عکس رهبر جدید

گزارش عملکرد گروه فرهنگ و هنر استان کرمان

  فایلهای مرتبط
گزارش عملکرد گروه فرهنگ و هنر استان کرمان
گروه‌های آموزشی فرهنگ و هنر در استان‌ها امیدبخش‌ترین حلقه اتصال برنامه‌های تعلیم و تربیت هنری با دبیران هنر متوسطه اول و هنرستان‌های هنری به شمار می‌آیند. امیدبخش از آن جهت که با برنامه‌های پویا، سرکشی به کلاس‌های هنر، ارتباط مستمر با دبیران و از همه مهم‌تر برپایی کارگاه‌های هنری اثربخش، تحرک‌بخشی و انگیزه‌آفرینی را در همکاران خود رونق می‌دهند. مروری به کارنامه هرکدام از گروه‌های فرهنگ و هنر ایده‌آفرین و حرکت‌دهنده است و آیینه‌ای را در مقابل روی همکاران قرار می‌دهند. حتی اگر محورهای مطرح شده به شکل سرفصل هم مطرح شود نشان از تکاپو و تلاش سرگروه‌های استانی و شهرستانی و مناطق می‌باشد. از سرگروه‌ها تقاضا داریم گزارش عملکرد خود برای رشد هنر ارسال کنند. در این قسمت گزارش عملکرد سالانه گروه فرهنگ و هنر کرمان را مطالعه می‌کنیم. گزارش اولیه را آقای محمدحسین سعید (سرگروه فرهنگ و هنر کرمان) با همکاری خانم مریم شفیعی تهیه کرده‌اند که از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

جلسه سرگروه‌های و کارشناسان آموزشی
موضوعات مورد بررسی در این جلسه:
• تأکید بر مأموریت‌ها و بازدیدهای آموزشی
برگزاری کارگاه‌های آموزشی مَجازی، توانمندسازی کارگاه‌های آموزشی حضوری و ایجاد سایت برای تمام گروه‌ها
ارتباط مؤثر با پایگاه‌های کیفیت‌بخشی و سایر گروه‌های آموزشی مناطق و شهرستان‌های استان کرمان
بررسی و نظارت بر مدارس غیرانتفاعی
ایجاد  انگیزه برای شرکت دبیران در جشنواره‌ها.

برنامه عملیاتی فرهنگ و هنر
۱. برگزاری کارگاه‌های گرافیک، طراحی پوستر، لوگوتایپ و نقاشیخط
۲. برگزاری کارگاه آموزشی روش تدریس فرهنگ و هنر
۳. برگزاری کارگاه‌های هنری چاپ پارچه، ترافارد
۴. کارگاه سفالگری
۵. برنامه بازدید از مکان‌های فرهنگی و تاریخی استان برای دبیران فرهنگ و هنر
۶. عکاسی ویژه نوروز در سطح استان
۸. غنی سازی محتوای سایت فرهنگ و هنر استان
۹. برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع نمایش

گزارش عملکردی برنامه عملیاتی فرهنگ و هنر
کارگاه‌های آموزشی تخصصی با رویکرد علوم انسانی با موضوع روش تدریس فرهنگ و هنر، چاپ ترافارد، کارگاه سفالگری، لگو و تایپوگرافی و نمایش برگزار  و نیز از مکان‌های تاریخی بازدید شد که به مرور برخی از آن‌ها می پردازیم.
بازدید از میمند تاریخی
برای قدردانی از منتخبین کشوری و استانی جشنواره‌های آموزشی در درس فرهنگ و هنر بازدید یک روزه از میمند تاریخی و عمارت موسی خان کرمان برنامه‌ریزی شد.

اجرای اولین برنامه عملیاتی تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷
از همکاران خواسته شد تا جهت غنی سازی سایت فرهنگ و هنر استان، مطالب و عکس‌های مرتبط با آداب و رسوم و فرهنگ و تاریخ را، برای ما  ارسال کنند.

اجرای دومین برنامه عملیاتی تحصیلی ۹۸ ـ‌۹۷
جشنواره‌ای با عنوان «عکاسی ویژه نوروز» توسط گروه آموزشی فرهنگ و هنر استان کرمان برگزار شد.

اولین کارگاه آموزشی
اولین جلسه گروه‌های آموزشی فرهنگ و هنر دو ناحیه ۱ و ۲، در تاریخ ۲۹/۸/۹۷، در مدرسه نمونه‌دولتی پسرانه بوعلی متوسطه دوره اول با حضور ۶۰ نفر از همکاران برگزار شد.آقای زینلی سرگروه ناحیه ۲  درباره روش تدریس بعضی از دروس مطالبی بیان و کتاب‌های مناسب را به همکاران معرفی کردند.

گردهمایی در مشهد مقدس
گردهمایی کشوری سرگروه‌های استان‌ها در آبان‌ماه ۹۷، در مشهد مقدس برگزار گردید. در روز نخست گردهمایی کارگاه روش تدریس هنر توسط استاد قزی و کارگاه آموزش عکاسی توسط استاد فاضل برگزار شد.
در صبح روز دوم همایش کارگاه‌های آموزشی ارزشیابی عملکردی توسط دکتر نادعلی‌پور برگزار شد و در عصر آن روز کارگاه نگارگری استاد مهدوی و گرافیک استاد خراسانی به اجرا درآمد. در مراسم اختتامیه به بررسی نظرات و مشکلات سرگروه‌های استان‌ها پرداخته شد. در این جلسه خانم دکتر فاطمی نیز از طرف وزارتخانه جوابگوی سؤالات بودند و به تبیین مسائل پرداختند

جلسات ضمن خدمت تئاتر
اولین جلسه ضمن خدمت تئاتر با حضور استاد حاج عزیزی (کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر) در مدرسه نمونه‌دولتی امام علی ناحیه ۲ با حضور چهل نفر از همکاران برگزار شد. در این جلسه با دادن تمرین‌های فکری، ذهنی و حرکتی به افراد حاضر در کلاس هیجان و اشتیاق ایجاد شد.
دومین و سومین جلسه ضمن خدمت تئاتر با حضور ۴۴ نفر از همکاران برگزار شد. در این دو جلسه استاد بسیار  جامع‌تر درباره نمایش، تئاتر، بازیگری، کارگردانی صحبت کرد در ادامه نیز سه نفر از خانم‌های همکار ناحیه ۲ (مریم شفیعی، مرضیه مولایی و مهدیه روح‌اللهی) که در سال گذشته رتبه اول کشوری را، در ارزشیابی عملکردی فرایندمحور درس فرهنگ و هنر با موضوع پته‌دوزی، کسب کرده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.آخرین جلسه ضمن خدمت تئاتر با حضور استادان آقایان یدالله آقاعباسی، حاج عزیزی و آقای سعید سرگروه استان و خانم بوستانی سرگروه ناحیه یک و ۵۰ نفر از همکاران برگزار شد. در این جلسه استاد آقاعباسی با تمرین‌های عملی برگرفته از کتاب نمایش خلاق کلاس را اداره کردند .

اولین جلسه آموزشی در ناحیه یک
اولین جلسه آموزشی هنر ناحیه یک در تاریخ ۹۷/۹/۲۸ در دبیرستان علامه حلی، با حضور ۴۰ نفر از همکاران تخصصی و غیرتخصصی دو ناحیه و با تلاش خانم بوستانی سرگروه محترم و آقای سعید سرگروه استان برگزار شد. در این جلسه آقای سعید درباره روش صحیح تدریس و ارزیابی درس فرهنگ و هنر براساس برنامه درس ملی و اهداف سند تحول ملی و برنامه عملیاتی پایگاه صحبت کردند

دریافت تندیس برتر کشوری
در تاریخ ۹۷/۱۱/۲۹ تندیس برتر دبیرخانه کشوری فرهنگ و هنر به پنج استان فعال کشور شامل کرمان، یزد، گیلان، البرز و شهرستان‌های تهران توسط آقای سیف‌الدینی رئیس واحد تکنولوژی آموزشی استان کرمان اهدا شد.


گروه فرهنگ و هنر استان کرمان
کارگاه سفال
با تلاش سرگروه‌های هنر استان کرمان در ابراهیم‌آباد زرند، کارگاه سفال خانم مهدیه ضیاء‌الدینی (کارشناس صنایع‌دستی) با حضور جمعی از همکاران ناحیه ۱ و ۲ کرمان و کوهبنان، با حضور آقای کاظمی رئیس اداره آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ برگزار شد.
در این جلسه خانم ضیاءالدینی و استاد علیزاده درباره روش کار کردن با گل و تبدیل آن به ظرف سفالی و چگونگی استفاده از رنگ و لعاب و پخت در کوره و ساختن کتیبه توضیحات کاملی ارائه دادند.

برگزاری کارگاه آموزشی لوگوتایپ و نقاشیخط
کارگاه نقاشیخط و طراحی لوگو، ویژه همکاران ناحیه ۲ کرمان با تدریس آقای سعید در مدرسه نمونه‌دولتی امام علی(ع) با حضور همکاران برگزار شد.

آموزش و کارگاه چاپ پارچه (ترافارد)
کارگاه آموزش چاپ ترافارد و انواع چاپ‌های دستی برای همکاران ناحیه ۱ و ۲ در دبیرستان نمونه دولتی امام علی(ع) با تدریس خانم شفیعی، و آموزش یک تکنیک کار رنگ بر روی تخته توسط سرگروه فرهنگ و هنر ناحیه ۲ آقای زینلی انجام شد.

جلسه نقد کتاب راهنما
جلسه نقد کتاب «راهنمای درس فرهنگ و هنر» در کانون اندیشه با حضور ده نفر از همکاران متخصص برگزار شد.

اهدای جوایز
از طرف «جشنواره آگیرا» سه لوح تندیس به سه همکار فرهنگی که در سال تحصیلی گذشته به‌طور مشترک (۹۷ ـ‌۹۶) حائز رتبه سوم کشوری در جشنواره فرایند تدریس و رتبه دوم در کرال فرهنگیان و رتبه برتر کشوری ارزشیابی عملکردی فرایندمحور شده بودند اهدا گردید. اسامی سه همکار به شرح زیر است:
۱. خانم مرضیه مولایی ۲. خانم مریم شفیعی ۳. خانم مهدیه روح‌اللهی

۱۴۱۰
کلیدواژه (keyword): گزارش,گروه فرهنگ و هنر استان کرمان,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید