عکس رهبر جدید

بازی، بازوی تربیت

  فایلهای مرتبط
بازی، بازوی تربیت
همان‌طور که از نام کتاب پیداست، «نویسنده بازی را بازوی تربیت» می‌داند؛ بازویی قوی که شما را برای بلند کردن بار تربیت یاری می‌کند.

همان‌طور که از نام کتاب پیداست، «نویسنده بازی را بازوی تربیت» می‌داند؛ بازویی قوی که شما را برای بلند کردن بار تربیت یاری می‌کند.

این کتاب نوشته محسن عباسی ولدی با همکاری گروه تربیتی «آیین فطرت» است و 140 بازی مناسب دوران نوزادی تا دوران نوجوانی را شامل می‌شود.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:«هنوز یادم هست که وقتی با خواهر و برادرم، اسم‌فامیل بازی می‌کردیم، با چه شور و هیجانی «استپ» می‌گفتیم و وقتی لی‌لی می‌کردیم، چقدر بااحتیاط، سنگ را به خانه هشـتم می‌انداختیم.

تماشای تلویزیون، چاشنی بازی‌هایمان بود. چقدر هم مزه داشت؛ «مدرسه موش‌ها»، «بازم مدرسه‌ام دیر شد»، «هادی و هدی»، «کارواندیشه» ... راستی «هشیاروبیدار» که یادتان نرفته؟ تلویزیون، بعدازظهر یک‌ساعتی مهمانمان بود و باز هم ما بودیم و بازی‌های کودکانه‌مان. امروز اما این بازی‌ها غریب شده‌اند. آیا کسی هست که بگوید عیب این بازی‌ها چه بود که به دست فراموشی سپرده شد؟»

برخی به ‌اشتباه فکر می‌کنند که امروز دوره بازی‌های سنتی تمام ‌شده است اما اگر والدین زمینه  این بازی‌ها را برای کودکان فراهم کنند، به این نکته پی‌خواهند برد که آنچه نیاز کودکان به بازی را برطرف می‌کند، همین بازی‌های سنتی است. برای پذیرش این ادعا کافی است چندهفته‌ای زمینه بازی‌هایی را که در این کتاب آمده، برای کودکان فراهم کنیم. تأثیری که این بازی‌ها بر فرزندانمان خواهند گذاشت، به‌راحتی این ادعا را ثابت خواهد کرد.

این کتاب به دو بخش کلی تقسیم ‌شده است:

بخش اول ـ در این بخش بازی‌هایی معرفی‌شده که مناسب مرحله  نوزادی تا کامل شدن توانمندی‌های کودک است.

بخش دوم ـ به بازی‌هایی می‌پردازد که متناسب با زمان کامل شدن توانمندی‌های کودک است.

برخی از این بازی‌ها را شما باید انجام بدهید و بچه‌ها تماشا کنند. برخی را هم باید انجام بدهید تا بچه‌ها یاد بگیرند. برخی هم اشتراکی هستند.

از زاویه دیگر، همه بازی‌هایی که در این کتاب آموزش داده

می‌شوند در این سه دسته قرار می‌گیرند:

اول: بازی‌های بدون وسیله؛

دوم: بازی با وسیله‌هایی که در خانه وجود دارند؛

سوم: بازی‌ با تهیه وسایل ساده.

این کتاب را می‌توانید از طریق سایت  www.bookroom.ir تهیه کنید.

 

۱۱۰۸
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش پیش‌دبستانی، معرفی کتاب، بازی،بازی، بازوی تربیت
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید