عکس رهبر جدید

معرفی کتاب

  فایلهای مرتبط
معرفی کتاب

سرویس کار و نگهدار تراکتور و تیلر
مؤلفان: مهندس داریوش فریدونی پیروزآباد ؛ مهندس زهرا بیگم مرادی شکوریان
ناشر: مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
نوبت: چاپ اول، ۱۳۹۶

انواع پژوهش در صنعت بی‌توقف و با شتاب زیادی در حال بسط و توسعه است و غریزه تشنه انسان‌ها چون موج در تلاطم است تا به خواسته‌های خود جامه عمل بپوشاند.
امروزه طراحی، ساخت و تولید به شیوه علمی پیگیری می‌شود. در حال حاضر با رشد سریع فناوری و به بازار آمدن خودروهای نوین، سیستم‌های قدیمی منسوخ می‌‌شوند. به تدریج پا به عرصه‌ای می‌گذاریم که در آن فقط متخصصان فناوری و صنعت توانایی درک کامل جزئیات و خصوصیات یک خودرو را دارند. در این عرصه، علم، تخصص و مهارت برتر از تجربه تکراری است.
در کتاب حاضر، مطالب براساس استانداردهای آموزشی سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور برای ماشین‌آلات کشاورزی و حرفه سرویس کار و نگهدار تراکتور و تیلر با کد ملی آموزش شغل  و استاندارد مهارت ۲/۱/۹۷/۲۸-۶ تألیف نشده‌اند. به علاوه، در «دی‌ وی دی» همراه کتاب، فایل تست‌های (آزمون‌های) استاندارد، فایده آموزشی و دفترچه همراه، کاتالوگ‌ها، و فیلم‌ها و کلیپ‌های دستگاه‌ها و کمپانی‌ها موجودند. تا فراگیرندگان امکانات مطلوب‌تر و متنوع‌تری داشته باشند.

 

تربیت مهارت‌های تفکر و کارآفرینی در مدرسه
ناشر: مدارس یادگیرنده مرآت
مؤلف: دکتر عظیم محبی
نوبت چاپ: اول، ۱۳۹۸

در یک تحلیل کلان می‌توان ادعا کرد: بین سیاست‌های توسعه کشور و فرایند تعلیم‌و‌تربیت رابطه مستقیمی وجود دارد. یکی از سیاست‌های توسعه کشور برقراری اقتصاد مقاومتی است. ترجمه اقتصاد مقاومتی در نهاد آموزش‌و‌پرورش، یعنی تربیت نسلی فکور، کارآفرین و مؤمن.
اقتصاد مقاومتی یعنی توانمندی در تولید صادرات، یعنی اتکا به تولید ملی، یعنی توانایی نوآوری در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی و ... برای تحقق این ویژگی‌ها در کشور نیازمند‌ تربیت نسلی خلاق، نوآور  وکارآفرین هستیم. این نوع تربیت نیازمند تغییر رویکرد آموزش‌و‌پرورش از تربیت کارمند‌محوری به تربیت کارآفرین‌محوری است.
تربیت نسلی فکور، مؤمن و کارآفرین از مأموریت‌های اصلی مدرسه براساس مبانی نظری «سند تحول بنیادین در آموزش‌و‌پرورش» تلقی می‌شود.
هدایت همه فعالیت‌های درسی و فرهنگی مدرسه در جهت تربیت نسلی با سه ویژگی‌ فوق، نیازمند شناخت این ویژگی‌ها و شایستگی‌ها از سوی معلمان، مربیان و مدیران مدرسه‌هاست. کتاب تربیت مهارت‌های تفکر و کارآفرین براساس همین فلسفه، طراحی و تدوین شده است. نویسنده این کتاب امیدوار است، از طریق علمیاتی کردن رویکرد فوق، زمینه‌های تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم آید.

 


کارور ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک‌ورزی)
مؤلفان:
دکتر احمد شریفی مالواجردی- مهندس کریم گرامی
ناشر: مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
نوبت چاپ: اول، ۱۳۹۶

مؤلفان این کتاب می‌نویسند: «مکانیزاسیون کشاورزی یکی از ارکان مهم کشاورزی در کشورهای دنیا و همچنین کشورمان ایران است.
استفاده از ماشین‌های کشاورزی، به‌عنوان رکن مهم مکانیزاسیون تولید محصولات کشاورزی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، یکی از مراحل در مکانیزاسیون کشاورزی، مرحله خاک‌ورزی و آماده‌سازی بستر بذر است. ماشین‌های خاک‌ورزی براساس مراحل خاک‌ورزی عبارت‌اند از: ماشین‌های خاک‌ورزی اولیه ( گاوآهن‌های برگرداندار بشقابی، چیزل و زیرشکنی)، ماشین‌های خاک‌ورزی ثانویه (دیسک، خاک- هم‌زن‌ها، کوتیواترهای مزرعه، چنگ‌ها، ماله‌ها و غلتک‌ها)،‌ و ماشین‌های خاص و تکمیلی عملیات خاک‌ورزی، شامل مرز‌کش و نهرکن. در این راستا، شناخت و کاربرد این ماشین‌ها توسط کاروران و بهره‌برداران کشاورزی روند تولید محصولات کشاورزی را آسان می‌سازد. به علاوه، توانایی کاربرد، تنظیم و نگهداری آن‌ها بسیار ضروری است»
در این کتاب سعی بر آن بوده است که براساس استاندارد تعریف شده توسط «سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای»، کاروران ماشین‌ها و ادوات خاک‌ورزی با موضوع‌های مربوط به آن‌ها آشنا شوند. مطالب و محتوای این کتاب نیز از منابع علمی و درسی موجود و معتبر ماشین‌های کشاورزی در کشور تهیه و تدوین شده است.

۴۸۵
کلیدواژه (keyword): سرویس کار و نگهدار تراکتور و تیلر,تربیت مهارت‌ های تفکر و کارآفرینی در مدرسه,کارور ماشین‌ آلات و ادوات کشاورزی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید