عکس رهبر جدید

انتشار فصلنامه پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی

  فایلهای مرتبط
انتشار فصلنامه پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی

تولید دانش و نظریه‌پردازی در حوزه علوم مستلزم گام نهادن در عرصه‌های پژوهشی و تولید علم است. بدین جهت دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان دانشگاهی  که مسئولیت خطیر تربیت معلم و تأمین نیروی انسانی نظام آموزشی کشور را بر عهده دارد،  تلاش کرده است با همکاری و مساعدت پژوهشگران اهتمام ویژه‌ای به عرصه‌های پژوهشی داشته باشد.

بدین‌ منظور این دانشگاه، تهیه و چاپ چندین فصلنامه و مجله علمی را در دستور کار قرار داده است تا ضمن به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و نظرات استادان و دانشجومعلمان از نظرات و تجربیات ارزنده سایر اندیشمندان و پژوهشگران در اعتلای امر آموزش بهره‌ گیرد.

یکی از این مجلات «فصلنامه پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی» است که با هدف چاپ و انتشار دستاوردها و تجربیات آموزشی در حوزه‌های آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا و آموزش علوم اجتماعی منتشر می‌شود.

آموزش تاریخ یکی از رشته‌های فعال در دانشگاه فرهنگیان است. این‌ رشته هر چند پیشینه طولانی در مراکز آکادمیک و پژوهشی جهان دارد اما در کشور ما سابقه چندانی نداشته است. تاکنون معلمان و استادان دستاوردهای علمی خود را در حوزه آموزش تاریخ در فصلنامه «رشد آموزش تاریخ» چاپ می‌کردند. اکنون که «آموزش تاریخ» به‌عنوان یک رشته دانشگاهی در کشور ما مطرح شده و آموزش‌ آن در دانشگاه فرهنگیان نیز آغاز شده است، اعتلای آن نیازمند همراهی و مساعدت نویسندگان و پژوهشگران متخصصی است که دانش، تجربیات و مهارت‌های خود را به آینده‌سازان عرصه آموزش تاریخ منتقل نمایند.

فصلنامه «پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی» فعالیت خود را از پاییز 1398 در مدیریت امور پردیس‌های استان البرز آغاز کرده و تاکنون دو شماره از آن چاپ و منتشر شده و شماره سوم آن به زودی منتشر خواهد شد.

براساس اهداف و مأموریت‌های تعیین‌شده در هر شماره مقالات و یافته‌های علمی در حوزه آموزش تاریخ، جغرافیا و آموزش علوم اجتماعی داوری و چاپ می‌گردد.

از این‌رو از پژوهشگران، صاحب‌نظران و علاقه‌مندان آموزش تاریخ تقاضا می‌کنیم مقالات و یافته‌های علمی و همچنین تجربیات ارزنده خود را در حوزه آموزش تاریخ برای انتشار به دفتر فصلنامه ارسال نمایند.

محورهای نشریه عبارتند از:

1. برنامه‌ریزی درسی در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ

2. اسناد بالادستی و آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ

3. مکاتب و نظریه‌های یادگیری در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ

4. جهانی‌سازی و آ‌موزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ

5. تربیت شهروندی و آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ

6. مطالعات تطبیقی در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ

7. نقش نهادها، مؤسسات، رسانه و محیط‌های رسمی و غیررسمی در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ

8. چالش‌های آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ

9. سنجش و ارزشیابی در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ

10. مواد آموزشی و کتاب‌های درسی در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ

11. طراحی‌ آموزشی در‌ آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ

12. الگوها و روش‌های تدریس در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ

13. فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ


برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فصلنامه «پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی» می‌توانید به سایت http://alborzmag.cfu.ac.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 02636552585 تماس بگیرید.

۸۸۹
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش تاریخ، خبر
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید