عکس رهبر جدید

رشد آموزش تاریخ در دوره جدید

  فایلهای مرتبط
رشد آموزش تاریخ در دوره جدید

۱. فصلنامه رشد آموزش تاریخ در طی سال‌های فعالیت خود جایگاهی ویژه در میان معلمان تاریخ و نقشی برجسته در مسیر آموزش تاریخ در فضای آموزشی جامعه ما یافته و این اتفاق ماحصل تلاش و همت سردبیران فاضل و گرانمایه مجله رشد آموزش تاریخ در سال‌های گذشته بوده است.

۲. گروه مدیریت جدید رشد آموزش تاریخ ضمن قدر دانستن این اندوخته گرانمایه، به دنبال آن است تا از توان و دانش معلمان تاریخ بهره‌ای وافر ببرد و تلاش می‌کند تا فصلنامه رشد آموزش تاریخ نقشی مرکزی در ایجاد شبکه همفکری و هم‌افزایی میان معلمان تاریخ بیابد و به همین جهت دست نیاز خود را به سوی تک تک معلمان دراز می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد در همه بخش‌های فصلنامه به یاری مجله‌ای که متعلق به خود آن‌هاست بشتابند.

۳. ما بر این باوریم که رشد آموزش تاریخ در حالی که می‌بایست برون‌داد تجربه و تکاپوی علمی و فکری جامعه معلمان تاریخ باشد، می‌تواند بستر عرضه پژوهش‌های مشترک علمی کلاس‌های تاریخ به منظور همکاری و هم‌افزایی دانش‌آموزان با راهنمایی و هدایت معلمان باشد. . لذا از همه معلمان تاریخ می‌خواهیم با طرح مسائل تاریخی به عنوان پروژه درسی کلاس گزارش یافته‌های پروژه‌های درسی خود را برای انتشار در مجله رشد آموزش تاریخ ارسال کنند.

۴. تلاش ما بر این است تا تمامی آنچه در فصلنامه منتشر می‌شود در نسبت با محتوای کتاب‌های درسی و آموزش تاریخ در مدارس باشد و از این روی از همه معلمان و پژوهشگران تاریخ می‌خواهیم دستاوردهای پژوهشی خود را چنانچه با متون درسی مطابقت دارند و در جهت تکمیل یا توضیح و تفسیر بیشتر آن هستند برای ما ارسال کنند. بدیهی است فصلنامه رشد آموزش تاریخ از انتشار مقالات و مطالبی که خارج از چارچوب کتاب‌های درسی و آموزش تاریخ در مدارس باشد، معذور است.

۵. ساختار فصلنامه در دوره جدید از بخش‌های زیر تشکیل خواهد شد:
• مجله خبری: به انعکاس تازه‌ترین اخبار و رویدادهای حوزه تاریخ در ایران و جهان می‌پردازد. هدف این بخش روزآمد کردن اطلاعات معلمان تاریخ از رویدادهای مرتبط با حوزه کاری آن‌ها است.

معلم تاریخ: این بخش به انعکاس تجربیات کاری و تکاپوی فکری معلمان در مسیر آموزش تاریخ می‌پردازد. در هر شماره به پای سخنان یک یا چند معلم تاریخ خواهیم نشست.

تاریخ مشاهیر: در این قسمت زندگی و آثار یک چهره تاریخی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. جلد مجله را این چهره به خود اختصاص می‌دهد و تصویر وی توسط یک چهره‌پرداز بازسازی و طراحی می‌شود. همچنین یک اینفوگرافیک از وی در این بخش خواهیم داشت.

تاریخ شهر: در این بخش تاریخ یک شهر قدیمی و باستانی بازگو می‌شود. جغرافیای تاریخی شهر محتوای اصلی این قسمت را تشکیل خواهد داد. بازسازی نقشه‌های باستانی از این شهرها از ایده‌هایی است که در اینجا به دنبال آن هستیم.

تاریخ جنگ: به بیان تاریخ یک جنگ مهم اختصاص دارد؛ و همچنین تاثیراتی که این جنگ در تاریخ و زندگی انسان‌ها به جای گذاشته است.

آموزشگاه تاریخ: در این پرونده در هر شماره به معرفی یک پژوهشکده، مرکز پژوهشی، گروه و آموزشگاه تاریخ خواهیم پرداخت و به گفتگو با مدیران و استادان و پژوهشگران و دانشجویان آن خواهیم نشست. همچنین چکیده‌ای از برخی رساله‌های خوب دانشجویی ارائه خواهیم کرد.

منابع و مأخذ تاریخی: این قسمت به معرفی منابع و مأخذ تاریخی اختصاص دارد. همچنین در برخی شماره‌ها خلاصه‌ای از یک منبع یا مأخذ تاریخی که ماحصل گزارش یکی از معلمان تاریخ است، خواهیم داشت.

بدیهی است چارچوب و مدل جدید فصلنامه رشد تاریخ می‌تواند با نقد و نظرات معلمان گرامی اصلاح و تقویت شود.

 

۷۰۴
کلیدواژه (keyword): یادداشت اول
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید