عکس رهبر جدید

تجربه دبیر هنر: تولید نقش کاشی

  فایلهای مرتبط
تجربه دبیر هنر: تولید نقش کاشی
هنرمندان بزرگ از فروش اولین اثر هنری خود در دوره تجربه‌آموزی‌شان به نیکی یاد می‌کنند. اینکه امروزه در روزگار ما دانش‌آموزی بتواند اثر هنری خودش را به فروش برساند موفقیت و تجربه‌ای ارزشمند برایش محسوب می‌شود.

ازهار شرکا، دبیر هنر خوش‌ذوق، زمینه‌ای را برای دانش‌آموزانش فراهم کرده تا بتوانند به چنین تجربه‌ای نائل شوند. موضوع را از زبان خودش بخوانیم:

«ازهار شرکا هستم و به‌عنوان دبیر هنر در دبیرستان عصمت متوسطه ۱ (منطقه ۵) آموزش‌وپرورش تهران مشغول تدریس می‌باشم. دبیرستان عصمت دولتی است و با توجه به کمبود نیروی متخصص هنری در مدارس سال‌ها از داشتن دبیر کارامد هنر محروم بود. سال ۹۷ ـ ۹۸ توفیق حاصل شد تا در این دبیرستان درس هنر را تدریس کنم. دانش‌آموزان در طی این چند ماه توانسته‌اند در زمینه‌های مختلف هنری خوش جلوه کنند به‌طوری که کارآفرینی هم داشته‌اند. نقش روی کاشی یکی از نمونه آثاری است که پس از ارائه به مردم خوش‌ذوق مورد استقبال قرار گرفته و در جامعه عرضه شده و به فروش رسیده است. این نقوش به‌صورت هندسی/ ماندالایی/ تصویرسازی/ گرافیکی‌سر کلاس اجرا و پس از تأیید روی کاشی نقش گردیده است. این نقوش به دو فرم سیاه و سفید و رنگی ترسیم شده و متناسب با شکل نقش رنگی بودن یا سیاه و سفید بودن آن مشخص شده است. استفاده از متریال‌های خاص برای رنگ کردن آثار موجب شده که نقاشی‌ها قابل‌شست‌وشو و ثابت باشند.
کاربرد آن‌ها: زیرلیوانی، تابلوهای تزئینی، و حتی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه قابل استفاده است. کارها چاپی نیست و در عین تنوع در فرم و رنگ قابل تکرار نیست.
هدف اصلی دبیر هنر رشد و شکوفایی و بالندگی دانش‌آموزان در اوایل نوجوانی است تا باانگیزه‌تر درس بخوانند و لذت درآمدزایی زیر دندانشان رود و با کارآفرینی خود اعتماد‌به‌نفس آن‌ها دوچندان گردد.»
رشد هنر: برای خانم شرکا و شاگردان‌شان آرزوی توفیق داریم و امیدواریم دیگر دبیران هنر نیز تجربه‌های موفق تولیدات هنری دانش‌آموزان و نحوه عرضه و فروش آن را برای انعکاس در رشد آموزش هنر ارسال کنند.

 

 

 

نقش کاشی  
نقش کاشی  
۱۲۷۹
کلیدواژه (keyword): تولید نقش کاشی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید