عکس رهبر جدید

تا کجا خونده بودم؟

  فایلهای مرتبط
تا کجا خونده بودم؟
آموزش ساخت نشانک کتاب در خانه

یکی از چیزهایی که باعث سرگرمی، نبوغ و ایجاد آرامش می‌شود، انجام کارهای دستی است. هنرهای کم‌خرج و جذابی که می‌توانیم با یک آموزش کوتاه، آن‌ها را بیاموزیم، بسازیم، استفاده کنیم یا حتی به فروش برسانیم. بوک‌مارک‌ها یا نشانک‌های کتاب، یکی از همین کارهای هنری دوست‌داشتنی هستند. بیشتر کسانی که کتاب‌باز و اهل مطالعه‌اند، برای نشانه‌گذاری کتاب که فراموش نکنند چند صفحه را خوانده‌اند، از ابزار گوناگون مانند کاغذها، تلفن همراه، کتاب‌های دیگر یا هر وسیله‌ای که درون کتاب جا می‌شود (قاشق، شارژر، ‌سوزن و پارچه و...) استفاده می‌کنند. خیلی از وسایل نام‌برده که در این اوقات هم‌نشین کتاب می‌شوند، کاربرد اصلی‌شان این نیست و در جای دیگری مورد نیازند؛ بنابراین ساختن نشانک‌‌های زیبا، هم کار شما را برای نشانه‌‌گذاری کتاب راحت می‌کند، هم زیبایی خاصی دارد. نشانک‌های کتاب در شکل‌های مختلف و با مواد اولیه گوناگون ساخته می‌شوند. کسانی که با هنر چرم‌دوزی آشنا هستند، می‌توانند با چرم، نشانک‌های رنگی و زیبا بسازند. با نمد، پارچه یا حتی چوب نیز می‌توان هنرمندانه این ابزار کاربردی را در خانه ساخت. اگر کمی خلاق باشید و از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع استفاده کنید، در کتاب‌فروشی‌ها، لوازم‌التحریرها و کتابخانه‌ها، مشتری‌هایی خوب و دست به نقد خواهید یافت؛ اما جدا از کار چوب و چرم و نمد که به آموزش و ابزار خاص نیازمند است، کار با کاغذ برای همه افراد در خانه، ساده و شدنی است. شما می‌توانید با استفاده از قیچی، چسب، مقوا و کاغذهای رنگی، برای خود نشانک‌ دلخواهتان بسازید. ساختن این نشانک‌ها کار چندان سختی نیست که فرزندان دانش‌آموزمان از پس آن بر نیایند؛ بنابراین با راهنمایی و کمک لازم به آن‌ها تشویقشان کنید که هنرشان را در ساختن نشانک‌ها به کار ببندند و در حین مطالعه از آن‌ها استفاده کنند. از طرفی با وجود این کاردستی جذاب، فرزندانمان می‌توانند یک گزینه جالب هنگام هدیه به دوستان و آشنایان خود پیش‌رو داشته باشند؛ چون به هر حال هر کسی ممکن است در شرایط گوناگون با کتاب سر و کار داشته باشد و نشانک کتاب به کارش می‌آید؛ بنابراین هدیه دادن بوک‌مارک‌ها می‌تواند یک گزینه جدید، جالب و به‌صرفه باشد که با دستان هنرمند فرزندان خودتان تولید شده است. چند روش ساخت نشانک کتاب را در ادامه بخوانید:

 

تا کردن کاغذ
یک کاغذ اسکرپ بوک را به شکل مربع ببرید و از قطرش تا کنید؛ سپس مانند تصویر، ادامه مراحل را پیش ببرید و نشانک کتابتان را بسازید.

نشانک کتاب
نشانک کتاب
نشانک کتاب
نشانک کتاب

 

نشانک کتاب
نشانک کتاب
نشانک کتاب
 

 

نشانک عینکی
۱. نشانک‌ها را می‌توانید در شکل‌های گوناگون دیگری نیز درست کنید؛ برای نمونه، یک تکه کاغذ یا مقوای رنگی بردارید و سه مربع روی آن بکشید. این مستطیل‌هاباید ۶ در ۶ سانتیمتر باشند. شما هم مانند تصویر، قطر مربع‌های کناری را بکشید.

۲. مربع‌ها را ببرید و آن‌ها را از کاغذ رنگی جدا کنید. حالا از روی قطرهایی که کشیده‌اید، دو مثلث کناری را ببرید تا کاغذ به پیکان شبیه شود. دو مثلث باقی‌مانده را روی مربع تا کنید و آن‌ها را به هم بچسبانید.

۳. حالا می‌توانید کاغذ را هر گونه می‌خواهید، تزیین کنید. اگر کاغذ رنگی نداشته باشید، می‌توانید نشانک کتاب را با کاغذ سفید بسازید؛ سپس آن را رنگ کنید.

۴. یک عینک روی کاغذ بکشید و آن را قیچی کنید. می‌توانید عینک را مستقیم روی نشانه کتاب ببرید یا آن را با کاغذ بسازید و روی کتاب بچسبانید. بهتر است رنگ عینک تیره باشد. طرح عینک را روی کاغذ بکشید؛ سپس آن را ببرید. در پایان هم عینک را روی لبه نشانه بچسبانید.

۵. نشانک کتاب شما آماده است.

 

نشانک عینکی
نشانک عینکی
نشانک عینکی

 

نشانک عینکی
 

نشانک عینکی

 



نشانک‌کشی
یکی از راه‌های ساده دیگر این است که با استفاده از کش‌هایی که می‌توانید آن‌ها را به صورت متری از خرازی‌ها تهیه کنید و دوختن عروسک‌ها و شکل‌های گوناگون روی آن، یک نشانک کتاب درست کنید و بخش خوانده‌شده کتاب را درون آن قرار دهید.
 نشانک‌ کشی
خلاقیت با شما
خلاقیت شما، نقشی مهم در جذابیت نشانک‌ها دارد. ساختن نشانک‌های طرح قلب، گل، عروسک و ... امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید اشکال، سوزن‌ها و عروسک‌های کنارافتاده را روی نشانک‌های کتاب بچسبانید تا جذاب‌تر شوند.

 

۴۰۳
کلیدواژه (keyword): ساخت نشانک کتاب,نشانک کتاب,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید