عکس رهبر جدید

غیرت اسلامی ـ ملى، از همان آغاز

  فایلهای مرتبط
غیرت اسلامی ـ ملى، از همان آغاز

آنچه موجب نگارش این یادداشت کوتاه شده، مصاحبه چندی پیش ‌رسانه‌ها با سرباز سرافراز میهن، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حین بازدید از مراحل ساخت فیلم ۲۳ نفر است. گفتنی است که این رادمرد بزرگ، پس از ۴۰ سال جانبازی و فداکاری در راه عزت و استقلال کشور و نجات مظلومان از دست وحشیان داعشی در تاریخ ۱۳ دی‌ماه ۹۸ با حمله‌ تروریستی و بزدلانه حاکمان مستکبر و ستمگر آمریکای جهان‌خوار به درجه والای شهادت نائل آمد.

در این مصاحبه، ایشان با اشاره به اظهار‌نظر یک خانم مسیحی لبنانی که پس از جنگ ۳۳ روزه و پیروزی حزب‌الله لبنان با رژیم اشغالگر قدس گفته بود: ای کاش می‌شد با پیوند قطعه‌ای از لباس رهبر شجاع حزب‌الله به لباس برخی از نوجوانان و جوانان، غیرت ملی را در آنان تقویت نمود؛ تأکید نمودند که «اگر می‌شد لباس آن ۲۳ نفر نوجوان غیور، مجاهد و اسیر دوران جنگ تحمیلی را نیز به بعضی نوجوانان و جوانان میهن پوشانید، غیرت ملی و دینی در آنان مضاعف می‌شد».

اینک با توجه به دسایس همیشگی بدخواهان کشورمان ضروری است. از همان اَوانِ کودکی، روحیه سلحشوری و غیرت دینی و ملی را در آنان پرورش داد؛ زیرا کودکان دارای فطرت پاک و پذیرای حق و عدل‌اند و به قول حضرت امام (رضوان‌الله علیه) به ملکوت نزدیک‌ترند. برای دستیابی به این هدف مهم، چند راهکار عملی به شرح زیر پیشنهاد می‌شود که با تکمیل آن‌ها توسط مربیان عزیز و با‌تجربه، مفید خواهند بود.

• معرفی سلحشورانی از گذشته و حال مانند شهیدان رئیس علی دلواری، ستارخان سردار ملی، سردار سلیمانی و ... از طریق خواندن سرگذشت و مبارزات آن‌ها و بیان ویژگی‌ها و خصایل اخلاقی آنان با زبانی بسیار کودکانه و ساده؛
نمایش انیمیشن و فیلم‌های مناسب از صحنه‌های قابل مشاهده برای کودکان؛
اجرای بازی‌ها و نمایش خلاق با مضامین مزبور؛
ترتیب دادن فرصت‌های بحث و گفت‌وگو با کودکان در این زمینه.

۷۶۸
کلیدواژه (keyword): تربیت و آموزش
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید