عکس رهبر جدید

پنچینه

  فایلهای مرتبط
پنچینه

 کودکان در کنار آموزش رسمی، نیاز دارند به بازی هم بپردازند. آموزگاران خلاق برای جذاب کردن فعالیتهای یاددهی ـ یادگیری و مدیریت بهینهی کلاس و زمانهای موجود در کلاس میتوانند از بازیهای متعدد همراه با بهکارگیری وسایل محدود و در دسترس استفاده کنند. در اینجا بازی پنچینه معرفی میشود.

 

اهداف بازی پنچینه

تمرین مساحت و ضرب، بالا بردن قوهی تخیل و تجسم، تمرین کار گروهی، حل مسئله، افزایش دقت و توجه و تمرکز و کمک به خلاقیت کودک و بزرگسال.

 

قطعات بازی

12 قطعه شکل نمدی، یک قطعهی جداکننده، یک عدد صفحهی چیدمان، یک صفحهی مقوایی الگو بازی و یک کیسهی پارچهای که قطعات بازی را در آن جای میدهیم.

 

مخاطبان بازی

کودکان نه سال و بالاتر.

 

دستور بازی

صفحهی بازی واحدبندی شده است. همهی قطعات پنج واحد هستند. با انتخاب هر تعداد قطعه، مضربی از پنج را انتخاب و مساحت را تمرین میکنیم.

ابتدا جداکننده را در صفحهی مشبک روی عدد سه قرار میدهیم. طبق صفحهی الگو، شکلهای ردیفهای الف تا ستون سه را انتخاب میکنیم. سپس با سه قطعهی انتخابشده، صفحه را از ابتدا تا قطعهی جداکننده پر میکنیم. برای ادامه، جداکننده را در خانهی چهار قرار میدهیم و در ردیف الف، از ابتدا تا عدد چهار، در صفحهی الگو، شکلها را انتخاب و با آنها صفحهی چیدمان را تا قطعهی جداکننده پر میکنیم و بازی ادامه مییابد. هرچه تعداد قطعات بیشتر و سطح بزرگتر میشود، بازی چالشبرانگیزتر و جالبتر میشود.

 

۸۳۸
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی، بازی کلاسی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید