عکس رهبر جدید

بزرگمرد تاریخ ایران

  فایلهای مرتبط
بزرگمرد تاریخ ایران

تاریخ ایران‌زمین تاریخی کهن با فراز و نشیبی بسیار است. در دل تاریخ و جغرافیای این دیار مردان بزرگی پای به عرصه وجود گذاشته اند که تحولی شگرف در تاریخ جهان به وجود آورده‌اند. آیت‌الله سیدروح الله خمینی(ره) یکی از این مردان است که سده معاصر را تحت تاثیر انقلاب خویش قرار داده است. روح عظیم این بزرگمرد ایران‌زمین آنچنان توده‌های مردم را تحت تاثیر قرار داد که توانستند ریشه‌های چندهزار ساله نظام‌های شاهنشاهی را برکنند و بنای جدیدی را بر مبنای اصول اسلامی و تجربه‌های تازه بشری پی‌ریزی کنند.

نهالی که او در مرکز جهان اسلام کاشت به‌رغم  دشمنی‌ها و مانع‌تراشی‌های فراوان پس از چهار دهه به درختی تنومند بدل شده است که توانسته رو در روی هیولای جهان‌خوار و مستکبر آمریکا بایستد و سر خم نکند. پاسخ موشکی ایران به عملیات تروریستی ایالات متحده در دی‌ماه ۱۳۹۸ که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس شد، آخرین نمونه از آزادگی و سرسختی این درخت تنومند است که به‌رغم قلدرمآبی‌های رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا رخ داد و آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرد.

به‌رغم این توانمندی به نظر می‌رسد انقلاب بزرگ اسلامی پس از چند دهه همچنان در همه ساختارهای پوسیده و کهنه برجای مانده از سلسله منحوس و وابسته پهلوی رخنه و نفوذ ماهوی نکرده و به همین دلیل دچار هرز رفت انرژی انقلاب شده است. به همین دلیل باید گفت انقلاب اسلامی همچنان جاری است و چاره‌ای جز تلاش برای تدام انقلاب نیست. تداوم انقلاب به معنای برانداختن ساختارهای نفتی و دیوان‌سالاری نفس‌گیر برساختۀ آن است، به معنای دور ریختن افکار غرب‌گرا از نظام آموزشی و اجتماعی و فرهنگی است، به معنای جهاد عظیم و شبانه‌روزی برای فقرزدایی از اقصی نقاط این سرزمین است و به معنای ...

۱۱۵۳
کلیدواژه (keyword): تاریخ مشاهیر
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید