عکس رهبر جدید

تولید منابع تعاملی آموزش علوم اجتماعی

  فایلهای مرتبط
تولید منابع تعاملی آموزش علوم اجتماعی
معرفی نرم افزار تولید کتاب و مجله سه بعدی

اشاره
ابزارهای مجازی متنوع، با داشتن قابلیت‌های مناسب و جذاب برای دانش‌آموزان، فرصت‌های ارزشمندی را برای مشارکت فعال مخاطبان، افزایش کیفیت یادگیری، و آموزش  مؤثر توسط معلم  فراهم می‌کنند. در این مقاله، یکی از نرم‌افزارهای جالب برای طراحی و تولید آسان انواع مجله‌ها وکتاب‌های سه‌بعدی، تعاملی و چندرسانه‌ای معرفی می‌شود. معلم علوم اجتماعی به کمک این نرم‌افزار می‌تواند برای تدریس مفاهیم درس‌ها  در کلاس، و آموزش معکوس دانش‌آموزان در خانه و فضای مجازی، محتواهای چند‌رسانه‌ای باکیفیت تولید کند.

 
 
XFlip Enterprise
معلم با این نرم‌افزار به آسانی و در کمترین زمان ممکن می‌تواند انواع مجله‌ها و کتاب‌های ‌سه‌بعدی جذاب و چندرسانه‌ای طراحی و تولید کند. به این منظور، ابتدا تمامی فایل‌های مد‌نظر، مانند فیلم‌ها،  تصویرها، و فایل‌های پاورپوینت، اکسل، صداها و ... وارد نرم افزار می‌شوند (تصویر 1).

نرم افزار xflip enterprise
 

 

سپس تنظیمات لازم، مانند نحوه قرارگیری و نمایش فایل‌ها در مجله سه‌بعدی، نوشتن متن‌های آموزشی تعاملی، انیمیشن بزرگ‌نمایی، ورق زدن خودکار، قراردادن دکمه‌های تعاملی و ... روی فایل‌های چندرسانه‌ای‌ اعمال می‌شود. به آسانی می‌توان در بخش‌های متفاوت و درکنار مفاهیم خاص، فیلم‌ها،  تصویر‌ها و انیمیشن‌های مرتبط را ضمیمه کرد تا دانش‌آموز بتواند با مطالعه متن، چند‌رسانه‌ای‌های آن را نیز مشاهده کند (تصویر2).

نرم افزار xflip enterprise

 


در بخش‌های متفاوت صفحه‌ها می‌توان از دکمه‌های تعاملی استفاده کرد. بدین صورت که با لمس متن‌ها، دانش‌آموزان به بخش‌های دیگری، مانند صفحه‌های وب، بخش چندرسانه‌ای‌ها  و ... منتقل می‌شود و حالت تعاملی و جذابی برای آموزش مفاهیم به وجود می‌آید (تصویر3).

نرم افزار xflip enterprise  

 

طی طراحی می‌توان پیش‌نمایش مجله تعاملی را هم مشاهده کرد و محتوا را براساس طراحی آموزشی و تدریس، بررسی و تنظیم کرد (تصویر4).

نرم افزار xflip enterprise  

 

در پایان می‌توان از مجله الکترونیکی و سه‌بعدی که طراحی شده است، خروجی‌‌های متفاوتی روی فلش و ... گرفت  و در کلاس مورد استفاده قرارداد، و یا برای استفاده در خانه در اختیار دانش‌آموزان قرار داد (تصویر 5).
  نرم افزار xflip enterprise

جمع بندی
نرم‌افزار معرفی شده، با قابلیت‌های جالبی که دارد، مانند امکان افزودن فایل‌های چندرسانه‌ای متفاوت، دکمه‌های  تعاملی، ورق زدن خودکار، رمزگذاری  روی مجله  تولیدشده، ویرایش پیشرفته محتوا و ...، به معلم در تولید آسان و سریع مجله‌ها و کتاب‌های سه‌بعدی، چندرسانه‌ای و تعاملی براساس طراحی آموزشی کمک می‌کند. همچنین، با یک‌ بار تولید مجله آموزشی الکترونیکی، می‌توان خروجی‌های متفاوتی برای دستگاه‌هایی نظیر رایانه، تلفن همراه و ... دریافت کرد و ضمن استفاده در کلاس و مدرسه، آن‌ها را برای آموزش‌های معکوس در خانه نیز در نظر گرفت.

توجه: دسترسی به نرم‌افزار مذکور از روش زیر به آسانی امکان‌پذیر است:
سایت محتواها و نرم‌افزارهای آموزشی و کاربردی:    www.amuzeshikarbordi.sellfile.ir


۱۵۶۷
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش علوم اجتماعی, دانش اجتماعی بومی,منابع تعاملی,ابزارهای مجازی,تولید منابع تعاملی, نرم افزارهای تعاملی و چندرسانه,معرفی نرم افزار,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید