، قابلیت درمان کووید 19، کورونا و دستگاه گوارش، عوارض ویروس در مغز و اعصاب، و تشخیص به روشهای تصویربرداری از جمله موضوعهای کتاب هستند.

کورونا

 

۱۳۱۴
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، دست پخت،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید