عکس رهبر جدید

یادداشت سردبیر

  فایلهای مرتبط
یادداشت سردبیر

به نام خدا

بهمن‌ماه همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، «بهار آزادی» بوده است. امسال در یک تقارن زیبا، این بهار با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و «روز زن» هم‌ماه گشته است. چه بهانه‌ای زیباتر از این که به نقش زنان در انقلاب اسلامی بپردازیم. زنانی که پابه‌پای مردان در به ثمر نشستن این فداکاری‌ها نقش داشتند.

همان‌طور که در سایت مقام معظم رهبری ذکر شده، ایشان در بیانات خود در دیدار جمعی از بانوان، می‌فرمایند: «زنان فعال در جبهه انقلاب اسلامی، تاکنون نقش‌آفرینی‌های برجسته‌ای کرده‌اندـ هم اندکی پیش از پیروزی انقلاب، هم در اوایل انقلاب، هم در دوران جنگ تحمیلی‌ـ و از خودشان حضور نمایانی نشان داده‌اند. نگذارید حضور نمایان زنان فعال در جبهه انقلاب کمرنگ شود. دیگران در مواجهه با انقلاب و معارضه با انقلاب،  سعی می‌کنند از عنصر زن و زنان کارآمد استفاده کنند. جبهه انقلاب، زنان کارآمد و فعال، زبان‌آور و نویسنده، و عالم و دانشمند به مراتب بیشتری دارد.

خانم‌هایی که اهل اقدام‌اند، اهل فکرند، اهل نگارش و نویسندگی‌اند، اهل سخن گفتن‌اند، اهل فکر کردن‌اند، صحنه انقلاب و دفاع از انقلاب را خالی نگذارند.»

یکی از بانوان بزرگی که پشتوانه مردی شد که انقلاب اسلامی را پایه گذاشت، بانو خدیجه ثقفی، همسر امام خمینی(ره) بود. ایشان شخصیتی تحصیل کرده و آشنا به زبان‌های خارجی روز بود.از جمله زبان فرانسه که در آن زمان کمتر دختری از این توانایی‌ها برخوردار بود. بعد از ازدواج نیز ایشان به مطالعه و ادامه تحصیل در محضر امام ادامه داد و شعرهای متعددی به‌صورت دوبیتی از ایشان به‌جای مانده است. ایشان که ملقب به «قدس ایران» است،‌ از جمله بانوان اسوه‌ای بود که با فداکاری خویش در عین گمنامی، باعث به ثمرنشستن انقلاب اسلامی شد.

 

۱۱۵۹
کلیدواژه (keyword): رشد جوان، یادداشت سردبیر،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید