عکس رهبر جدید

تورنمنت کتابخوانی

  فایلهای مرتبط
تورنمنت کتابخوانی

ایده تورنمنت کتاب وقتی به ذهنم رسید که متوجه شدم دانش‌آموزان سال‌های قبل کتاب‌هایی را مطالعه می‌کردند که در دوران خودشان بسیار محبوب بود اما طی سال‌های بعد، کتاب‌ها بلااستفاده می‌ماندند. بنابراین، تصمیم گرفتم کتاب محبوب هر سال را از نظر دانش‌آموزان مشخص کنم. البته ایده تورنمنت را در کشورهای دیگر دیده بودم اما هدف آن‌ها با هدفی که من دنبال می‌کردم، متفاوت بود.

تورنمنت به معنای مسابقات چند‌جانبه یک دوره مسابقه است که در پایان، به مسابقه نهایی بین دو تیم یا دو بازیکن منجر می‌شود. تورنمنت‌ها تعداد زیادی از بازیکنان و تیم‌ها را در بر می‌گیرند و برگزاری آن‌ها معمولاً چندین روز ادامه دارد.

در تورنمنت کتاب این کتاب‌ها هستند که وارد مسابقه می‌شوند و با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا در نهایت، یک کتاب به‌عنوان محبوب‌ترین کتاب سال مشخص شود. در این صورت کتاب، دارای یک نشان در عطف خود می‌شود تا مشخص باشد که این کتاب جزء بهترین کتاب‌ها از دیدگاه خوانندگان و دانش‌آموزان بوده است.

تورنمنت کتابخانه به ترتیب زیر انجام می‌گیرد:
کتاب‌ها وارد مسابقه می‌شوند. (کتاب‌هایی که در کتابخانه وجود دارند و شما دوست دارید در تورنمنت کتاب وارد شوند تا شاید برنده بهترین کتاب خوانده شده توسط دانش‌آموزان باشند.)

 

مسابقه تورنمنت کتاب‌خوانی
مرحله اول: در مرحله اول ۸ کتاب برگزیده می‌شوند تا در مسابقه تورنمنت شرکت داشته باشند.

این ۸ کتاب را دانش‌آموزان انتخاب می‌کنند؛ به این ترتیب کتاب‌های مورد علاقه خود را به کتابخانه معرفی می‌کنند. کتاب‌هایی که بیشترین رأی را بیاورند، در تورنمنت کتاب شرکت خواهند کرد.

مرحله دوم: در این مرحله، کتاب‌ها به‌صورت قرعه‌کشی دو به دو با هم در رقابت قرار می‌گیرند. دانش‌آموزان باید کتاب‌ها را بخوانند و به آن‌ها رأی دهند. از هر دسته دوتایی، یک کتاب که بیشترین رأی را بیاورد به مرحله بعدی راه خواهد یافت.

مرحله سوم: در این مرحله، که یک ماه طول می‌کشد، چهار کتاب در مسابقه شرکت می‌کنند. دو کتاب از گروه قبلی خود با هم رقابت می‌کنند تا سرانجام از هر دسته یک کتاب به فینال راه یابد.

 

مرحله نهایی (فینال)
در این مرحله، دو کتاب که به مرحله فینال رسیده‌اند، طی یک هفته به مسابقه گذاشته می‌شوند تا بهترین کتاب از دیدگاه بچه‌ها در سال تحصیلی شناخته شود. در آخر، به عطف کتاب نشان افتخار آویخته خواهد شد.

 

۷۸۴
کلیدواژه (keyword): تجربه
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید