عکس رهبر جدید

پرواز فرشته‌ها

  فایلهای مرتبط
پرواز فرشته‌ها
به یاد شهدی مدافع سلامت

«علی شاه‌محمدی» پرستار مدافع سلامت که در بیمارستان امام خمینی (ره) اراک از بیمارستان‌های فعال تامین اجتماعی استان مرکزی بود پس از ماه‌ها تلاش و مجاهدت در عرصه درمان و برای نجات جان و سلامتی مردم استان مرکزی در اراک به علت ابتلا به ویروس کرونا در همین ایام از دنیا رفت.


پروفسور غلامحسین نادری پدر پیوندکلیه بیمارستان شریعتی تهران در راه خدمت به بیماران بستری در اثر ابتلا به بیماری کرونا در گذشت. او عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از بنیانگذاران بخش پیوند بیمارستان دکتر شریعتی بود که تاکنون بیش از ۲۵۰۰ پیوند کلیه موفق در کشور انجام داده و طی سالیان خدمت درکشور، خدمات پزشکی فراوانی نظیر تربیت شماری از پزشکان و جراحان، انجام جراحی ودرمان رایگان ورسیدگی به خانواده های بیماران فرودست را در پرونده کاری خود به یادگار گذاشته است.


آرزو باهو پرستار بیمارستان کودکان بندرعباس بر اثر ابتلا به کرونا به شهادت رسید. این بانو درطول مدت بیماری کووید ۱۹ تلاش‌های زیادی برای بهبود بیماران کرد تا اینکه خودش نیز به این بیماری مبتلا شد. آرزو باهو از پرستاران مطرح و نمونه هرمزگان که چندین دوره مختلف به عنوان پرستار نمونه در عرصه ملی هم انتخاب شده بود، اصالتاً اهل منطقه فین بود.


سیده محبوبه امینی، کارشناس آزمایشگاه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونکنار در حال خدمت رسانی به بیماران، به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان این شهرستان بستری شده بود. بر اثر عارضه شدید ریوی حاصل از بیماری کووید ۱۹ ، پس از ۱۰ سال خدمت صادقانه در سن ۳۶ سالگی، به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست. 


حمید عقیلی پزشک مشهدی مدتی در آی سی یو بستری و به کرونا مبتلا شده بود، با وجود همه تلاش‌ها به علت درگیری شدید ریه، به شهادت رسید. او که در شانزده سالگی وارد فعالیت‌های انقلابی شده بود، بعد از انقلاب اسلامی در دفاع مقدس، مربی تربیت آموزش نظامی و اسلحه‌شناسی شد و در رکاب شهیدکاوه با ضدانقلاب می‌جنگید. او در تمام مدت عمر در حال خدمت به مردم بود.


نرجس خانعلی‌زاده در سال ۱۳۷۴ در کلاچای، شهرستان رودسر متولد شد. او پس از پایان تحصیلات، طرح پرستاری خود را در بیمارستان امام خمینی تهران سپری کرد و به‌عنوان پرستار در بخش اورژانس بیمارستان میلاد شهر لاهیجان مشغول به خدمت بود. او در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، با عوارض مشابه ابتلا به ویروس کرونا، در حین رسیدگی به بیماران در محل کار خود از حال رفت و به زمین افتاد. نرجس خانعلی‌زاده در بعدازظهر روز ۶ اسفند ۱۳۹۸ در بیمارستان میلاد، لاهیجان درگذشت.


فرهاد سرحدی، متخصص جراحی عمومی، فرزند شهید علی سرحدی از شهدای ترور شهرستان سقز کردستان بود. فرهاد سرحدی زاده متولد سال 1348 بود و تحصیلات دانشگاهی اش را در دانشگاه پزشکی شیراز گذرانده بود. متخصص مجربی بود و در زمینه جراحی لاپراسکوپی تخصص ویژه‌ای داشت. او در بیمارستان‌های ایرانشهر تهران و اسلامشهر به درمان بیماران می‌پرداخت و به علت کرونا از دنیا رفت.


زهرا عبداللهی بهیار درمانگاه شهید مطهری تأمین اجتماعی گناوه که براثر ابتلا به ویروس کرونا از مدتی پیش در بستر بیماری بود، پس از تحمل رنج و مشقت فراوان به دیدار معبود و همکاران شهید خود پیوست. این بانو پنجم شهید مدافع سلامت بوشهر است.


امیر هوشنگ فلاح نخستین شهید مدافع سلامت بیمارستان شهدای محمودآباد است، این شهید مدافع سلامت که ۵۵ سال داشت، پس از پنج سال خدمت رسانی در تنها بیمارستان دولتی محمودآباد، بر اثر بیماری کووید-۱۹ به جمع دیگر شهدای مدافعان جبهه سلامت این استان پیوست. او  تنها متخصص بیهوشی بیمارستان شهدای محمودآباد بود.


ایرج رحیمی چهارمین شهید مدافع سلامت است که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد. این شهید عزیز، متولد ۱۳۵۰، متاهل و دارای سه فرزند پسر با سابقه ۲۲ سال خدمت است. او یک بهیار فداکار بود که در شهر هرمزگان فعالیت می کرد.


زهرا  شیرویه سرپرستار بخش کرونایی بیمارستان آیت الله بروجردی شهرستان بروجرد به دلیل ابتلا به کرونا شهید شد. این پرستار فداکار بیمارستان آیت الله بروجردی  پس از ابتلا به ویروس کرونا  بر اثر آثار وخیم ناشی از آن به بیمارستان مسیح دانشوری تهران اعزام شد که  در بیمارستان  جان خود را از دست داد و به شهادت رسید.


احمد سلیم آبادی که در بیمارستان کامکار قم مشغول به خدمت بود اولین شهید سلامت استان قم لقب گرفته است. این جانباز شیمیایی  در دوران جنگ تحمیلی نیز همیشه در خط مقدم خدمت به مردم این کشور فعالیت کرده است. او با شروع جنگ تحمیلی از لشگر محمد رسول الله به جبهه اعزام شده بود.


دکتر مهرداد نوروزی در 20 دی‌ماه سال 1345 در شهر کرمانشاه به دنیا آمد و در سال 1365 وارد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و در سال 1372 موفق به کسب دکترای حرفه‌ای پزشکی از این دانشکده شد، او پس از فارغ‌التحصیلی به خدمت سربازی رفته و تمام طول مدت سربازی را در بیمارستان امام حسین (ع) کرمانشاه مشغول به خدمت شد. نخستین پزشک کرمانشاهی بود که در مبارزه با ویروس کرونا به فیض شهادت نائل شد.
 

محمود شمس الدینی دهم فروردین پس از روز‌ها خدمت به بیماران کرونایی، خود نیز به این بیمار گرفتار شد و به شهادت رسید. محمود در دوران حضور در سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد، نهایت سعی خود را در کمک به مناطق محروم و کم برخوردار درون مرزی و برون مرزی، ارتقاءسطح سوادسلامت در قالب سلسله نشست‌های سبک زندگی، همکاری در برپایی بیمارستان ثابت و صحرایی، همکاری با کاروان نورآوران سلامت و ارائه خدمت در موکب درمانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مناسبت اربعین حسینی انجام می‌داد.


دکتر سعید حقیقی، متخصص طب اورژانس که بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان الزهرا (س) به کما رفته بود، به فیض شهادت نائل آمد. شهید حقیقی، از کارشناسان بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بود و در اورژانس تعدادی از بیمارستان‌های شهر اصفهان، به تشخیص و درمان بیماری کرونا می‌پرداخت.

۱۱۷۱
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش خانواده,آموزش مجازی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید