عکس رهبر جدید

ما را نقد کنید

  فایلهای مرتبط
ما را نقد کنید
از آنجا که شایسته است تولید هر محصول مادی پس از مدتی مورد توجه و بازنگری قرار گیرد و کیفیت آن از دید مصرف کننده، ارزیابی شود، تولید محصول فرهنگی هم، از جمله «مجله رشد معلم»، هر از گاه باید ارزشیابی شود.

بد نیست یادآوری کنیم که در فرایند تولید هر مجله فعالیت هایی در امور فنی، مالی، بازرگانی، حروفچینی، طراحی، عکاسی، گرافیکی، تهیه ماکت، صحافی، چاپ، تکثیر، مالی و سپس توزیع در سطح کشور صورت میگیرد تا مجله در اختیار نمایندگان مجلات رشد در استانها و بالاخره دبیران محترم قرار گیرد.

در حالیکه علاوه بر اینها، برای تهیه و تدوین محتوا، از مدتها قبل، علاوه بر جلسات متعدد شورای برنامهریزی و کارشناسی، بهمنظور تهیه و سفارش مقالات براساس اهداف و خطمشیهای مصوب مجله، مقالات در اختیار کارشناسان موضوعی قرار داده میشوند. مجموعه این مقالات، مطالب واصل شده از دبیران محترم، سؤالات، نظرات و تجربیات از گوشه و کنار جمعآوری، پالایش و دستهبندی محتوایی میشوند.

بدیهی است حاصل این فرایند که به انتشار ماهانه مجله رشد معلم منتهی میشود، ضرورت دارد هر از گاهی  بازنگری شود و بازخورد مخاطبان مشخص شود تا مجله در مسیر تعالی، کارایی و مشکلگشایی به راه خود ادامه دهد.

امروزه این ارزیابی به شکلهای متنوعی صورت گرفته است و میگیرد. یکی از این موارد، ارزیابی توسط خود اعضای شورای برنامهریزی و کارشناسی مجله است. این عزیزان بهشکل تطبیقی، هر شماره از مجلات را از ابعاد محتوایی، کاربردی، طراحی، صفحه آرایی،  ژورنالیستی و ... مورد توجه و اظهارنظر قرار میدهند.

از آنجا که خود اعضای شورای برنامه‌‌ریزی از طبقه فرهنگی و آموزشی کشور هستند و با دبیران در ارتباطاند، بازخورد حاصل از نظرات همکارانشان، خود بخش دیگری از ارزیابی این تولیدات فرهنگی را شامل میشود.

علاوه براینها، دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و(واحد ارزیابی) نیز هر از گاهی، با توزیع پرسشنامه، نظرخواهی از نمایندگان مجلات در سراسر کشور، بررسی سایت مجلات رشد، پایش میزان درخواستها و شمارگان سالانه مجلات، یعنی سازوکارهای مختص خود، از بروندادها، بازخوردهایی دریافت میکند.

با هماهنگی قبلی با ادارات کل و نمایندگان مجلات در هر استان و یا شهرستان، سردبیر مجله بههمراه یک یا دو نفر از اعضای شورای برنامهریزی، طی سفرهای استانی، در مدت دو تا سه روز، در جمع معلمان حضور بههم میرسانند و از نزدیک با دیدگاههای مخاطبان آشنا میشوند.

بیان امکانات یا محدودیتهای مجله از یکسو و طرح انتظارات و تقاضاها از سوی دیگر، زمینه مناسبی را برای ارتقای کیفی سطح مجله پدید آورده است. برای نمونه، طرح موضوعات و مقالاتی با عنوان «حقوق معلم»،  همواره از مطالبات معلمان محسوب میشد و امروزه این بخش بهصورت مشخص در مجلات وارد شده است.

در پایان، در سفرهای استانی یک نکته قابل ذکر را شاهد بودیم که جز با این روش و مدل «رو در رو» کمتر به آن توجه میشد. در این رفت و آمدها و حضور در استانها،  به روشنی معلوم گردید که مسائل و موضوعات هر بخش از کشور پهناور ما با مسائل و موضوعات سایر بخشها متفاوت است. در هر گوشه با نوعی فرهنگ، آداب و رسوم، توان و یا کمبود خاص منطقه آشنا شدیم که تاکنون به این وضوح درک نکرده بودیم.

منتظر نظرات شما همکاران محترم هستیم.

۱۴۱۷
کلیدواژه (keyword): یادداشت,ما را نقد کنید,منصور ملک عباسی,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید