عکس رهبر جدید

دانشنامه معرفی رشته‌های دانشگاهی گروه علوم پایه مجموعه زمین‌شناسی

  فایلهای مرتبط
دانشنامه معرفی رشته‌های دانشگاهی گروه علوم پایه مجموعه زمین‌شناسی

مؤلف: مؤسسه هدایت فرهیختگان جوان
ناشر: مؤسسه فرهنگی هنری هدایت فرهیختگان جوان
سال چاپ: ۱۳۹۴ قطع کتاب: رحلی و مصور
مجموع صفحه‌ها: ۳۲۰

زمانی که نیاز دارید، درباره یک علم و گرایش‌ها، ماهیت، بنیان‌ها، تئوری‌ها، دانشمندان، آثار مکتوب، و... آن اطلاعاتی کسب کنید، و حتی دانشگاه‌های داخلی را که به آموزش آن می‌پردازند، بشناسید، مثلاً با این هدف که برای انتخاب رشته تحصیلی اقدام کنید، چگونه این اطلاعات را کسب می‌کنید؟ پرداختن به هرکدام از این موارد، حتی در اینترنت، با جست‌وجوهای متعدد شاید امکان‌پذیر باشد، اما در دانشنامه علوم پایه مجموعه ‌زمین‌شناسی، همه اطلاعات مذکور در مورد زمین‌شناسی به راحتی قابل دستیابی است. این کتاب در چهار فصل به شرح زیر گردآوری شده است: فصل اول: کلیاتی درباره ابعاد اصلی علم زمین‌شناسی، شامل تعریف‌های لغوی و تخصصی، سؤال‌های اساسی، موضوع‌های مهم، مکاتب و پارادایم‏ها، زمینه‏های پیدایش و سیر نظریات، مشاهیر، مراکز آموزشی سنتی و دانشگاهی پیشگام، و بالاخره، مفاهیم و مصادیق پدیده‌های زمین‌شناختی در قرآن.


فصل دوم: آشنایی با محتوای درسی هر رشته و نیز آینده تحصیلی در مراکز آموزش عالی و دانشگاهی، شامل معرفی هر گرایش، ضرورت ارائه، نقش و توانایی مورد انتظار از دانش ‏آموختگان، منابع آزمون (کنکور)، فهرست درس‌ها، تعداد واحدها و منابع درس‏‏های دانشگاهی، امکان ادامه تحصیل و مقاطع آن در کشور، و گزینه‌های ادامه تحصیل خارج از کشور.

فصل سوم: تقویت علمی و روزآمدی دانشجویان دوره‌های آموزشی، از طریق معرفی ‏نرم‌افزارها و مؤسسه‌های پژوهشی کشور، ارائه فهرست مراکز پژوهشی منتخب کشورهای جهان، معرفی نشریه‌های علمی کشور و مجله‌های ‏ نمایه ‏شده  ISI، و معرفی انجمن‌های علمی کشور.

فصل چهارم: ترسیم آینده شغلی برای دانش آموختگان، از طریق معرفی عناوین شغل‏های تخصصی قابل احراز توسط دانش ‏آموختگان هر رشته، و ارائه فهرست سازمان‏ها و بنگاه‏های شغلی.

مطالعه این کتاب را نه تنها به دبیران محترم زمین‌شناسی، بلکه به دانش‌آموزانی که درصدد انتخاب رشته هستند، توصیه می‌کنیم.

 


۱۴۱۳
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش علوم زمین,معرفی کتاب, دانشنامه معرفی رشته‌های دانشگاهی گروه علوم پایه مجموعه زمین‌ شناسی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید