عکس رهبر جدید

رشد آموزش جغرافیا، پلی بین دبیران امروز و آینده

  فایلهای مرتبط
رشد آموزش جغرافیا، پلی بین دبیران امروز و آینده

اگر روی جلد فصلنامه رشدآموزش جغرافیا را با دقت بررسی کرده باشید به این مطلب برخورده‌اید که عبارت «فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، مدیران و دانشجویان» در لوگوی فصلنامه درج شده است. معمولاً هر روزنامه یا فصلنامه‌ای مجموعه اهداف خود یا مخاطبان خود را در جایی از این رسانه‌ها درج می‌کند تا مخاطبان با بهره‌گیری از آن‌ها بتوانند ارتباط آن اهداف را با علایق خویش دریابند و به مطالعه مندرجات آن‌ها بپردازند.

فصلنامه رشد آموزش جغرافیا از دیرباز، اهداف آموزشی و تحلیلی و اطلاع‌رسانی داشته است و بررسی مطالب مندرج در سی و سه سال گذشته نشان می‌دهد که در این راه گام برداشته است. درج مطالبی در باب روش‌های نوین تدریس، تجربیات آموزشی ایران، تجربیات پیش‌کسوتان آموزش جغرافیا، آموزش جغرافیا در ایران و دیگر کشورهای جهان، بهره‌گیری از روش‌ها و ابزارهای تازه در آموزش فعال جغرافیا، معرفی کتاب‌ها و مجلات جدید جغـرافیـایی، درج مقـاله‌هایـی در بــاب یافته‌های جدید جغرافیایی و مرزهای این علم، فلسفه جغرافیا و روش‌شناسی آن، معرفی دستاوردهای جغرافی‌دانان مسلمان در سده‌های تاریخی و اخبار جغرافیایی، همه و همه نشانگر حرکت مجله و هیئت تحریریه و نویسندگان مقالات در جهت اهداف آموزشی و تحلیلی و اطلاع‌رسانی به علاقه‌مندان جغرافیا، دبیران، مدیران و دانشجویان کنونی و آینده جغرافیاست.

با شروع به کار دانشگاه فرهنگیان و ادغام مراکز تربیت‌معلم سابق، باب تازه‌ای از همکاری‌ها بین فصلنامه رشد آموزش جغرافیا و اساتید این رشته در دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان آن باز شده است. برگزاری همایش آموزش جغرافیا در پردیس کرج دانشگاه فرهنگیان و درج اخبار مربوط به آن و همچنین چاپ گزارش‌هایی از پردیس‌های مختلف این دانشگاه که به آموزش جغرافیا و مطالعات اجتماعی می‌پردازند (در شماره‌های اخیر رشد آموزش جغرافیا) نشان می‌دهند که هیئت تحریریه این فصلنامه رسالت اطلاع‌رسانی و استفاده از تجربیات اساتید این دانشگاه و معرفی آن به جامعه را با تأکید بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کند. البته هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم و امید داریم با دریافت مقاله‌ها و گزارش‌هایی از این پردیس‌ها به غنای مجله رشد آموزش جغرافیا افزوده شود و فصلنامه در آموزش جغرافیای کشور و دانشگاه فرهنگیان مورد توجه بیشتر قرار گیرد. شاید تا کنون مقالات اساتید جغرافیای دانشگاه فرهنگیان در فصلنامه جلوه کم‌رنگ‌تری داشته است، ولی اکنون که در پیشانی لوگوی مجله معلمان و مدیران و دانشجویان هم درج شده و بیشتر مراد از درج آن همین عزیزان در دانشگاه فرهنگیان بوده‌اند، بهتر این است که آنان نیز بیشتر دست به قلم ببرند و نتایج تحقیقات خود در باب آموزش جغرافیا در ایران و جهان، تجربیات آموزشی، کلاس‌های موفق آموزش جغرافیا، روش‌های جدید و فعال در آموزش جغرافیا و دیگر مواردی را که در آموزش نوین جغرافیا به دانشجویان و دبیران این رشته کمک خواهد کرد معرفی کنند و با ارسال مقاله‌های خود، بین فصلنامه رشد آموزش جغرافیا و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و اساتید و دانشجویان آن ارتباطی قوی و سازنده به‌وجود آورند. مسلماً این همکاری و تعامل به تربیت دانشجویان و دبیران آینده جغرافیا کمک فراوان می‌کند و آموزش جغرافیا را برای نسل‌های بعد راحت‌تر، مؤثرتر، ماندگارتر و مبتنی بر تجربیات و یافته‌های علمی قرار خواهد داد.

۷۳۴
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید