عکس رهبر جدید

ویژه نامه نماد

ویژه نامه نماد


هر روز در جامعه با آسیب‌های اجتماعی گوناگون روبه‌رو هستیم. شاید شما هم شنیده باشید که گاهی افراد در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی، معترض مدرسه می‌شوند که: «پس چرا در مدرسه کاری برای این‌ها نمی‌کنند؟»

واقعیت این است که مدرسه امکانات محدودی در اختیار دارد و این محدودیت‌ها باعث می‌شود از عهده برآورده‌کردن انتظارات جامعه برنیاید. درواقع، آسیب‌های اجتماعی آن‌قدر ابعاد گسترده‌ای دارند که مقابله با آن‌ها کار یک یا دو نهاد نیست. همین واقعیت باعث شد معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به این فکر بیفتد که نهادهای گوناگون را در این کار دشوار درگیر کند. به‌این ترتیب، طراحی و اجرای طرح «نماد» آغاز شد؛ طرحی با مشارکت دانشگاه‌ها، مراجع قضایی، مراکز خدمات اجتماعی و مهم‌تر از همه مدرسه‌ها. مدرسه به‌عنوان اولین نهاد برقراری رابطه مستقیم فرد با جامعه، بهترین فرصت را در اختیار جامعه می‌گذارد تا نیازهای دانش‌آموز را تشخیص دهد و خدمات لازم را در اختیار او بگذارد.

در این پرونده نگاهی داریم به فرایندها و روند اجرای طرح نماد، اجرای آزمایشی آن در نظرآباد استان البرز و فعالیت‌هایی که در گوشه‌وکنار کشور در راستای آن انجام می‌شوند. امیدوارم مطالعه این پرونده به همکاران گرامی‌مان کمک کند با طرح نماد بیشتر آشنا شوند.


۱۰۰۰
کلیدواژه (keyword): ویژه نامه نماد,طرح نماد,آسیب‌ های اجتماعی دانش‌آموز,آسیب‌ های اجتماعی,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید