عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

کاری کن بهت بیاد

  فایلهای مرتبط
کاری کن بهت بیاد
احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که دلتان یک چیز خوشمزه می‌خواهد، ولی نمی‌دانید چه! سراغ یخچال می‌روید، میوه‌ها را نگاه می‌کنید، قوطی رب را بررسی می‌کنید، پشت ظرف ماست را هم نگاه می‌کنید، ولی باز آن چیزی را که دلتان می‌خواهد پیدا نمی‌کنید. حتی سراغ فریزر هم می‌روید. قالب‌های یخ را جابه‌جا می‌کنید و به‌سختی مرغ‌های یخ‌زده را هم کنار می‌زنید، به امید آنکه پشت آن‌ها یک چیز خوشمزه پیدا کنید، ولی باز گمشده دلتان را پیدا نمی‌کنید!

ممکن است درست مثل همین حس را هنگام شروع کار و کسب جدید تجربه کنید! دلتان می‌خواهد یک کار و کسب جدید راه‌اندازی کنید، ولی نمی‌دانید چه‌کاری! ممکن است به کار و کسب برخی دوستانتان نگاه کنید و یا مشاغل اطرافیان، ولی همچنان به این نتیجه نمی‌رسید که چه‌کاری را راه‌اندازی کنید. برای اینکه به ایده خوبی برسید، می‌توانید این مراحل را طی کنید:

1. هرچه را در ذهن دارید، روی کاغذ بیاورید.

2. ایده‌های کار  و  کسب خود را بررسی و چند مورد را انتخاب کنید.

3. برای کار  و  کسب خود اسم انتخاب کنید.

 

هرچه را در ذهن دارید، روی کاغذ بیاورید.
هر ایده‌ای دارید آن را روی کاغذ یادداشت کنید. ایده‌هایی از کارهای بقیه، ایده‌های غیرکاربردی و یا حتی ایده‌های خنده‌دار. ممکن هم هست که ایده خاصی به ذهن شما نرسد. ایرادی ندارد. می‌توانید با فکر کردن روی سؤالات زیر به ایده‌هایی برسید:

• نقاط قوت شما چه هستند؟
به ویژگی‌ها و نقاط قوت خود فکر کنید. اینکه در چه‌کاری نسبت به بقیه برتری دارید؟ در مدرسه به چه چیزی معروف هستید؟ ممکن است نقطه قوت شما تسلط به زبان انگلیسی باشد، یا قدرت بیان. خوب خطاطی می‌کنید یا در تعمیر لوازم برقی ماهرید؟ ایده‌های هنری خوبی دارید یا تصویرسازی‌های خوبی انجام می‌دهید؟ همه این‌ها می‌توانند یا خود به‌عنوان ایده‌های کار و کسب مطرح شوند یا زمینه رسیدن به ایده‌هایی را برای شما فراهم کنند.
 

علاقه‌هایتان چیست؟
ممکن است در بعضی زمینه‌ها توانایی خاصی نداشته باشید، ولی به آن موضوع علاقه‌مند باشید. برای مثال، ممکن است به عکاسی یا نقاشی علاقه‌مند باشید، ولی در این کار خیلی هم حرفه‌ای نباشید! به زمینه‌های علاقه‌مندی خودتان فکر کنید تا به ایده‌هایی برای راه‌اندازی کسب‌وکار در آن زمینه برسید.
 

چه مشکلاتی وجود دارند؟
می‌توانید به مشکلاتی که در محیط اطرافتان وجود دارند فکر کنید. برای مثال، ممکن است مشاهده کنید دوستان شما در فروش آثار هنری خود مشکل دارند یا در خانواده‌های اطراف شما برخی از لوازم خانگی ایرادهایی دارند، ولی اعضای خانواده فرصت بردن این وسایل به تعمیرگاه را ندارند. یا مثلاً خانواده‌های زیادی را می‌شناسید که به داشتن فضای سبز خانگی علاقه‌مندند ولی فرصت طراحی و تهیه چنین فضایی را ندارند. همه این موارد که در ظاهر مشکلات سایرین محسوب می‌شوند، می‌توانند برای شما ایده یا حتی فرصت راه‌اندازی کار و کسب باشند.

 

ایده‌های کار  و  کسب خود را بررسی و چند مورد را انتخاب کنید.
بعد از اینکه ایده‌های کار و کسب را نوشتید، لازم است آن‌ها را بررسی کنید تا به یک ایده مناسب برسید. برای این کار ایده‌ها را براساس علاقه خود مرتب و در مورد هر یک تحقیق کنید تا با ویژگی‌های این نوع کار و کسب‌ها آشنا شوید. ساده‌ترین روش برای انجام این کار، جست‌وجو در اینترنت است. به این ترتیب می‌توانید تا حدودی با فعالیت مدنظر خود آشنا شوید. همچنین، می‌توانید با دیگران در این باره مشورت کنید؛ به‌خصوص زمانی که فعالیت شما جدید باشد و مطالبی در مورد آن در اینترنت وجود نداشته باشد! البته در این مرحله فقط یک بررسی اولیه انجام می‌شود. برای انجام تحقیقات بیشتر، در شماره‌های بعدی مطالبی ارائه خواهد شد.

 

در انتخاب ایده کار و کسب دقت کنید که چنین انتخاب‌هایی نداشته باشید:

ایده‌هایی که مشتری ندارند
ممکن است ایده‌هایی در ظاهر جذاب باشند، ولی مشتری نداشته باشند یا کسی حاضر نباشد به خاطر آن‌ها مبلغی پرداخت کند. مثلاً طراحی یک سفر دریایی با قایق ایده فانتزی و جذابی است، ولی هیچ‌کس حاضر نیست به خاطر این کار پولی به شما بپردازد.

 

ایده‌هایی که نمی‌توانید آن‌ها را اجرا کنید
ممکن است ایده‌ای پول‌ساز داشته باشید، ولی به‌عنوان یک جوان توان اجرای آن را نداشته باشید. برای مثال، راه‌اندازی فروشگاه آثار هنری نیازمند سرمایه فراوانی است تا از انواع آثار هنری نمونه‌هایی را برای فروشگاه تهیه کنید، اما احتمالاً شما، به‌عنوان یک جوان، سرمایه کافی را برای اجرای آن نخواهید داشت.

 

ایده‌هایی که مطابق با مهارت شما نیستند
برای مثال، ممکن است یک نفر به ایده عکاسی تلفنی برسد. به این صورت که مشتری‌ها با او تماس بگیرند و او عکاسی فضای باز را در محیط مورد علاقه مخاطبان انجام دهد. اما در صورتی که وی توانایی عکاسی نداشته باشد، این ایده مناسب نخواهد بود.

 

برای کار و کسب خود اسم انتخاب کنید.
انتخاب نام مناسب برای فعالیت بسیار اهمیت دارد، زیرا برداشت ذهنی و اولیه دیگران از کار و کسب شما با استفاده از نام آن ایجاد می‌شود. نام  فعالیت  باید نشان‌دهنده نوع کالا و خدمات تولیدی شما باشد. همچنین، تفاوت و ویژگی خاص کار و کسب شما نسبت به بقیه را نشان دهد.

 

۷۰۱
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، کار و کسب
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید