عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

ریاضی فکر کن

  فایلهای مرتبط
ریاضی فکر کن
معرفی پایگاه آموزش ریاضی

«ریاضی فکر کن!» یک منبع قابلاعتماد برای پشتیبانی از همهی آموزگاران و دیگر بزرگترهایی است که میخواهند با بچهها همراه باشند تا از ریاضیورزی لذت ببرند.

در میان انبوه اطلاعات موجود در صفحات وب و شبکههای اجتماعی، تشخیص ریاضیات ارزشمند و روشهای آموزشی مبتنی بر مطالعات این حوزه، برای آموزگار دغدغهمند چندان آسان نیست. در «ریاضی فکر کن!» ایدههایی انتخاب و پیشنهاد میشوند که استانداردهای لازم برای ورود به کلاس درس را دارند.

 

هدف و مأموریت

این وبـگاه (mathink.ir) با هدف دسترسی آسان آموزگاران به منابع خوب در زمینهی آموزش ریاضی شکل گرفتهاست و مأموریت آن پشتیبانی از آموزش ریاضی در پیشدبستان و پایههای اول تا ششم دبستان است. از این رو سعی ما این است که برای غنیتر کردن آموزش ریاضی، به معلمان فارسیزبان ایدههایی معرفی کنیم. با این امید که بهکارگیری ایدههایی که به ریاضیات ارزشمند توجه دارند، فرصتهای متنوع ریاضیورزی را برای دانشآموزان فراهم کنند و معلم بتواند عملکرد دانشآموزان را بهتر مشاهده کند و برای خود او فرصتی برای یادگیری در کلاس درس ایجاد شود.

 

مخاطب

مجموعهی فعالیتها برای پشتیبانی از آموزگاران آماده شدهاند، ولی پدر و مادرها و بزرگترهای دیگر هم میتوانند از آنها استفاده کنند. بعضی قالبها برای استفادهی مستقیم دانشآموزان هم مناسباند، مانند کاربرگها یا تمرینهای تعاملی. اما مخاطب اصلی بزرگترهایی هستند که در یادگیری ریاضی همراه کودکاناند و گاهی استفاده از برخی از این کاربرگها و تمرینهای تعاملی را به کودک پیشنهاد میدهند.

 

محتوا

در این وبگاه، ایدهها در قالبهای متنوع آمدهاند. ایدهها در موضوعات گوناگون ریاضی دورهی دبستان، یعنی اعداد و عملیات، جبر، هندسه، اندازهگیری، آمار و احتمال و منطق هستند و در همهی آنها نگاه به ایدههای مرتبط با ایدههای اصلی ریاضیات معطوف است. به فرایندهای ریاضی یعنـی حـل مسئـله، استـدلال و اثبـات، برقراری اتصال درون و بیرون ریاضی، ارتباط ریاضیوار و بازنمایی توجه شده و رد پای آنها در برخی فعالیتها نمایان است.

 

امکان جستوجوی پیشرفته

امکان جستوجو در وبگاه فراهم است و مخاطب میتواند کلمهی کلیدی مورد نظر، تیتر ایدهی مورد نظر یا نام تنظیمکنندهی آن را بنویسد و جستوجو کند. همچنین میتواند از امکان جستوجوی پیشرفته استفاده کند. محتواهای این وبگاه بر مبنای پایهی تحصیلی، قالب و موضوعات ریاضی دستهبندی شدهاند. مخاطب میتواند در قسمت جستوجوی پیشرفته، پایه یا پایهها، قالب یا قالبها و موضوع یا موضوعهای مورد نظرش را انتخاب کند و فهرستی از محتوای مورد نظرش بیابد.

 

شیوه اداره اشتراکی

وبگاه بهصورت اشتراکی و با همراهی همکاران و مخاطبان داوطلب اداره میشود. در ابتدا بیشتر مطالب با استفاده از تجربههای ادارهکنندگان اصلی وبگاه تألیف یا ترجمه شدهاند. در قدمهای بعدی، بیش از سی نفر از دوستان آموزگار، مهربانانه در تهیهی مطالبی که تاکنون در وبگاه قرار گرفته است، همکاری داشتهاند. در فیلمها، کاربرگها و فعالیتها، نام تنظیمکننده آمده است. در بقیهی مطالب، نام تنظیمکننده بهعنوان برچسب آمدهاست و با جستوجو، مطالب هر شخص فهرست میشود.

 از این پس نیز امیدواریم بیشتر بتوانیم از مطالبی که معلمان فارسیزبان برایمان ارسال می‌‌کنند، بهره ببریم. هر مطلبی که به ما میرسد، با ملاکهایی که در قسمت «معرفی ما» در وبگاه آمده است، داوری میشود و ایدههای جدیدی که با هدف، سطح دقت علمی و نگاه وبگاه همراستا باشد، به نام ارسالکننده یا ارسالکنندگان و در صورت نیاز به ویرایش بیشتر، با نام ایشان و ویراستار، در وبگاه قرار میگیرد.

 

درخواست همراهی

اگر ایـده یا پیشنهـادی در یکی از قالبهـای ایـن وبگاه دارید و دوست دارید ما را هم در آن سهیم کنید، میتوانید با مراجعه به قسمت تماس با ما یا وارد شدن به یکی از شبکههای اجتماعی متصل به وبگاه، ایدهی خود را در یک فایل وُرد شامل متن، عکس، منبع و جزئیات مرتبط  با هر یک از قالبهای فعالیت، کاربرگ، ابزار کاغذی، ابزار مجازی، اپلیکیشن، تمرین تعاملی یا بازی ریاضی یا در یک فیلم برای قرار گرفتن در بخش فیلم برای ما بفرستید.

 

 

ریاضی فکر کن

 

 

۷۵۷
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی، معرفی وبگاه،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید