عکس رهبر جدید

مهارت حساب شده

  فایلهای مرتبط
مهارت حساب شده

چند روز پیش، یکی از اقوام، برای کمک در خانه‌تکانی عید، به منزل ما آمد. آشنای ما که دانشجوی سال اول یکی از رشته‌های مهندسی است و تجربه کار عملی ندارد، خواست لوستری را که از روشن‌شدن لامپ آن ناامید شده‌بودیم، تعمیر کند. برای بررسی سیم‌ها، لوستر را باز کرد. همان‌موقع دستش به یکی از سیم‌های داخل سقف خورد و آنچه نباید، اتفاق افتاد!

سیم‌ها اتصالی کرد و برق خانه قطع شد. خوشبختانه به خاطر وجود کرونا، دستکش دستش بود و همان هم مانع از برق‌گرفتگی شدید خودش شد. با برق‌کار محله تماس گرفتیم. آمد و بعد از قطع‌کردن جریان برق خانه، گفت: «سیم‌کشی‌های برق اتاق آسیب جدی دیده است و تعمیرش یکی دو روز طول می‌کشد.»  فامیل ما هم که خیلی به خاطر اشتباهش شرمنده شده بود، اصرار کرد این مدت را به خانه ایشان برویم.  بالاخره هم مشکل به دست متخصص رفع شد.  گاهی تصور می‌کنیم کاری بسیار آسان است و با داشتن دانش نظری حتماً می‌توانیم آن را انجام بدهیم. اما وقتی وارد مرحله عمل می‌شویم، به اهمیت مهارت و تجربه پی‌می‌بریم. کاری که صرفاً با حفظ‌کردن دستورالعمل‌ها انجام شود، به‌احتمال زیاد، نتیجه‌اش شبیه همان حادثه‌ای می‌شود که در خانه ما به وجود آمد!  برای کارکردن باید از جایی شروع کرد، اما بهتر است شروع کارمان با نظارت و راهنمایی فردی کاربلد انجام شود؛ نه در خانه و با وسایل خطرناکی مثل دستگاه جوشکاری یا سیم برق.

در این روزهای نزدیک عید که بعضی وقت‌ها تصمیم می‌گیریم تأسیسات خانه را تعمیر کنیم و با خانه‌ای نو شده به پیشواز سال جدید برویم، باید حواسمان به مهارت‌هایمان باشد و در آغاز راه یادگیری، با خطرهای بزرگ روبه‌رو نشویم. شما در آینده، با تلاش و آموزش‌دیدن پیش استادکارها، ماهر خواهید شد، اما تا آن روز به افراد متخصص و کاربلد اعتماد کنید و نگذارید اتفاقی که برای ما افتاد، در همان حد یا خدایی نکرده بدتر، برای شما رخ دهد. مراقب خودتان باشید. به خاطر سلامت خود و عزیزانتان در خانه بمانید و به سفر و عید دیدنی نروید. عیدتان هم مبارک.

 

۹۶۸
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، یادداشت سردبیر،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید