عکس رهبر جدید

چشم انتظار پدر

  فایلهای مرتبط
چشم انتظار پدر
در آخرین روزهای فروردین نود و هشت، استاد محسن قرائتی رئیس ستاد اقامۀ نماز و رئیس هیأت‌مدیره بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج)، نامه‌ای را خطاب به همکارانش در حوزه علمیه، آموزش‌وپرورش و دانشگاه نوشت. نامه‌ای که رنگ و بوی امام زمان(عج) را به خود گرفته و حرف‌های جالبی برای منتظران در بر دارد. در ادامه گزیده‌ای از این نامۀ مهدوی را به مناسب میلاد حضرت مهدی(عج) در نیمه‌شعبان مرور خواهیم کرد.

مهدویت یعنی؟
• مهدویت، برای مؤمنان امید و برای منحرفان تهدید است.
مهدویت، یعنی خدا بشر را بدون رهبر آسمانی رها نکرده و نخواهد کرد.
مهدویت، یعنی مدیریت صحیح و جامع امام معصوم بر کره زمین.
مهدویت، یعنی رابطه زمین با آسمان برقرار بوده و هست.
وظیفه ما درباره مهدویت سه چیز است: معرفت و بصیرت؛ مودت و اطاعت؛ آمادگی و زمینه‌سازی.

 

یازده چراغی که شکسته شد
بدانیم انسان نیاز به حجتی از سوی خدا دارد که معدن علم و حکمت، آگاه بر امور غیبی و معصوم و جامع باشد.

بدانیم که برای حجت خدا، سن مهم نیست، چنان که حضرت عیسی(ع) در گهواره پیامبری خود را اعلام کرد و بعضی از امامان ما از جمله حضرت مهدی(عج) در کودکی به امامت رسیدند. امروزه در یک فلاش کامپیوتر، می‌توان اطلاعات یک کتابخانه بزرگ را ذخیره کرد.

بدانیم خداوند می‌تواند به یک نفر عمر طولانی بدهد. همان‌گونه که به موی ابرو و مژه عمر طولانی و رشد اندک می‌دهد؛ ولی موی سر و صورت دائماً در حال رشد و نیازمند کوتاه شدن هستند. در حالی که هر دو از یک پوست و یک گوشت و یک غذا استفاده می‌‌کنند، ولی مو‌هایی ثابت و مو‌هایی متغیر است. خداوند می‌تواند یک انسان را ثابت نگه دارد و سایر انسان‌ها را متغیر!

بدانیم انبیاء و اولیاء معجزه و علم ‌غیب و دعای مستجاب دارند، ولی برای دعوت مردم به خدا و راه حق. آن عزیزان به همه مشکلات از قبیل: بیماری، جنگ‌ها و تلخی‌ها گرفتار می‌شوند. آن‌ها برای زندگی شخصی خود از معجزه و علم ‌غیب استفاده نمی‌کنند؛ زیرا در این صورت برای بشر الگوی عملی نخواهند بود. امروزه به پلیس اسلحه می‌دهند، ولی هیچ پلیسی حق ندارد برای منافع شخصی از اسلحه خود استفاده کند.

بدانیم غایب بودن امام زمان(عج) به خاطر عملکرد بد ماست. اگر یازده چراغ را در خیابانی شکستند، حق با مسئول اداره برق است که لامپ دوازدهم را نصب نکند. یازده امام را یا شهید و یا مسموم کردند. خداوند آخرین امام را نگه داشت تا زمانی که آمادگی مردم برای پذیرش حضرت مهیا شود.

 

چگونه می‌توان عمر طولانی امام را پذیرفت؟
بدانیم طول عمر امام زمان(عج) برای قدرت خدا چیزی نیست. قرآن نقل می‌کند که پیامبری از منطقه‌ای مخروبه عبور می‌کرد. از خدا پرسید: «مردمی که در این خرابه‌ها بوده‌اند و مرده‌اند، چگونه زنده خواهند شد؟» خداوند او را میراند و بعد از صد سال زنده کرده و به او فرمود: «صد سال پیش سؤالی کردی و من روی خودت آزمایش کردم. تو را میراندم و زنده کردم. اکنون به غذا و نوشیدنی خود نگاهی بینداز که چگونه بعد از صد سال بدون تغییر مانده است. فَانْظُرْ إِلى‏ طَعامِکَ وَ شَرابِکَ لَمْ یَتَسَنَّه‏».۱
همه می‌دانیم که غذای خارج از یخچال بعد از یک هفته فاسد می‌شود؛ در حالی که این غذا بعد از صد سال فاسد نشده است. هر سال ۵۲ هفته دارد و صد سال معادل ۵۲۰۰ هفته است. آیا خداوندی که می‌تواند غذا را ۵۲۰۰ برابر عمر طبیعی آن سالم نگه‌ دارد، نمی‌تواند حضرت مهدی(عج) را که تاکنون حدود ۱۲۰۰ سال دارد، ۱۷ برابر عمر طبیعی یک انسان زنده نگه ‌دارد؟

 

انتظار، توقف نیست
بدانیم انتظار ظهور به معنای سکوت و سکون نیست. همان‌گونه که ما در شب تاریک، منتظر طلوع خورشید هستیم و در تاریکی نمی‌نشینیم و در زمستان، منتظر آمدن فصل بهار هستیم و در سرما آرام نمی‌نشینیم؛ باید منتظر امام زمان باشیم و به آیه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّه»۲ عمل کنیم و خود را آماده کنیم.
بدانیم که رسول خدا(ص) فرموده است: انتظار فرج افضل اعمال است، نه افضل احوال! پس انتظار، عمل است، نه حالت!
بدانیم دوران انتظار، دوران نداشتن مشکلات و به سربردن در رفاه نیست، همان‌گونه که انتظار تولد کودک، به معنای نداشتن درد زایمان نیست.

 

رابطه ما با ولی عصر چگونه باید باشد؟
بدانیم که رابطه ما با امام باید در همه ابعاد باشد:
۱. از نظر عاطفی امام را پدر خود بدانیم. همان‌گونه که قرآن می‌فرماید: حضرت ابراهیم پدر شماست؛ و پیامبر اکرم فرمود: من و علی پدر شما هستیم.
۲. از نظر علمی باید علم خود را از منبع وحی و علوم اهل‌بیت(ع) بگیریم.
۳. از نظر مالی باید خمس درآمد خود را بدهیم.
۴. از نظر رفتاری، سبک زندگی ما آن‌گونه باشد که برای امام خود زینت باشیم.
۵. امام را بر گفتار و رفتار خویش، ناظر و شاهد بدانیم.

 

نوح و موسی را خدا حفظ کرد
بدانیم با اراده خداوند همه چیز ممکن است. اگر خدا بخواهد، پرواز هدهد را وسیله ایمان آوردن یک ملت قرار می‌دهد. اگر خدا بخواهد پیامبری را روی آب حفظ می‌کند، مانند نوح! پیامبری را زیر آب حفظ می‌کند، مانند یونس! و پیامبری را کنار آب حفظ می‌کند، مانند یوسف و موسی!
بدانیم اگر خدا بخواهد حضرت مهدی(عج) را در برابر همه ابرقدرت‌ها حفظ می‌کند؛ همان‌گونه که نوزادی مثل موسی را بدون دست و پا زدن، روی رود نیل حفظ کرد و فرعون را با همه تجهیزات، در همان رود غرق کرد.

 

مدعیان دروغین
بدانیم که در کنار هر حقی، باطلی پیدا می‌شود. در کنار حدیث درست، حدیث جعلی، در برابر تاریخ حق، تاریخ جعلی و در برابر مکتب حق، مکاتب باطل ظهور می‌‌کند. امروز مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان(عج) کم نیستند و عالمان دین وظیفه دارند با منطق آن‌ها را رسوا کنند.

 

یک حکومت جهانی چه چیزی لازم دارد؟
بدانیم که تشکیل حکومت حق بر کره زمین به سه چیز نیاز دارد:
۱. رهبری جهانی که دنیا را اداره کند و او را خداوند ذخیره کرده است.
۲. قانونی جهانی به دور از هرگونه خطا و نقص که قرآن مجید است.
۳. آمادگی جهانی که این آمادگی را باید با تحصیل، تدبیر، تعقل، عبادت و تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدوی، به دست آورد.

 

پی‌نوشت‌ها:
۱. بقره، ۲۵۹.
۲. انفال، ۶۰.


۲۱۶
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید