عکس رهبر جدید

باغ کتاب جایی برای لذت و دانایی

باغ کتاب جایی برای لذت و دانایی
یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جاهای تهران، باغ بزرگ کتاب است. هر جای ایران که زندگی می‌کنید، اگر به تهران سر زدید باغ کتاب را از یاد نبرید. البته اگر حالا حالاها گذارتان به اینجا نمی‌افتد، باز هم این گزارش به دردتان خواهد خورد؛ چرا؟ چون باغ کتاب هم سایت دارد و هم خرید پستی و کلی امکانات از راه دور دیگر!

باغ بزرگ دانایی و سرگرمی

کتاب‌های خیلی زیاد و رنگارنگ، مجسمه‌های بامزه، دفتر خاطرات دیجیتالی که روی دیوار نصب ‌شده و کلّی پیشنهادهای بازی و آموزش هیجان‌انگیز و البته سینما و سالن مخصوص نجوم و جایی که از شما دعوت می‌کنند که از دیوار راست بالا بروید! و البته لم‌کده! جایی برای لم دادن و کتاب خواندن. خب؟ نظرتان چیست؟ برویم با هم یک دور در باغ کتاب تهران بزنیم؟

در ایستگاه متروی شهید حقانی پیاده می‌شوید. حتّی می‌توانید سر راه، موزه دفاع مقدس را هم ببینید و بعد از مسیری که اطرافش کلی فضای سبز و درخت و دریاچه‌ای کوچک و آب‌نماست، به آن ساختمان شیشه‌ای جذاب برسید.

اینجا، ورودی اصلی باغ است و سالن‌های سینما و البته اغلب دکّه‌های خوراکی‌فروشی دم دستتان است. می‌توانید فیلم ببینید یا مستقیم به‌طرف فروشگاه کتاب‌های کودک و نوجوان بروید. سر راه کلی مجسمه هست مجسمه‌هایی که از دل کتاب‌ها و قصّه‌ها در آمده‌اند! جک و لوبیای سحرآمیز، زورو و گربه نره، چوپان دروغ‌گو.

کتاب‌فروشی مخصوص شما طراحی‌ شده؛ با کتاب‌هایی که توی قفسه‌ها فشرده نشده‌اند، بلکه طوری داخل قفسه‌ها گذاشته‌ شده‌اند که راحت جلدشان را ببینید و انتخاب کنید.

جز این ‌انواع لوازم‌التحریر، بسته‌های مخصوص آزمایش و انواع بازی‌های فکری هم در این کتاب‌فروشی‌ها هست.


لم بدهید، گپ بزنید

باغ کتاب پر از مبل‌های باحالی است که اسمشان را گذاشته‌اند: «لمکده». جایی که می‌توانید هر چه‌قدر دوست دارید لم بدهید، کتاب بخوانید و گپ بزنید.


یک توصیه‌ی خیلی مهم!

برای خرید کتاب، محصولات فرهنگی، بازی‌های فکری و رومیزی، لوازم‌التحریر و ... اوّل سراغ کتاب‌فروشی‌های شهر و محله‌ی خودتان بروید. چرا؟ چون کتاب‌فروشی‌ها چراغ روشن شهر هستند و نباید با بی‌اعتنایی ما خاموش شوند. اگر چیزی را خواستید که آن‌ها نداشتند و نتوانستند برایتان سفارش بدهند و تهیه کنند می‌توانید از باغ کتاب بخرید. اطلاعات تماس و محصولات و کتاب‌ها را هم می‌توانید در سایت bagheketab.com ببینید.


طبقه دوم؟ حتماً!!

اگر از پلّه‌برقی شمالی وارد این طبقه بشوید، «پسرخاله» سینی چای در دست، به استقبالتان ایستاده، کمی جلوتر، پاتوق بچه‌های دانشمند باشگاه رباتیک است. باشگاهی برای بازی‌های هیجان‌انگیز علمی با چاشنی ربات‌ها. سر راهتان هم یک ربات نقّاش هست که اگر بلیت بخرید و جلویش بنشینید، نقّاشی‌تان را می‌کشد!  بعدش می‌توانید میهمان مجموعه «فکر بازی‌ها» باشید و انواع بازی‌های خاص را تجربه کنید، از صخره‌نوردی تا گل بازی و کار با جرثقیل.

طبقه دوّم باغ کتاب دو بخش علمی هیجان‌انگیز دیگر هم دارد. اوّلی باغ علم کودک است که فضایی رویایی و البته پشت درهای بسته دارد و کنار ورودی‌اش لوازم شعبده‌بازی هم می‌فروشند. دوّمی هم باغ علم نوجوان است. در آنجا می‌توانید یک گنبد نجومی که یک چادر بادی بزرگ است را ببینید  و سفر به دنیای ستارگان و حضور در یک رصدخانه را تجربه کنید. در باغ علم می‌توانید ریشه‌های یک درخت بزرگ و اسکلت یک کوسه را از نزدیک ببینید و سوار هواپیمای ماکت که واقعاً قبلاً هواپیما بوده بشوید و عکس بگیرید.

 


باغ کتاب جایی برای لذت و دانایی
باغ کتاب جایی برای لذت و دانایی
باغ کتاب جایی برای لذت و دانایی

 پینوکیو و گربه نره و روباه مکار هم همان دور و بر منتظر شما هستند.

۱۵۶۱
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، گزارش، باغ کتاب
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید