عکس رهبر جدید

بازی سفر به دریاچه

  فایلهای مرتبط
بازی سفر به دریاچه

هدف: دقت و تمرکز، شناخت مفاهیم ریاضی

وسایل مورد نیاز: چند عدد جعبه یا بالش‌، مقوا یا چند وسیله به‌عنوان ماهی، چند تکه چوب، یک تکه سیم و نخ

طرز تهیه امکانات بازی: برای تهیه قلاب ماهی‌گیری به سر چوب‌ها یک نخ و سیمی که به شکل قلاب درآوردیم وصل می‌کنیم. ماهی‌ها هم با مقوا یا هر وسیله‌ای که سوراخ کوچکی برای به قلاب افتادن داشته باشد درست می‌شود. البته می‌توانیم با سیم، حلقه‌ای درست کنیم و به هر وسیله‌ای که به‌عنوان ماهی در نظر داریم، بچسبانیم.

شرح بازی: بچه‌ها در جعبه‌ها یا روی بالش‌ها به‌عنوان قایق می‌نشینند، سپس قلاب‌ها را به دست می‌گیرند و ماهی‌‌های  روی زمین را صید می‌کنند. آن‌ها در انتهای بازی تعداد ماهی‌ها را می‌شمارند و با امتیاز قبلی خود مقایسه می‌کنند. (می‌توانیم روی ماهی‌ها امتیازات مختلفی بنویسیم). در مراحل بعدی، بچه‌ها می‌توانند از دست‌هایشان استفاده کنند و جعبه یا بالش‌ (قایق خود) را روی خطوطی که در محدوده خود بین ماهی‌ها کشیده شده، حرکت دهند و ماهی‌های بیشتری بگیرند.

ملاحظات: برای حرکت بهتر می‌توان از یک سفره پلاستیکی (ترجیحاً آبی رنگ) برای زیر جعبه‌ها به‌عنوان سطح دریاچه استفاده کرد.

اندازه چوب‌ها نباید بلند باشد تا به دیگران برخورد نکند.

تغییر‌پذیری: هدف بازی در سنین مختلف می‌تواند متفاوت باشد و شناخت مفاهیمی مثل رنگ‌ها، اعداد زوج و فرد، جهت‌های فرعی و اصلی و غیره را در بر بگیرد. برای مثال، افراد فقط ماهی‌هایی را که رنگ قرمز دارند یا عدد زوج روی آن‌ها نوشته شده است، بگیرند یا هر یک از افراد، با توجه به نقشه مسیر داخل قایق بر خطوط کشیده شده روی زمین حرکت و ماهی‌گیری کنند.

۶۸۵
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش تربیت بدنی,آموزشی,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید