عکس رهبر جدید

عیب و هنر آزادکاری

  فایلهای مرتبط
عیب و هنر آزادکاری
در مورد آزادکاری یا فریلنسری به‌طور مشروح صحبت کرده‌ایم. در این شماره، مزایا و چالش‌های آزادکار بودن را بررسی می‌کنیم.درباره آزادکاری دو دیدگاه متفاوت وجود دارد. برخی آن را شغل رویایی خود می‌دانند. این افراد مصمم هستند که به‌طور ویژه به آن بپردازند و به عمق آن برسند؛ صرف‌نظر از اینکه هیچ‌گاه به‌اندازه برخی مشاغل شرکتی کار نمی‌کنند. برخی دیگر آن را بیش ‌از حد پراسترس می‌دانند. یعنی حتی اگر به آن‌ها اطمینان داده شود که دو برابر بیشتر از آنچه در کار فعلی خود انجام می‌دهند، درآمد کسب می‌کنند، باز هم آن را امتحان نمی‌کنند. باید در نظر داشت، آزادکاری می‌تواند استرس‌زا باشد، اما به همان اندازه جذاب، پرهیجان و درآمدزاست. بنابراین، شناخت مزایا و معایب آزادکاری، برای کسب درآمد از آن، بسیار حائز اهمیت است، زیرا می‌تواند فرد را در انتخاب مسیر یاری کند.

مزایا

• ساعت‌ها و مکان کار انعطاف‌پذیر دارید؛ یعنی هر زمان و در هر مکانی که می‌خواهید، می‌توانید برای انجام پروژه وقت بگذارید. همچنین، در برنامه‌ریزی‌ها آزادی و انعطاف‌پذیـری بیشتری خواهید داشت.

• رئیس خود و مستقل هستید؛ یعنی به هیچ‌کس پاسخگو نیستید، به‌جز مشتریان خود. بنابراین، تصمیم می‌گیرید کدام پروژه را قبول کنید و می‌توانید مشتری خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید پروژه‌ها را به‌صورت دلخواه طراحی و در آن‌ها تغییراتی را اعمال کنید، بدون اینکه مدیر ارشدی وجود داشته باشد که درباره این تغییرات تصمیم‌ بگیرد.

• آزادکارها عموماً از برگزاری کاغذبازی‌‌های متداول فراری هستند، زیرا اعتقاد دارند این کار اتلاف وقت است. اگر می‌خواهید کاری را انجام دهید، فقط می‌توانید پیش بروید و دیگر لازم نیست مدیران بالادستی را برای انجام آن متقاعد و توجیه کنید.

• تشویق‌ها مال خودتان است. وقتی در یک سازمان کار می‌کنید و مدیر بالادستی دارید، اگر از خود خلاقیت و نوآوری نشان دهید، عموماً مدیر شما تشویق می‌شود و تقدیرنامه دریافت می‌کند. در حالی که اگر آزادکار باشید، تمام این افتخارات برای شما خواهند بود.

• می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. برای مثال، به‌جای اجاره مکان برای کار و کسب خود، می‌توانید کارها را در منزل انجام دهید و از بستر اینترنت برای توسعه کار و کسبتان استفاده کنید.

• می‌توانید در بازارهای جهانی کار کنید و درآمد ارزی داشته ‌باشید. فریلنسرها می‌توانند با کارفرمایان در سراسر دنیا کار کنند و درآمد ارزی کسب کنند.

 

چالش‌ها

• چنانچه سفارش‌های خود را به‌موقع تحویل ندهید یا با نقص تحویل دهید، حتماً مشتریان خود را از دست می‌دهید.

• زمانی که رئیس داشتید، وظیفه تأمین و پرداخت حقوق بر عهده او بود و حقوق ثابت داشتید. حال که خودتان رئیس هستید، این وظیفه به عهده شماست، بنابراین باید مراقب درآمد و هزینه‌هایتان باشید.

• بین زمان کار و زمان استراحت شخصی فرقی نیست. رئیس خود بودن و کار کردن در خانه به این معنی است که تفکیک بین زمان کار و زندگی شخصی شما دشوار است. این بدان معنی است که شما می‌توانید ساعت‌های طولانی کار کنید و هرگز برای زندگی شخصی خود وقت نگذارید!

• اطمینان کمتری به انجام پروژه وجود دارد. زمانی که به‌تنهایی تصمیم می‌گیرید، تمام عواقب بر عهده شماست و خودتان باید پاسخگوی مشتری باشید. همچنین امکان مشورت‌کردن و شنیدن نظرات همکاران از شما سلب می‌شود.

• شما اکنون مسئولیت یافتن کلیه مشتریان و پروژه‌های خود را بر عهده ‌دارید. زمانی که به‌صورت سنتی کار کنید، احتمالاً پروژه‌های خودتان به شما واگذار می‌شوند، اما اکنون شما تنها فرد مسئولیت‌پذیر هستید. بنابراین، باید همه کارهای بازاریابی، تبلیغات و فروش را خودتان انجام دهید.

• شرایط بازار همیشه ایده‌آل نیست و امکان دارد تا مدتی کساد باشد. باید آمادگی مواجهه با چنین شرایطی را داشته باشید.

• بازنشستگی و بیمه در آزادکاری وجود ندارد و برای این دو مورد باید راهکار مناسب پیدا کنید.

• رقابت با آزادکارهای تازه‌کار که حاضرند با قیمت‌های پایین‌تر پروژه‌ای را انجام دهند، بسیار آزاردهنده است. شما به‌عنوان آزادکار باتجربه باید بازار کار را به‌سوی خود هدایت کنید.

• آزادکارها باید خیلی بیشتر از کارمندان سخت‌کوش باشند. کارمندان حتی اگر هم کارشان را ناقص انجام دهند، در پایان ماه حقوق دریافت می‌کنند. در مورد آزادکارها موضوع به‌کلی متفاوت است. آن‌ها باید برای کسب درآمد و جلب نظر مشتریان و افزایش آنان سخت تلاش کنند. تقویت در همه جنبه‌ها، از قدرت مذاکره تا به‌روز بودن در علم و دانشی که در آن آزادکار شده‌اند، لازم است. ضعف در این موارد امنیت شغلی آنان را پایین می‌آورد.

• چالش‌هایی با مشتریان پیش می‌آید. بعضی از مشتریان برخورد مناسب ندارند و بعضی دیگر مطالبات آزادکار را به‌موقع پرداخت نمی‌کنند و خیلی از موارد دیگر. در این شرایط آزادکار باید با مدیریت صحیح مشتری را راضی نگه ‌دارد و او را به راه مدنظر هدایت کند؛ طوری که در نهایت مشتری راضی باشد و نتواند از پرداخت هزینه پروژه خود شانه خالی کند.

با توجه به موارد بیان‌شده می‌توان دریافت، آزادکاری جنبه‌های مثبت و منفی دارد. فقط باید تصمیم بگیرید آیا مایل به پذیرفتن خطری هستید که تقریباً همیشه با آن همراه است یا خیر! آزادکاری به معنای آزادی حرفه‌ای است. همچنین، به معنای بی‌ثباتی و پذیرفتن خطر شکست است. امکان دارد این چیزی نباشد که شما در زندگی حرفه‌ای خود به آن نیاز دارید، اما اگر در مقابل کارهای سنتی ریسک‌پذیر هستید، می‌توانید خود را به یک برند تبدیل کنید.

 

مزایای استفاده از آزادکارها برای کارفرمایان

• انتخاب بهترین آزادکارها با توجه به میزان علم و تجربه آنان، با مشاهده نمونه کارهایشان. از آنجایی که آزادکاری محدوده جغرافیایی ندارد، می‌توان آزادکارهای کارآمد را از هر جایی برای انجام پروژه فراخواند.

• هزینه کارفرمایان کاهش می‌یابد، زیرا بسیاری از تعهداتی را که به کارمند رسمی خود دارند، نسبت به آزادکارها ندارند؛ مانند پرداخت حقوق ثابت و بیمه.

• کارفرما با برون‌سپاری پروژه‌ها به فکر توسعه کار و کسب و خلق ایده‌های جدید می‌افتد.

• با توجه به اینکه آزادکارها متخصص کار خود هستند، برون‌سپاری پروژه، کیفیت کار را بالا می‌برد.

 

۱۲۲۰
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، فردا چه کاره ای، آزادکاری،فریلنسر،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید