عکس رهبر جدید

کرونا فرصتی برای سفر مجازی

  فایلهای مرتبط
کرونا فرصتی برای سفر مجازی
این روزها و به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و توصیه‌های مکرر مسئولان وزارت بهداشت کشورمان مبنی بر ماندن در خانه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شاید در کوتاه‌مدت برای همه‌ی دوست‌داران سفر به سختی بگذرد اما می‌تواند یک فرصت خوب برای همه‌ی آموزگاران وخانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان باشد تا به‌طور مجازی وجست‌وجو در اینترنت با جاذبه‌های گردشگری کشورشان بیشتر از گذشته آشنا گردند.

در روزهایی که کودکان و فرزندان ما به دور از مدرسه و در خانه مشغول آموزش و یادگیری هستند و از فضای مفرح کلاس و مدرسه و در کنار دوستان خود بودن، به دورند، می‌توان برای انگیزش بیشتر از محتواهای جذاب، سرگرم‌کننده و در عین حال آموزنده برای دانش‌آموزان مثل تصاویر و کلیپ‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران در کنار درس هایشان استفاده نمود.

جاذبه‌های گردشگری ایران ما آنقدر زیاد و جذاب هست که قادر است ضمن سرگرم‌کردن دانش‌آموزان در دوران قرنطینه‌ی خانگی، اذهان این عزیزان را برای سفرهایی که در آینده و پس از شکست کرونا خواهند رفت آماده سازد. جاذبه‌های کشورمان می‌تواند شامل جاذبه‌های طبیعت‌گردی، فرهنگی، مذهبی و جاذبه‌های تفریحی باشد.

 

 

جاذبه‌های شاخص

این کار ابتدا بهتر است با معرفی استان‌های ایران و معرفی جاذبه‌های شاخص آن استان‌ها آغاز گردد، محتوای آموزشی باید شامل تصاویر و نمادهای جذاب برای کودکان و نوجوانان باشد، در کلیپ‌های معرفی نیز می‌توان با صداگذاری جذاب بر ذهن کودک اثر گذاشت. جاذبه‌هایی که در تصاویر محتوا نشان داده می‌شوند از معرفی بناهای فرهنگی، مذهبی مثل مساجد و زیارتگاه‌های مطهر، طبیعت و نوع پوشش گیاهی و اقلیم آب‌وهوایی هر مقصد تا صنایع دستی و حتی گویش و نوع پوشش لباس مردمان هر منطقه شامل می‌گردد.

باید توجه گردد که آداب و رسوم شاخص و جذاب هر مقصد گردشگری در ایران در بُعد فرهنگی ـ اجتماعی مثل آداب مهمان‌نوازی، قناعت و خونگرمی و احترام مردم ایران که در جهان زبانزد خاص و عام است می‌تواند از ارکان مهم یادگیری این محتواها باشد. چرا که پیشینیان ما در سراسر ایران دارای فرهنگی غنی هستند که امروزه به واسطه‌ی شهرنشینی و پیشرفت فناوری به فراموشی سپرده شده‌اند و خوب است که در این مجال این فرهنگ غنی و پرسابقه را در اذهان کودکان و نوجوانان خود شکل دهیم.

پس با تهیه‌ی محتواهای جذاب و آموزنده سفر و گردشگری در ایران با تأکید بر بعدمذهبی، تاریخی و فرهنگی جوامع میزبان کشورمان می‌توان ضمن اینکه برای کودکان اوقات جذابی را در خانه شکل داد به بحث آموزش فرهنگی و شناخت بهتر و عمیق‌تر ایران در بین دانش‌آموزان اهتمام ورزید و ذهن کنجکاو این عزیزان را برای یادگیری بیشتر و ان‌شاءالله تجربه سفرهای یادگیرنده آماده گرداند.


 

جاذبه گردشگری مذهبی

دو جاذبه‌ی گردشگری مذهبی در تهران امامزاده صالح(ع) در شمال شهر و در ضلع جنوب‌شرقی میدان تجریش واقع شده که ایشان از پسران امام موسی کاظم(ع) و برادران امام هشتم امام رضا(ع) است. در منابع تاریخی آمده است حضرت امامزاده صالح فرزند امام موسی کاظم(ع) است؛ که به شهرری آمده و در تجریش ایشان را به شهادت رسانده‌اند. بنای این امامزاده از سال 1351 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته و به شماره 909 ثبت گردیده ‌است.

جاذبه‌ی مذهبی دیگر آستانه‌ی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جنوب تهران و در شهرری واقع شده است. این آرامگاه مربوط به دوره ایلخانی ـ دوره صفوی ـ دوره قاجار است. این اثر در تاریخ 11 بهمن 1334 با شماره ثبت 406 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. حضرت عبدالعظیم حسنی در سال 173 قمری (789 م)، در زمان  امام موسی کاظم(ع)در شهر مدینه زاده شد. پدرش عبدالله و مادرش فاطمه نام داشتند. همسر وی خدیجه دختر قاسم بن حسن بن زید بن حسن مجتبی بود. ایشان پس از ورود به شهر ری در سرداب خانه یکی از شیعیان آن شهر به زندگی پنهانی روی می‌آورد و پس از مدتی بیمار می‌شود و در سال 252 قمری (866 م) در زمان امام علی النقی(ع) از دنیا می‌رود.


 امامزاده صالح  

۱۲۵۷
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی,آموزش,کرونا,سفر مجازی,ایران
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید