عکس رهبر جدید

اول دفتر به نام ایزد دانا: فصلی نو

  فایلهای مرتبط
اول دفتر به نام ایزد دانا: فصلی نو

تحول، لازمه رشد است و تربیت اثربخش همواره تحول‌نگر می‌باشد. مجله رشد پیش‌دبستان برای تحقق هر چه بهتر اهداف تعلیم‌و‌تربیت در این دوره با بهره‌مندی از پیشینه و پشتوانه‌های ارزشمند، خود را موظف به تحول می‌داند. از جمله سوابق سودمند این مجله، زحمات اندیشمندانه سرکار خانم دکتر فرخنده مفیدی است. ایشان با چند دهه تلاش در عرصه آموزش‌و‌پرورش کودکان پیش‌دبستانی کشور، تاکنون سردبیری این فصلنامه را نیز برعهده داشته‌اند. با قدردانی از تلاش‌های دلسوزانه ایشان، از خدای مهربان برایشان سلامت و توفیق روزافزون خواستاریم.

اکنون در فصلی نو و آغازی توأم با امید به آینده،  برآنیم که به کمک شما مخاطبان فرهیخته، گام‌های دیگری در مسیر رشد و تربیت کودکان میهن عزیزمان برداریم.

تحول بنیادین در نظام آموزش‌‌و‌پرورش زمانی محقق می‌شود که از بنیادی‌ترین دوره تحصیلی، یعنی دوره پیش از ‌دبستان، آغاز گردد.

به عبارت دیگر، پیش از ‌دبستان دوره‌ای بنیادین در نظام تعلیم‌و‌تربیت کشور است. صاحب‌نظران تعلیم‌وتربیت و دلسوزان این حوزه بر این نکته تأکید دارند که سال‌های اولیه تربیت یا همان اَوان کودکی، پایه و اساس تربیت جامعه است و برنامه‌ریزی همه‌جانبه و اجرای صحیح هر برنامه‌ای در آموزش‌و‌پرورش کشور زمانی مؤثر خواهد بود که در عمل و به‌طور فراگیر از پیش‌ از دبستان آغاز شود. مجله رشد پیش‌دبستان با انعکاس برنامه‌ها،
فعالیت‌ها، دیدگاه‌ها، مسائل و راهکارهای اثربخش در تعلیم‌و‌تربیت کودکان، فرصتی مناسب برای دیده شدن و زمینه‌سازی جهت فراگیر شدن دوره پیش از دبستان است. از سوی دیگر، این مجله امکانی برای ارتقای  بنیه علمی و حرفه‌ای مدیران، مربیان و دست‌اندرکاران و همچنین ارائه آموزش‌های غیرحضوری به ایشان و اولیای گرامی می‌باشد. این امکان در صورتی  سودمند‌تر خواهد بود که با مشارکت و همدلی شما مخاطبان عزیز همراه شود. از این رو، با افتخار و با همکاری اعضای محترم هیئت تحریریه سعی داریم به غنای مطالب از جنبه‌های گوناگون علمی و عملی بیفزاییم.

تقارن انتشار چهل‌ و یکمین شماره مجله را با چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به فال نیک می‌گیریم. اکنون با تأسی به مربیان بزرگ انقلاب، از امام و رهبری تا شهدای گران‌قدر و به‌ویژه شهید مخلص، سردار حاج قاسم سلیمانی که با نثار جان عزیزش  به ملت ایران خودباوری و سربلندی مضاعف بخشید، از خدای مهربان توفیق مسئلت می‌نماییم و امیدواریم که به یاری او بیش از پیش در تربیت نسل آینده این مرز و بوم موفق باشیم.



۸۲۱
کلیدواژه (keyword): یادداشت سردبیر
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید