عکس رهبر جدید

همایش اراک

  فایلهای مرتبط
همایش اراک
در سال‌های اخیر ارتباط بین اثر متقابل سلامتی و محیط زیست با توجه و به ترکیبات زمینی در مناطق مختلف منجر به تشکیل دانش جدید «زمین‌شناسی پزشکی» شده است. تشخیص ارتباط بین عناصر موجود در سنگ‌های ارتقای سطح سازنده سطح زمینی با کمک دانش‌ زمین‌ شناسی، زمین شیمی و سلامت انسان (گیاهان و حیوانات) با استفاده از اطلاعات این رشته سیر می‌گردد.

برای آشنایی بیشتر دبیران و دانش‌آموزان با زمین‌شناسی پزشکی همایش در تیرماه سال ۹۶ به همت گروه زمین‌شناسی استان مرکزی همایش یک روزه‌ای در دانشگاه پیام نور اراک برگزار گردید. هدف از برگزاری همایش فوق معرفی رشته زمین‌شناسی پزشکی، ارتباط دانش‌ زمین‌شناسی و رشته پزشکی به منظور ارتقای دانش و سلامت همگانی و ارتباط بین اهمیت آموزش علوم زمینی و جایگاه واقعی آن و کاهش اثرات سوء مخاطرات زمینی، همچنین تأثیر کانی‌ها و سنگ‌ها در ایجاد یا ارسال بیماری‌ها بود.
در حضور دکتر فرهاد قریب فرزند دکتر عبدالکریم قریب پدر علم زمین‌شناسی و مهندس کاشانی‌پور، پدر علوم گوهرشناسی ایران و فرزند مرحوم دکتر حاجیان که همگی از مفاخر استان مرکزی هستند باعث مباهات بود.
به همت برگزارکنندگان همایش از تمبر یادبود دکتر قریب و دکتر حاجیان نیز رونمایی شد. همچنین نمایشگاهی از دست‌سازه‌‌های دانش‌آموزی مرتبط با موضوع همایش جهت بازدید حاضرین در جلسه و علاقه‌مندان وجود داشت که مورد استقبال قرار گرفت.
نکته قابل توجه در این همایش ارائه مقاله توسط دبیران و همچنین دانش‌آموزان علاقه‌مند و تقدیر از نویسندگان مقالات برتر و ارائه تندیس همایش را به آن‌ها بود.


 

 

همایش اراک

 

 

۳۷۹
کلیدواژه (keyword): زمین‌ شناسی پزشکی،دانش‌ زمین‌ شناسی،زمین شیمی،سلامت انسان،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید