عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

گامی فراتر از کلاس هنر با بوی بهار نارنج: نمایشگاه نقاشی دو دبیر هنر در بابل

  فایلهای مرتبط
گامی فراتر از کلاس هنر با بوی بهار نارنج: نمایشگاه نقاشی دو دبیر هنر در بابل
برپایی نمایشگاه نقاشی به همت دو دبیر هنر در شهر بابل (گالری هنر) آقایان مظاهر ولی‌زاده افروزی و عبدالله محمدپور «گامی فراتر از کلاس» بود و نشان داد که دبیران هنر چگونه می‌توانند، علاوه بر آموزش هنر، در تولید آثار هنری پیشگامی و خلاقیت خود را بروز دهند. این نمایشگاه با استقبال دانش‌آموزان مدارس همراه بود. به‌طور حتم این حرکت ارزنده می‌تواند برای عموم دبیران هنر کشور منبع الهام و نقطه حرکت در برپایی نمایشگاه‌های هنری باشد؛ زیرا تأثیر مثبت و مستقیم آن بر ذهن و پرورش حس زیباشناختی دانش‌آموزان امری مسلم است. ضمن تبریک به این دو دبیر هنرمند توجه شما را به این گزارش جلب می‌کنیم:

مظاهر ولی زادهآثار نقاشی آقای مظاهر ولی‌زاده شامل تابلوهایی است که چهره‌ها و حالت‌های مختلف ماهی و ماهیان را به تصویر درآورده است. تکنیک کار ایشان استفاده از خرده‌نخ‌ها و پشم‌های قالی و ترکیب مواد بر روی بوم است. در این فن خرده‌پشم‌ها با چسب بر روی بوم زیرسازی می‌شود و سپس، با تثبیت آن‌ها، طرح مورد نظر روی آن‌ها اعمال می‌شود و پس از آن به رنگ‌آمیزی طرح‌ها مبادرت می‌شود. ولی‌زاده بر این باور است که «در درجه اول کارهایش باید مورد تفسیر و تحلیل و برداشت شخصی مخاطب قرار گیرد بنابراین از ارائه هرگونه پیامی در تابلوهایش پرهیز می‌کند. با این حال در کارهای وی آبزیان و ماهیانی که هم‌اکنون و در گذر قرن‌های طولانی به فسیل تبدیل شده و معلق مانده‌اند قابل بررسی است. به همین دلیل «ماهی» و «فسیل» درون‌مایه اصلی آثار آقای ولی‌زاده را تشکیل می‌دهد. در این نمایشگاه ولی‌زاده از کارهای دو دهه پیش خود نیز مواردی را آورده که روند تحول و تحصیل هنری وی را می‌توان ردیابی کرد.

ولی‌زاده از دبیران هنری است که به دانش‌آموزان علاقه زیادی دارد. این امر و نیز سنت معلمی او موجب حضور بازدیدکنندگان زیادی در نمایشگاه شده بود. برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

 
بخش دیگر نمایشگاه مربوط به دبیر هنر دیگر آقای عبدالله محمدپور افروزی است. محمدپور دانش‌آموخته هنرستان هنری بابل و فارغ‌التحصیل نقاشی است و هم‌اکنون در مدارس متوسطه اول بابل تدریس می‌کند.

کارهای محمدپور اجرای آکرولیک روی بوم بوده و درون‌مایه آن را تضاد بین معماری سنتی و معماری مدرن تشکیل می‌دهد. او دغدغه حفظ میراث معماری سنتی را دارد و همین باعث شده که او با کاکل قلم‌موی خود این نگرانی را ابراز دارد. در کارهای وی بی‌تعادلی ساختمان‌های جدید و افتادگی و تواضع بناهای سنتی نشان از حرکت بی‌رحمانه مدرنیته نسبت به سنت است. او آرزو دارد اِلمان‌ها و عناصر سنتی معماری در مصاف با جریان‌های معماری بی‌شکل و قواره و به اصطلاح مدرن رنگ نبازد. شاید ایده‌آل محمدپور این باشد که معماری مدرن در روزگار ما از ریشه معماری سنتی آب بخورد و به حفظ و حراست از میراث معماری سنتی توجه ویژه شود. او این خواست خود را، علاوه بر اینکه در بوم‌هایش نشان داده، دائماً نیز بر زبان می‌آورد. کارهای ولی‌زاده و محمدپور برای فروش عرضه شده و درواقع این دو دبیر هنر گام‌های اولیه را برای تبدیل به هنرمندان حرفه‌ای برداشته‌اند.

تلاش‌های این دو هنرمند که ناشی از دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی آن‌هاست در این نمایشگاه به بار نشسته و برای دانش‌آموزان الگوی شایسته‌ای را از کار و هنر به وجود آورده است.

توفیق روزافزون این دو دبیر هنرمند را از خداوند بزرگ خود داریم.

 

نمایشگاه نقاشی دو دبیر هنر در بابل

 

بوی بهار نارنج
 
نمایشگاه نقاشی دو دبیر هنر در بابل
 
نمایشگاه نقاشی دو دبیر هنر در بابل
 
نمایشگاه نقاشی دو دبیر هنر در بابل
 
نمایشگاه نقاشی دو دبیر هنر در بابل
 
نمایشگاه نقاشی دو دبیر هنر در بابل

 

 

۲۵۳۸
کلیدواژه (keyword): گزارش
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید