عکس رهبر جدید

فضای خوشایند مدرسه: بدون آن‌ ها هیچ هستیم و با آن ها یک گروهیم

  فایلهای مرتبط
فضای خوشایند مدرسه: بدون آن‌ ها هیچ هستیم و با آن ها یک گروهیم

ایجاد یک فضای کاری خوشایند در مدرسه کاری ساده و ضروری است. اگر کارکنان شما دلمرده، افسرده و ترشرو باشند، این حالات در کارشان، برخوردشان با والدین، دانشآموزان و همکاران، ارتباطشان با دیگران و به خصوص چگونگی همکاریشان با شما و برای شما منعکس می‌‌گردد.

گفتن یک صبح بخیر مؤدبانه و از صمیم قلب هزینهای ندارد. اطمینان حاصل کردن از اینکه همه حاضرین در جلسه چای یا قهوه دارند، وظیفهای تحمیلی نیست. پرسیدن «امروز حالت چطور است» تنها یک لحظه وقت میگیرد. سه قانون محل کار عبارت اند از:

رفتار مودبانه

رفتار دوستانه

رفتار مهربانانه

همه، مدیرانی را میشناسیم که فریاد میزنند و گاه بیادبی میکنند، همانند دایناسورها آنها یک گونه در حال انقراضاند و حال آنکه شما رو به جلو حرکت میکنید. همه افراد مستحق:

احترام

رفتار متمدنانه

شأن مناسب

هستند.

اگر نمیتوانیم اینها را به دیگران بدهیم، نباید مدیر شویم. اما مطمئناً شما میتوانید. ایجاد فضای کاری خوشایند ساده است و از بالا به پایین شروع میشود. این شغل شما و مسئولیت شماست که شاد، مؤدب، باملاحظه و مفید باشید. افراد یکی از مهمترین منابع شما هستند؛ ابزارهای شما، اسلحه شما برای موفقیتهای گروهی است. بدون آنها شما هیچ هستید، و با آنان یک گروه هستید. از آنها با مهربانی استفاده کنید و هرگز از آنها سوءاستفاده نکنید. حقیقتاً به آنان و زندگیشان توجه داشته باشید. برای این کار وقت بگذارید؛ حتی اگر وقت ندارید. گمان میکنم کلمهای که به دنبال آن هستم یک تعارف باشد؛ یک مفهوم قدیمی ... طوری باشید که قدرت جابهجا کردن کوهها، گشودن درهای بسته و واداشتن به کار را در مواقعی که به طور معمول نمیپذیرند، داشته باشید.

بدون آنها هیچ هستیم و با آنان،  یک گروهیم.

۱۵۰۹
کلیدواژه (keyword): یادداشت سردبیر،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید