عکس رهبر جدید

بیاموزیم

بیاموزیم

۱. تولیدکنندگان (Creators):

این گروه کاربرانی هستند که اغلب دارای صفحه در وب و شبکه‌های مختلف اجتماعی هستند و تولیدکننده و نویسنده مطالب و محتواهای گوناگون در سایت، وبلاگ یا صفحه مجازی خود می‌باشند. از جمله دیگر فعالیت‌های این گروه؛ آپلود ویدئوهای شخصی، صدا و موسیقی تولیدی، عکس و تصاویر تولید شده توسط خودشان، متن، تحلیل و نقدهایی که پیرامون مسائل مختلف می‌نویسند.
 
۲. منتقدان (Critics):
این دسته از کاربران الزاماً‌ خود تولیدکننده گونه‌های مختلف محتوا نیستند ولی به‌صورت جدی و فعال پیرامون محتواهای تولیدشده توسط گروه اول یا فعالیت‌های سایر کاربران اظهارنظرهای نقادانه ارائه می‌کنند، از جمله فعالیت‌های این گروه از کاربران؛ رای دادن و ارزیابی سرویس‌ها و محصولات، کامنت گذاشتن برای دیگران، مشارکت در گفت‌وگوهای گروهی را می‌توان نام برد.
 
۳. گردآورندگان (Collectors):
فعالیت این سطح از کاربران به گردآوری، مرور و بازنشر محتواهای تولید شده توسط گروه تولیدکنندگان محدود می‌شود. گردآورندگان معمولاً‌ مشغول تأیید یا لایک محتواهای دیگران، رای دادن به محتواهای دیگر، برچسب زدن به صفحات و تصاویر دیگران هستند.
 
۴. پیوستگان (Joiners):
فعالیت این گروه به کارهایی از قبیل مراجعه به سایت‌ها و شبکه اجتماعی و داشتن پروفایل در شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر، اینستاگرام و... خلاصه می‌شود.
 
۵. تماشاگران (Spectators):
 بیشترین تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در این دسته جای می‌گیرند که کاربرانی بدون تولید بوده و عموماً مشغول خواندن صفحات وب و شبکه‌های اجتماعی، گوش کردن فایل‌های صوتی و دیدن فایل‌های تصویری، خواندن چت‌های دیگران و خواندن ارزیابی‌ها و نقدهای سایرین هستند ولی خود هیچگونه اثری چه به‌صورت تولید، چه نقد و چه بازنشر بجای نمی‌گذارند.
 
۶. غیرفعالان (Inactives):
افرادی که فعالیت خاصی در شبکه‌های اجتماعی ندارند یا ممکن است یکی دو پیام‌رسان در گوشی خود نصب داشته باشند ولی میزان حضور و استفاده آن‌ها بسیار محدود است در حدی که شاید ماهانه یکی دو بار سری به این فضا بزنند یا خیر!
 
 
 
نردبان کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی
تمامی کسانی‌که در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند در یکی از دسته‌بندی‌های فوق قرار می‌گیرند:
 
 
 
نکته:
معلم، مربی و کنشگران تعلیم‌وتربیت باید در کدام سطح از نردبان کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی باشند؟
بی‌شک در سطح تولیدکنندگان یا دست‌کم گردآورندگان! برای رسیدن به این سطح باید دارای سواد رسانه‌ای، سواد اطلاعاتی و سواد رایانه‌ای به‌قدر کافی باشند.

 

۴۲۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید