عکس رهبر جدید

یادگیری در تونل زمان

  فایلهای مرتبط
یادگیری در تونل زمان
موزه‌ها به‌عنوان مراکز آموزشی، عملکرد و سازوکار قابل توجهی دارند و می‌توانند نقش بسیار مهمی در معرفی تجارب فکری، فرهنگی و هنری، و نیز القا و انتقال احساس، بینش و اندیشه‌ها داشته باشند. موزه، آزمایشگاه عینی تجربه‌های فنی و تکنیکی و عملی و... نیز هست که در آن ابداع‌ها و اختراع‌های بشر طی هزاران سال، از آغاز تا امروز، یک‌جا گرد آمده است و به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود. فعالیت اصلی هر موزه، نمایش اشیای خاص و تسهیل تماس بین فرد و شیء است؛ خواه این فرد یک کودک دبستانی باشد، خواه یک بزرگسال دانشگاهی، و شیء نیز یک اثر هنری باشد یا نمونه‌ای متعلق به علوم طبیعی یا علوم تجربی.

در نظر داشتم از بازدیدهایم از موزه‌های مختلف لندن در سال ۲۰۱۲ گزارشی بنویسم. در این میان، در سومین روز از سومین ماه از سومین فصل سال ۱۳۹۶ در مشهد مقدس توفیق بازدید «پارک فناوری بازیما» را یافتم. آنچه در این پارک فناوری دیدم، نمونه کوچکی بود از آنچه در بخش موزه تاریخ طبیعی و موزهعلوم تجربی لندن دیده بودم.
پارک فناوری بازیما در طبقه چهارم مجتمع تجاری وصال قرار دارد. این پارک به شکلی طراحی شده است که شما می‌توانید براساس یافته‌های دانش بشری به ابتدای خلقت جهان هستی بروید و از چگونگی شکل‌گیری کهکشان‌ها و سیر تحول آن آگاهی پیدا کنید. تلفیق متن، تصویر و فیلم در فهم بهتر موضوعات قابل تأمل است. پس از عبور از تونل آفرینش، وارد فضایی می‌شوید که در آن چگونگی شکل‌گیری کره زمین و به وجود آمدن خشکی‌ها و آب‌ها را با استفاده از ابزارهای صوتی و تصویری در حالت‌های دوبعدی و سه‌بعدی می‌بینید. در این بخش با چگونگی انشقاق‌ قاره‌ها هم آشنا می‌شوید.
وقتی وارد این پارک می‌شوید، احساس می‌کنید کتابی مصور و زنده در مقابل شما گشوده شده است و شما با استفاده از تمام حواس خود مشغول یادگیری درباره گیاهان، پرندگان، خزندگان و... می‌شوید. در آنجا چیدمان سالن‌ها به شکلی است که شما علاوه بر آشنایی با روند تکامل موجودات، با تنوع آن‌ها و نیز محل زندگی‌شان نیز آشنا می‌شوید. در این سیر مشاهده‌ای می‌توانید همراه دانش‌آموزان خود و راهنماهای پارک، اطلاعات متنوعی را که ممکن است دانش‌آموزان درباره موجودات دریایی و زیردریایی داشته باشند، مشاهده کنید و شاهد هم‌افزایی و اصلاح اطلاعات دانش‌آموزان خود در یک محیط یادگیری غیر از کلاس درس باشید. در ادامه این سفر علمی، شما از طریق مولاژ بدن انسان و از راه دهان وارد بدن انسان می‌شوید و در آن شروع به قدم زدن می‌کنید. با طی کردن مسیر نای و نایژه با سیستم تنفسی آشنا می‌شوید و با قدم زدن در سیستم گوارش، قسمت‌های مختلف آن را می‌شناسید.
پارک فناوری بازیما در کنار امکانات علمی که دارد، به تجهیزاتی مانند شبیه‌ساز پرواز مجهز است که برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به پرواز مهیج و دوست‌داشتنی است.
یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مجموعه، استفاده از فناوری «واقعیت افزوده» است. شما پس از هماهنگ کردن تلفن همراه یا تبلت خود می‌توانید در نقاط مشخصی از فضای پارک بایستید و با زوم کردن روی مطلب درخواستی خود، اطلاعات بیشتری درباره آن دریافت کنید.

یادگیری در تونل زمان

یادگیری در تونل زمان

یادگیری در تونل زمان

یادگیری در تونل زمان

 

یادگیری در تونل زمان  

۱۸۶۲
کلیدواژه (keyword): یادگیری در تونل زمان,موزه,پارک فناوری بازیما,موزه علوم تجربی لندن,محمدرضا حشمتی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید