عکس رهبر جدید

ترفندهای بقا

ترفندهای بقا
آفرینش سرشار از شگفتی‌های فراوان است که در اینجا به گوشه‌هایی از این جهان پر رمز و راز اشاره می‌کنیم. حیوانات برای بقای خود در برابر حیوانات مهاجم از انواع شیوه‌ها و ترفندهایی که می‌توان آن‌ها را رفتارهای حیرت‌آور نامید، استفاده می‌کنند. بعضی از حیوانات گروهی زندگی می‌کنند و در نتیجه، چشم‌های بیشتری مراقب اطراف هستند و از خطر در امان می‌مانند. اما آن‌هایی که تنها زندگی می‌کنند، از روش‌های شگفتی‌آوری استفاده می‌کنند که رفتارهای فریبکارانه یا تقلید از جمله آن‌هاست.

آفرینش سرشار از شگفتی‌های فراوان است که در اینجا به گوشه‌هایی از این جهان پر رمز و راز اشاره می‌کنیم. حیوانات برای بقای خود در برابر حیوانات مهاجم از انواع شیوه‌ها و ترفندهایی که می‌توان آن‌ها را رفتارهای حیرت‌آور نامید، استفاده می‌کنند. بعضی از حیوانات گروهی زندگی می‌کنند و در نتیجه، چشم‌های بیشتری مراقب اطراف هستند و از خطر در امان می‌مانند. اما آن‌هایی که تنها زندگی می‌کنند، از روش‌های شگفتی‌آوری استفاده می‌کنند که رفتارهای فریبکارانه یا تقلید از جمله آن‌هاست. برای مثال، بعضی‌ها تظاهر به مردن می‌کنند، بعضی دیگر ظاهری ترسناک به خودشان می‌گیرند، یا اینکه تغییر شکل می‌دهند تا چیزی غیر از آنکه هستند، به نظر برسند. البته این حرکات و رفتارهای بقا باید خیلی سریع انجام گیرند وگرنه طعمه حیوان مهاجم خواهند شد.


• مارمولک شاخ‌دار هنگام احساس خطر، برای عقب راندن دشمن از منفذهای کوچکی که نزدیک چشم‌هایش قرار داردخون می‌پاشد.

پروانه جغد‌نما چشـم‌های دروغین روی بال‌های این پروانه آن را شبیه جغد می‌نمایاند و حیوان مهاجم از شکارش منصرف می‌شود.

عنکبوت جهنده برای نفوذکردن به درون لانه مورچه‌ها از چهار جفت پایش، یک جفت را بالای سرش نگه می‌دارد تا مانند مورچه‌ها شش ‌پا داشته باشد و شکل ظاهری آن‌ها را تقلید می‌کند.

مگس درجا بال‌زن بی‌آزار با بدن راه‌راه زرد و سیاهش شبیه زنبور سمی و نیش‌زن است و حیوان مهاجم از نزدیک‌شدن به آن می‌ترسد.

هشت‌‌پای تقلیدگر از انواع روش‌ها برای تغییر شکل خود بهره می‌گیرد و شکل و شمایل انواع حیوانات خطرناک، نظیر ماهی پهن سمی، شیرماهی یا مارهای دریایی را تقلید می‌کند.

کرم ابریشم بید عقاب‌‌‌‌نما با چشم‌های دروغین خود مانند یک مار خطرناک به نظر می‌رسد.

مار بی‌آزار آمریکای شمالی خودش را به مردن می‌زند و به پشت روی زمین دراز می‌کشد و زبان دوشاخه‌اش را بیرون می‌آورد.

پرنده دهان‌قورباغه‌ای به محض احساس خطر، منقارش را بالا نگه می‌دارد و پرهایش را جمع می‌کند تا مانند یک شاخه شکسته به نظر برسد.

اپوسوم (صاریغ) روی زمین دراز می‌کشد و تظاهر به مردن می‌کند. مایع بدبویی هم از انتهای بدنش خارج می‌کند تا مانند جسد به نظر برسد.

شاه‌مار بی‌آزار یا مار مرجانی دروغین نوارهای رنگینی روی پوست خود دارد که دقیقاً با الگوی نوارهای رنگین مار مرجانی بسیار سمی هم‌خوانی دارد و شبیه هم هستند؛ البته با اندک تفاوتی که در طرز قرار گرفتن نوارهای زرد و قرمز وجود دارد.

 

۷۲۱
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، شگفتی های خلقت،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید