عکس رهبر جدید

پیشنهادهایی برای تعطیلات تابستانی معلمان

  فایلهای مرتبط
پیشنهادهایی برای تعطیلات تابستانی معلمان

وقتی زنگ آخرین روز مدرسه به صدا در می‌آید، دانش‌آموزان از صندلی‌های خود می‌پرند و به سمت درب کلاس می‌روند. «خداحافظ!» آن‌ها فریاد می‌زنند. «با تشکر از همه چیز! تابستان خوبی داشته باشید!» کلاس شما ناگهان ساکت است. میز شما با کارت و هدایای کوچک پر شده است.  شما برای چند لحظه در پشت میز کار خود می‌نشینید و به طیف وسیعی از فرصت‌های استراحت تابستانی  می‌اندیشید. در این نوشته سعی شده است تا چند پیشنهاد  برای استفاده بهتر از این زمان بیان گردد.

• تابستان زمان خوبی برای تقویت دانش و مهارت خود است. مراجعه به سمینارها و همایش‌های حوزه تخصص، خود کمک می‌کند تا از آخرین تحولات تدریس مطلع شوید، زیرا همیشه چیز جدیدی برای آموزش و یا یک روش جدید برای آموزش آن وجود دارد .همچنین شما فرصت دارید از نزدیک مؤلفان کتاب‌های درسی، معلمان، مسئولان، سردبیران ، نویسندگان و تصویرگران را در سراسر ایران در این مکان‌ها ملاقات و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در این جلسات، از نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های درسی و نیز انتشار کتاب‌های جدید  باخبر شوید. افراد شرکت‌کننده در این مکان‌ها همه دوستداران واقعی یادگیری هستند، بنابراین ارتباط با آن‌ها روحیه شما را برای سال تحصیلی پیش رو بهتر می‌کند. مدرسه شما و نیز جستجو در اینترنت در این مورد به شما کمک خواهد کرد.

برنامه‌ریزی و مدیریت این امکان را می‌دهد تا اهداف سال آینده را تعیین و سال گذشته از دید عینی‌تر و ملموس‌ترببینید. سپس مانند یک باغبان ماهر آنچه را مؤثر نبوده از بنیاد هرس کنید. نظرسنجی در پایان سال تحصیلی از دانش‌آموزان، بازخورد مهمی برای برنامه‌ریزی بهتر در سال آتی خواهد بود.

در این ایام می‌توانید با  مطالعه مجلات حرفه‌ای، ذهن الهام‌بخش و چالش‌برانگیز خود را آموزش دهید.

و در پاییز با ایده‌های جدید و چشم‌انداز تازه برگردید.


تشکیل مکان امن و بسته در شبکه‌های اجتماعی، برای  تعامل با دانش‌آموزان تا در طول تابستان با آن‌ها در ارتباط باشید.

در تابستان برخی از مدارس کارگاه‌های تابستانی و دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند. حداقل در برخی از این دوره‌ها شرکت کنید تا در طول سال تحصیلی تمرکز شما روی کلاس درس از بین نرود.

 

آموزش در کلاس تابستانی را انتخاب کنید. دانش‌آموزانی که کلاس تابستانی را می‌گذرانند، معمولاً نیاز بیشتری به آموزش دارند. در کنار  گذراندن تعطیلات خود کاری انجام می‌دهید که واقعاً ارزشمند است.

ایده‌هایی برای یادگیری فعال، در تابستان با یک کتاب شروع کنید. شما می‌توانید گنجینه‌ای از کتاب‌های کودکان با مضمون، فعالیت‌های والدین - کودک و سایر منابع عالی برای یادگیری در تابستان را پیدا کنید.

توصیه‌هایی را برای تجارب یادگیری فعال به مدرسه ارائه دهید، در مورد اردوها و فعالیت‌های دیگر با بخش محلی پارک‌ها و تفریحات خود تماس بگیرید. دریابید چه نمایشگاه‌ها، رویدادهایی در تابستان در شهر شما اتفاق می‌افتد. برای به اشتراک گذاشتن با دانش‌آموزان و خانواده‌های خود یک فهرست یا تقویم تفریحی محلی در تابستان ایجاد کنید. (حتماً هزینه‌های آن را مد نظر قرار دهید)

همچنین می‌توانند از تعطیلات تابستانی برای گذراندن دوره‌هایی برای مدرک بالاتر یا گواهینامه استفاده کنند.

همه کارهای خانگی و شخصی را که در طول سال تحصیلی انجام نشده است، می‌توانید در تابستان جبران کنید.

جلساتی را با بخش یا منطقه خود ترتیب دهید تا در مورد تغییرات سال تحصیلی آینده بحث کنید. بنابراین در طول تابستان برای زمان همکاری آماده شوید.

تابستان زمان خوبی برای تغییر در فضای کلاس و به روز کردن آن می‌تواند باشد و این نوعی سرگرمی است.

ذهن خود را به سمت‌های فعالیت‌های مرتبط با تدریس معطوف کنید، مانند مشاوره یا تدریس خصوصی.

تابستان فرصتی عالی برای برقراری تعادل است، همچنین  به شما در تنظیم مجدد اولویت‌های خود و تعیین اهداف واقعی کمک می‌کند.

-در پایان هر سال تحصیلی، شما می‌توانید طی یک نامه غیررسمی از دانش‌آموزان بخواهید که نظرات و پیشنهادات و سؤالات خود را راجع به دوره تحصیلی، درس‌ها و پروژه‌هایی که از آن‌ لذت برده‌اند را بیان کنند.  قبل از شروع نوشتن، به آن‌ها بگویید که به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود. تابستان بهترین زمان مرور یادداشت‌های آن‌ها برای کمک به خودتان در طراحی بهترکلاس و دانش‌آموزمحور کردن کلاس در سال آتی است. بعد از خواندن و تأمل در نظرات دانش‌آموزان لیستی از آن‌ها تهیه و آن‌ها را در یک نمودار قرار دهید که شامل سه ستون مشاغل، منفی‌ها و پیشنهاد نظرات است سپس، نظرات مثبت و منفی آن‌ها را در مورد آموزش خود یادداشت کنید، در مورد اینکه چگونه می‌توانستید کارها را متفاوت‌تر انجام دهید و نظرات دانش‌آموزان چقدر اعتبار داشته باشم را نیز یادداشت کنید. نظرات آن‌ها باعث می‌شود تا روش‌های تدریس خود را بررسی کرده و رویکردهای دیگری را که می‌توانستید برای اطمینان از یادگیری مؤثر دانش‌آموزان بکار گیرید، مرور کنید. این فعالیت‌ها راه‌هایی برای انجام روش‌های جدید است  و  در ترمیم برنامه درسی سال آتی به شما کمک می‌کند.

 
همچنین تابستان زمان خوبی برای خواندن و نوشتن و یادگیری است این فعالیت‌ها کمک می‌کند تا در پاییز با ایده‌های جدید و چشم‌انداز تازه به مدرسه برگردید.

مراجعه به کتابخانه‌های مختلف تخصصی و عمومی در سطح شهر اوقات فراغت شما را در طول تابستان پر می‌کند.

شما می‌توانید گنجینه‌ای از کتاب‌های کودکان با مضمون، فعالیت‌های والدین - کودک و سایر منابع عالی برای یادگیری در تابستان را پیدا کنید. توصیه‌هایی را برای تجارب یادگیری فعال به مدرسه ارائه دهید، در مورد اردوها و فعالیت‌های دیگر - تابستان فرصتی مناسبی است برای پیدا کردن ایده‌های مناسب و عالی. با وجود این ایده‌ها است که وقتی به محل کار خود بازمی‌گردید آماده هستید تا با چالش‌ها روبرو شوید.

 همچنین  این ایام فرصت خوبی برای مرور، سپری کردن  اوقات در طول سال گذشته است. به عنوان مثال، آیا در طول سال تحصیلی ورزش روزانه را کنار گذاشتید؟ آیا شما رژیم غذایی سالم داشتید ؟ آیا شما با کسانی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید وقت سپری کردید؟ خواب کافی داشتید؟ اگر از جواب‌های خود راضی نیستید، وقت آن است که تغییراتی در روال خود در سال آینده بدهید.

 
منابع:



https ://teach.com/careers/become-a-teacher/teaching-career/summer-v acation
https://www.collegeraptor.com/getting-in/articles/online-colleges/things-teachers-actually-do-during-the-summer/
www.saybrook.edu/blog


۹۹۹
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید