عکس رهبر جدید

والد سوم

  فایلهای مرتبط
والد سوم
یکی از نقش‌های اصلی آموزگار در کلاس، دادن اطلاعات به دانش‌آموزان است، به نحوی که آن‌ها به خوبی یاد بگیرند. برای تحقق این هدف، آموزگاران باید طرح درس آماده کنند، کار دانش‌آموزان را ارزیابی کنند و به آن‌ها بازخورد بدهند. آموزگار بعد از دانش آموختگی از دانشگاه و با حضور در کلاس واقعی و کسب تجربه، به آموزگاری حرفه‌ای تبدیل می‌شود. آموزگاران علاوه بر اطمینان از موفقیت‌های تحصیلی دانش‌آموزان، باید به عنوان جانشین والدین، مربی، مشاور و حتی سیاست‌مداران، در کلاس ایفای نقش کنند. تقریباً هیچ محدودیتی در ایفای نقش‌هایی که آموزگار می‌تواند بازی کند، وجود ندارد. در این نوشتار نقش‌های اساسی آموزگار ابتدایی را بررسی و فایده‌های آموزگار شدن را بیان می‌کنیم.

آموزگار، والد سوم دانش‌آموز
آموزگاران در پیشرفت دانش‌آموزان خود نقش مهمی دارند. از آنجا که بخش قابل توجهی از ساختار روانی و شخصیت فردی و اجتماعی انسان در دوره‌ی ابتدایی شکل می‌گیرد، تجربه‌های کودک در این سال‌ها او را به فردی تبدیل می‌کند که در آینده می‌خواهد بشود. آموزگاران نقش پررنگی در اینکه دانش‌آموزان چه کسانی خواهند شد، دارند، آنان بخش بزرگی از زندگی دانش‌آموزان هستند و بسیاری از آموزگاران رابطه‌ی والدگری با دانش‌آموزانشان برقرار می‌کنند.

با توجه به طول مدت زمانی که دانش‌آموزان در مدرسه حضور دارند، در واقع آن‌ها چیزی بیشتر از ریاضیات، زبان فارسی و مطالعات اجتماعی از آموزگاران خود می‌آموزند. آن‌ها مهارت‌های اجتماعی را از شما می‌آموزند. برای مثال، یاد می‌گیرند چطور با دیگران مهربان باشند و دوست پیدا کنند. چه زمانی مستقل باشند و چه زمانی درخواست کمک کنند و چگونه درست را از غلط تشخیص دهند؛ در واقع درس‌هایی از زندگی که والدین تمایل دارند فرزندانشان بیاموزند. در همه‌ی این موارد، دانش‌آموزان ابتدا از آموزگارانشان می‌آموزند.

 

آموزگار به‌عنوان میانجی
گرچه آموزگار مانند والدین دانش‌آموز است، اما جزو خانواده‌ی واقعی او نیست. آموزش مستلزم برقراری ارتباط روزانه با خانواده‌ی دانش‌آموز است که از پیشرفت درسی تا رفتار وی را شامل می‌شود. برخی از رایج‌ترین شکل‌های تعامل والدین با آموزگاران به صورت زیر است:
• جلسه‌ی اولیا و مربیان
مطالعه‌ی گزارش پیشرفت تحصیلی
خواندن گزارش هفتگی
رایانامه، نامه

بالاتر از همه‌ی این موارد، آموزگاران باید در مورد انتخاب‌ها و تصمیم‌های خود به والدین توضیح دهند و وقتی بین دانش‌آموز و والدینش ناسازگاری پیش می‌آید، واسطه‌ای برای آشتی دادن آن‌ها باشند. اگر والدین از اتفاقاتی که در کلاس درس افتاده است احساس رضایت نداشته باشند، آموزگار باید آماده‌ی دفاع از انتخاب‌های خود و دانش‌آموزانش باشد. آموزگاران باید در مورد نحوه‌ی برخورد با دانش‌آموزان تصمیم‌هایی آگاهانه و محکم اتخاذ کنند و قادر به توجیه آن‌ها باشند.

 

آموزگار به‌عنوان حامی
نقش آموزگار هر لحظه در حال تغییر است. آموزگاران باید بتوانند با توجه به شخصیت فردی هر دانش‌آموز، روش تدریس خود را تغییر دهند.

یک آموزگار مسئول به دانش‌آموزان خود توصیه می‌کند از دانشی که در دبستان می‌آموزند استفاده کنند تا به افراد ارزشمند جامعه تبدیل شوند. آموزگاران باید همیشه آگاه، اخلاق‌مند، منصف و متعهد باشند.

 

فایده‌های معلم شدن
به اشتراک گذاشتن علاقه‌ها
آموزش برای شما بستری فراهم می‌کند که علاقه و تخصص خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. هنگامی که شما رشته‌ی معلمی را می‌خوانید، فرصت بیشتری خواهید یافت تا مهارت‌های خود را توسعه دهید.

•  الهام‌بخشی به دیگران
آموزگار شدن این امکان را به شما می‌دهد که در الهام بخشیدن به دیگران مؤثر باشید. همان‌طور که دانش و توجه خود را با دانش‌آموزان به اشتراک می‌گذارید، در اینکه آن‌ها چه کسی می‌شوند نیز تأثیر خواهید داشت. تصور کنید دانش‌آموزان شما دانشمندانی شوند که روزی سرطان یا ایدز را درمان می‌کنند؟ به‌عنوان آموزگار، تأثیر شما بر دانش‌آموزان و آینده‌ی آن‌ها بی‌نهایت است.

  ایجاد تفاوت واقعی
 آموزگاران این فرصت را دارند که با آگاهی از زندگی دانش‌آموزان خود، تفاوت چشمگیری در جهان ایجاد کنند. برای برخی از کودکان که وارد کلاستان می‌شوند، شما تنها کسی هستید که به آن‌ها ایمان دارید و آن‌ها را تشویق می‌کنید تا تمام تلاش خود را به کار برند. به این ترتیب، شما می‌توانید هر روز زندگی کودک را برای بهتر شدن تغییر دهید.

•  انجام متفاوت کارها
 به زمانی که خودتان دانش‌آموز بودید برگردید. امروز به‌عنوان آموزگار چه کارهایی را تمایل دارید متفاوت انجام دهید؟ آیا شما به هر دانش‌آموز کمک می‌کنید تا استعداد خودش را کشف کند؟ آیا زمان بیشتری را به گوش دادن اختصاص می‌دهید؟ به عنوان آموزگاری حرفه‌ای، می‌توانید برخی از تغییراتی را که آرزو می‌کردید در دوران مدرسه تجربه کرده باشید، در کلاس درس خود بگنجانید.

•  امکان تغییر آینده‌ی آموزش
 شما به‌عنوان آموزگار این فرصت را خواهید داشت که در انتخاب رشته‌ی تحصیلی دانش‌آموز نیز تأثیر بگذارید.

•  تعلق به جامعه‌ی معلمان
 در مدرسه‌ای که هستید، شما در کنار بسیاری از مربیان واجد شرایط کار خواهید کرد. با پرورش یک محیط خلاق، حرفه‌ای و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها، فرصت خواهید داشت بخشی از یک جامعه‌ی یادگیری پرجنب و جوش باشید.

•  ساعات کاری ایده‌آل
 اگرچه ممکن است بسیاری از شما تا ساعت ۳ یا ۴ بعدازظهر در مدرسه باشید، اما تابستان‌ها تعطیل هستید.

•  شروع تازه در هر سال
 از ‌آنجا که شما در شروع هر سال تحصیلی با دانش‌آموزان جدیدی روبه‌رو خواهید شد، متوجه می‌شوید هر سال تحصیلی جدید با شادی‌ها و چالش‌های متعددی روبه‌روست.

  انعطاف‌پذیری در حوزه‌ی کاری
 گرایش‌های آموزش به‌طور مداوم در حال تغییرند. اگر شما فردی باشید که با گذشت زمان از پیشرفت خود لذت می‌برد، پس می‌توانید برای یادگیری مداوم و تلفیق گرایش‌های جدید در زمینه‌ی تدریس مناسب باشید.

 
 

منابع


1. Ryan, Mary, and Theresa Bourke. "The Teacher as Reflexive Professinal: Making Visible the Excluded Discourse in Teacher Standards." Discourse Studies in the Cultural Politi

cs of Education, Vol. 34, no. 3, 24 Aug. 2012, pp. 411-423. Taylor & Francis Online.
2. Taak Lanier, Judith. "Redefining the Role of the Role of the Teacher: It's a Multifaceted Profession." Edutopia, George Lucas Educational Foundation, 1 July 1997.
3. "What Kindergarten and Elementary School Teachers Do." U.S. Bureau of Labor Statistics Occupational Outlook Handbook, United States Department of Labor, 4 Sept. 2019.
4. http://www. teachercertification. org/a/advantages - of - becoming - a- teacher. html.

۳۰۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید