عکس رهبر جدید

زیبا مثل گلستان!

  فایلهای مرتبط
زیبا مثل گلستان!
با حیات وحش پارک جنگلی گلستان بیش تر آشنا شویم

گلستان شما را یاد چه میاندازد؟ یک طبیعت بکر و دستنخورده! یک پارک زیبا! بله طبیعتی خارقالعاده و زیبا که ما آن را در شمال شرقی کشور با نام پارک ملّی گلستان میشناسیم. شاید از مشهد به سمت مازندران و یا بالعکس از مازندران به سمت مشهد سفر کردهاید و در راه از جادههای سرسبز و زیبایی گذشتهاید. این همان جنگلهای زیبای گلستان است که در آن انواع حیوانات و پرندگان مثل خرس، پلنگ، گوسفند وحشی، گربه وحشی، خفاش، جغد خالدار، عقاب، کبک و قرقاول ... زندگی میکنند. فکر میکنید داخل جنگل چه خبر است؟ اگر کنجکاو هستید بدانید، پس تا پایان متن را بخوانید.

 

پلنگ

من در میان خانواده‌‌ی بزرگ پلنگها که در جاهای مختلف جهان زندگی میکنند، کوچکترین عضو هستم، سرعتم هنگام دویدن تا 58 کیلومتر در ساعت میرسد. من مهارت خارقالعادهای در بالا رفتن از درخت دارم و از آن بالا هر جنبندهای را ببینم شکار میکنم. من دوست دارم تنهایی زندگی کنم و حاضر نیستم شکارم را با کسی تقسیم  کنم.

 

دلیجه

من از اقوام دور شاهین هستم، بسیار در لانهسازی تنبلم و همیشه دنبال لانههای خالی پرندگان دیگر میگردم.

 

عقاب دو برادر

خانهی من درختزارها، مناطق کوهستانی و تپّهای است. چون لانه ساختن روی صخرهها یا بالای درختان برایم راحتتر است. با اینکه جثّهی من از عقابهای دیگر کوچکتر است، شکارچی فرز و زرنگی هستم.

 

گوسفند اوریال

من زیباترین گوسفند وحشی ایران هستم که در پارک ملّی گلستان زندگی میکنم. به جنس نر ما قوچ و به مادههایمان میش میگویند. گوسفندی با شاخهای حلزونی و موهایی بلند و سفید رنگ در زیر گردن که ابهت خاصی به من بخشیده است. من بزرگترین قوچ ایران هستم.

 

گربه جنگلی

من در بین گربهها باشهامتترین و نترسترین هستم و مطمئن باشید اگر من را در گوشهای گیر بیندازید، حتماً به شما حمله میکنم. اغلب من را صبحهای زود در حال شکار میبینید. شناگر خوبی هستم و عاشق ماهی.

 

دارکوب سیاه

اگر با دقّت به صداهای داخل جنگل گوش کنید، صدای من را میشنوید؛ صدای ادامهدار ضربه زدن به چوب. با نوک بلندم تلاش میکنم حشرات را از تنهی درخت بیرون بکشم. من جثّهای بزرگتر از دیگر دارکوبها دارم؛ تقریباً اندازهی یک کلاغ. تمامی پرهای من به جز تاجم، سیاهرنگ است. نرها تاجی قرمز آتشین دارند، امّا مادهها فقط پشت سرشان کمی قرمز است.

 

خرس قهوهای

من بزرگترین گوشتخوار ایران هستم. همه چیزخوارم ولی تمشک، زرشک و انار وحشی را بیشتر از همه دوست دارم. پس یادتان باشد اگر به جنگل آمدید همهی میوهها را نچینید. البتّه من بسیار ماهرانه ماهی شکار میکنم، به همین خاطر کنار رودخانههای پر از ماهی هم میتوانید من را ببینید. راستی میدانستید ردّ پای من خیلی شبیه انسان است، پس مراقب باشید در جنگل ردّ پای من را با انسان اشتباه نگیرید!

 

 

۷۴۵
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، محیط زیست
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید