عکس رهبر جدید

وقتی قفل سکته مغزی می‌کند!

  فایلهای مرتبط
وقتی قفل سکته مغزی می‌کند!
بخشی از کار، تشخیص این موضوع است که می‌توان به‌سادگی مشکل را برطرف کرد، یا باید آن را به یک متخصص سپرد. گاهی کارهای ساده‌ای وجود دارند که می‌توان انجام داد؛ اما برخی از کارها به متخصص نیاز دارند و بهتر است قبل از انجام هر کاری با بزرگ‌ترها مشورت کرد.


فوت کوزه‌گری 1: برای روان‌کردن قفل‌ها از مقدار خیلی کمی پارافین مایع استفاده کنید. استفاده از روغن خوراکی باعث آسیب‌دیدگی اجزای داخلی قفل می‌شود. برای روان‌کردن لولاهای در هم بهتر است از مقدار کمی روغن بی‌رنگ، مثل روغن چرخ‌خیاطی، استفاده کنید؛ چون هم رقیق‌تر است و ماندگاری  ‌بیشتری دارد و هم در و چارچوب را کثیف و زرد نمی‌کند.


فوت کوزه‌گری 2: درهای خانه به‌راحتی کیپ نمی‌شوند؟ لازم به کشتی گرفتن نیست. کافی است قسمت بیرونی محل ورود زبانه قفل به چارچوب را کمی سوهان بزنید؛ به همین راحتی. می‌بینید؟ در با یک اشاره انگشت کیپ می‌شود.   


تعویض سیلندر قفل در گاهی سیلندر (مغزی) قفل خراب و هرز می‌شود. به جز این وقتی به خانه جدید نقل ‌مکان می‌کنیم، براساس توصیه‌های ایمنی، لازم است سیلندر قفل در خانه‌ جدید را عوض کنیم. این کار خیلی ساده است. کافی است این مراحل را بادقت انجام دهید.


1. پیچ نگه‌دارنده سیلندر را باز می‌کنیم.

2. کلید را به سیلندر وارد می‌کنیم و آن را نیم‌دور می‌چرخانیم تا زبانه داخلی سیلندر کنار برود.

3. هم‌زمان سیلندر را عقب می‌کشیم و آن را خارج می‌کنیم.

توجه داشتـه باشید که معمولاً نیازی به بازکردن و شل‌کردن صفحه دستگیره نداریم و سیلندر به‌راحتـی و با حرکات ریز و مختصر از جای خود خارج می‌شود. اما اگر سیلندر آزاد نبود و تحت فشار بود، پیچ‌های دوطرفه پایین و بالای صفحه دستگیـره را بـا استفاده هم‌زمــان از دو پیچ‌گـوشتی مقدار شـل مـی‌کنیم تــا سیلندر  آزاد و خارج شود.

4. سیلندر جدید را با همان روش قبلی جا می‌اندازیم (کلید را وارد سیلندر می‌کنیم و نیم‌دور می‌چرخانیم تا زبانه کنار برود و بتوانیم آن را در محل خود جا بیندازیم.)

می‌بینید که یک طرف سیلندر بلندتر از طرف دیگر است. معمولاً طرف بلندتر به ‌طرف داخل خانه قرار می‌گیرد. اما ممکن است در خانه شما طوری طراحی شده باشد که مجبور باشید سمت بلندتر سیلندر را به طرف خارج بیندازید.

5. پیچ نگه‌دارنده سیلندر را جا می‌زنیم و محکم می‌کنیم

6. برای اطمینان از اینکه سیلندر درست کار می‌کند و درست جا افتاده است، کلید را به سیلندر می‌اندازیم و می‌چرخانیم.

اگر سیلندر درست جا افتاده باشد، زبانه آن خیلی راحت باید بیرون بیاید و به عقب برود (در حالت قفل و باز قرار گیرد). سیلندرهای قفل‌ معمولاً سه‌ مرحله‌ای هستند: دو مرحله قفل و یک مرحله‌ باز. اگر زبانه درگیر بود و به‌راحتی در حالت قفل (دو مرحله قفل) و باز قرار نگرفت، پیچ نگهدارنده سیلندر را کمی شل می‌کنیم و سیلندر را به‌آرامی حرکت می‌دهیم تا در محل خود کمی جا‌به‌جا شود (گاهی لازم است از روان‌کننده استفاده کنیم؛ به‌خصوص اگر سیلندرمان نو نباشد).

7. در را می‌بندیم و مرحله 6 را این‌بار در حالت بسته‌بودن در تکرار می‌کنیم تا مطمئن شویم که قفل درست کار می‌کند.

8. پیچ‌ها را محکم می‌کنیم.

دیدید گفتم؟! به همین راحتی سیلندر قفل درِ خانه را عوض کردید!

۵۶۸
کلیدواژه (keyword): رشد جوان، اتاق عمل، قفل
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید