عکس رهبر جدید

مشق جدید

  فایلهای مرتبط
مشق جدید

«مجله رشد آموزش ریاضی» توسط دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در راستای برنامه درسی ریاضیات، با توجه به حال و آینده و با عنایت به هدف‌های زیر منتشر می‌شود:

۱. بررسی، نقد، اشاعه و توسعه مفاهیم برنامه درسی ریاضیات

۲. اشاعه فرهنگ آموزش ریاضی

۳. اعتلای دانش حرفه‌ای دبیران و معلمان ریاضی

۴. توسعه و تعمیق دانش معلمان و دبیران ریاضی با تأکید بر دانش موضوعی ریاضی آن‌ها با توجه به اهداف فوق

 مخاطبان اصلی مجله، معلمان و دبیران ریاضی، دانشجو ـ معلمان، دانشجویان رشته‌های ریاضی و آموزش ریاضی، علاقه‌مندان، کارشناسان و برنامه‌ریزان درسی و آموزشی هستند.

شورای سردبیری و هیئت تحریریه مجله رشد آموزش ریاضی، با توجه به اهداف مذکور، از همه مخاطبان در زمینه‌های زیر دعوت به همکاری می‌کند:

۱. مقاله‌های تخصصی آموزش ریاضی با تکیه بر کاربرد آن‌ها در کلاس درس. این مقاله‌ها می‌توانند در حوزه‌های گوناگون آموزش ریاضی همچون آموزش معلمان، شیوه‌های نوین تدریس ریاضی، کاربرد فناوری‌های جدید در آموزش ریاضی، ارزشیابی و شیوه‌های نوین ارزشیابی منطبق بر رویکرد کتاب‌های درسی، برنامه درسی ریاضیات، فلسفه و تاریخ ریاضی، روش‌های یاددهی ـ یادگیری و ... باشند.

۲. مقاله‌های موضوعی ریاضی مرتبط با دانش‌افزایی ریاضی معلمان، با توجه به حال و نگاه به آینده که به تحلیل و نقد محتوای کتاب‌های درسی ریاضی بپردازند.

۳. مقاله‌های مرتبط با دانش حرفه‌ای معلمان ریاضی شامل تجربیات و روایت‌های کلاس‌های درس ریاضی و روش‌های تدریس موضوعی با تکیه بر موضوعات مطرح‌شده در کتاب‌های درسی و چالش‌های احتمالی در این موضوع‌ها.

۴. دیدگاه‌ها و نظرات درباره مسائل جاری آموزش ریاضی در ایران.

۵. طرح و حل مسائل چالشی و مسابقه‌ای و معماهای ریاضی.

۶. مقاله‌های مربوط به آموزش نرم‌افزارهای ریاضی با تکیه بر کاربرد آن‌ها در آموزش ریاضی مدرسه‌ای.

۷. اخبار و وقایع ریاضی مربوط به مدرسه، منطقه، شهر، استان و ...

مقاله‌های رسیده به دفتر مجله پس از طرح در هیئت تحریریه و داوری، در صورت تصویب و مناسب شناخته شدن برای چاپ همراه با حک، اصلاح یا اضافه کردن مطالب لازم به چاپ خواهند رسید.

در دیدار معلمان و مسئولین آموزش‌وپرورش در اردیبهشت ۱۳۹۷ با مقام معظم رهبری، ایشان نگرانی خود را از وضعیت عدم گرایش دانش‌آموزان و دانشجویان به رشته‌های علوم پایه، به‌خصوص ریاضی بیان فرمودند و از مسئولین خواستند برای برطرف کردن این معضل برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند. در راستای فرمایشات معظم‌له، دست‌اندرکاران مجله رشد آموزش ریاضی از همه شما مخاطبان عزیز، به‌خصوص معلمان و دبیران محترم ریاضی که در خط مقدم آموزش ریاضی کشور قرار دارید، درخواست می‌کند طرح‌ها، پیشنهادها و نظرات خود را در این زمینه و به منظور گرایش حداکثری دانش‌آموزان و دانشجویان به رشته ریاضی، برای ما ارسال بفرمایید.

در انتها، شورای سردبیری و هیئت تحریریه مجله رشد آموزش ریاضی بر خود لازم می‌داند از زحمات و فعالیت‌هایی که سرکار خانم دکتر گویا در مدت حدود ۲۳ سال سردبیری و اعضای هیئت تحریریه محترم در این سال‌ها متحمل شدند و بی‌وقفه در راه خدمت به جامعه ریاضی کشور تلاش کردند، قدردانی و سپاس‌گزاری کند و برای این بزرگواران آرزوی توفیق و استمرار این خدمت را داشته باشد.

چشم به راه مقاله‌ها و نوشته‌های ارزشمند شما عزیزان هستیم و آماده‌ایم که از نظرات، پیشنهادها و انتقادات شما استفاده کنیم.

و من‌الله التوفیق

 

۱۰۲۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید