عکس رهبر جدید

نرم‌افزارهای بهره‌وری در تدریس و کارهای گروهی

  فایلهای مرتبط
نرم‌افزارهای بهره‌وری در تدریس و کارهای گروهی
رشد آموزش شیمی در این مقاله به معرفی نرم‌افزارهای بهره‌وری در تدریس و کارهای گروهی پرداخته است

Slack

این نرم افزاریکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای بهره‌وری در کارهای گروهی به شمار می‌رود و در بین کارآفرینان، استارت‌آپ‌ها و پژوهشگران سرتاسر دنیا بسیار محبوب است.
نشریه گاردین در معرفی این نرم‌افزار جمله جالبی به‌کار برده است؛ «دو گروه در دنیا وجود دارد، دسته اول که هرگز نام Slack را نشنیده‌اند. دسته دوم هم کسانی که نمی‌توانند زندگی بدون آن را تصور کنند.»

slackSlack نرم‌افزاری برای ارتباط آسان بین کارکنان یک شرکت و همکاران آن به کمک گوشی‌های هوشمند و مرورگرهاست که توسط شرکت. Slack Technologies Inc منتشر شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد با ایجاد گروه‌های مختلف به‌صورت امن و ساده با گروه خود در ارتباط باشید. یکی از ویژگی‌های محبوب Slack آرشیوسازی قدرتمند آن است که جست‌وجو برای دسترسی به فایل‌های قرار گرفته در گروه‌ها را بسیار آسان می‌کند. ویژگی محبوب دیگر Slack امکان محدود کردن هر یک از اعضای گروه در دسترسی به قسمت خاصی از اسناد و مقاله‌های ارسال شده است.
شما در هر زمان و با هر دستگاهی که قابلیت اتصال به شبکه را داشته باشد می‌توانید با ورود به اکانت Slack خود به فایل‌های آرشیو شده دسترسی داشته باشید.
ازنرم‌افزارهای‌مشابه‌با Slack ‌م
ی‌توان به‌نرم‌افزار Microsoft Teams  از شرکت ماکروسافت اشاره کرد که به تازگی منتشر شده و هنوز به پختگی کامل نرسیده است.



Explain Everything
استادان و دانشجویان معمولاً برای ارائه مطالب تصویری در کلاس‌های درس، سخنرانی‌ها و کنفرانس‌ها یا در جلسه‌های گروهی، به فایل‌هایی همچون پاورپوینت و ویدئوهای ارائه  مطلب نیاز دارند که معمولاً زمان ساخت طولانی و در صورت نداشتن آموزش درست نرم‌افزارها، پیچیدگی‌های خاص خود را خواهند داشت.

explain every thing

نرم‌افزار Explain Everything™ با هدف قرار دادن این نیاز ساخته شده است و مانند صفحه  تختة سفید به شما اجازه می‌دهد اطلاعات یا ایده‌های خود را به‌صورت تصویری بیان کنید. این نرم‌افزار قابلیت افزودن اغلب فرمت‌های تصویری را دارد و خود، شکل‌ها و تصویرهای آماده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
نحوه استفاده از نرم‌افزار بسیار ساده و سریع است و امکان استفاده از دست‌خط و صحبت کردن روی ویدئوها آن را از موارد مشابه متمایز می‌کند.
در صورتی که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنید نرم‌افزار educreation interactive whiteboard مشابه Explain Everything™ و کامل‌تر از آن است که فقط برای سیستم‌ها
ی عامل‌ iOS ساخته شده است.






Schoology

نرم‌افزار Schoology یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای حوزه آموزش است که انواع جایزه‌ها را در کارنامه خود دارد.
در سال گذشته این نرم‌افزار در تعدادی از دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها استفاده شده و به بیشتر شناخته شدن Schoology آن کمک کرده است.

schoology
Schoology یک نرم‌افزار مدیریت کلاس درس است. از امکانات این نرم‌افزار می‌توان به ساخت تقویم کلاسی، اضافه کردن زمان آزمون یا کلاس‌های جبرانی و نوشتن عنوان جلسه‌های آینده اشاره کرد. شما در این نرم‌افزار می‌توانید با تمام دانشجوها به‌طور مستقیم در ارتباط باشید؛ در قسمت منابع درس، خود را معرفی کنید و در قسمت درس، به کمک مرورگر، فایل و تصویر درس داده شده در هر جلسه را قرار دهید. همچنین با ایجاد گروه‌هایی در نرم‌افزار به بحث‌های مرتبط با کلاس بپردازید.
بهترین امکان نرم‌افزار از نظر دانشجویان و دانش‌آموزان، حفظ حریم خصوصی افراد است که در گروه‌های درسی ساخته شده در نرم‌افزارهای ارتباطی دیگر مانند تلگرام وجود ندارد.




Socrative

Socrative

نرم‌افزار Socrative نرم‌افزاری برای گرفتن آزمون از دانش‌آموزان و دانشجویان است که امکانات جالبی را در اختیار استادان قرار می‌دهد.

پرسش‌ها می‌توانند به‌صورت چندگزینه‌ای، درست و غلط و جواب کوتاه ارائه شوند. برای متن پرسش می‌توانید از فایل تصویری نیز استفاده کنید. همچنین استادان تعیین می‌کنند که پس از پاسخ‌گویی به پرسش‌ها، پاسخ درست نشان داده شود یا خیر. دانشجویان می‌توانند نظر خود را در پایان آزمون بنویسند و برای استاد بفرستند.
پس از زمان تعیین شده فهرست نمره‌های دانشجویان به‌صورت نموداری در نرم‌افزار قرار می‌گیرد. طبیعتاً نمی‌توان به درستی نمره‌ها اعتماد کرد ولی این نرم‌افزار بهترین روش برای آشنا کردن دانش‌آموزان با پرسش‌های امتحانی و ایجاد انگیزه برای پیدا کردن پاسخ پرسش‌هاست.
این نرم‌افزار در دو نسخه وجود دارد، یکی برای دانشجویان و دیگری برای استادان.
برای گرفتن آزمون، از افزونه Google Forms در مرورگر کروم هم می‌توانید استفاده کنید که نتایج را آنالیز می‌کند و همراه با نمودارهای کمکی در اختیارتان قرار می‌دهد.




Remind

یکی دیگر از موارد مهم آموزشی که معمولاً برای دانش‌آموزان با سن کمتر مطرح می‌شود، بحث در ارتباط بودن با خانواده دانش‌آموز بدون ایجاد مزاحمت برای دانش‌آموز و والدین است. نرم‌افزار Remind از شرکت Remind101 به همین دلیل ساخته شده است.

Remind
استادان و مدارس با ایجاد گروهی مخصوص به خود و انجام اطلاع‌رسانی‌های مختلف، با خانواده دانش‌آموزان در ارتباط خواهند بود و این ارتباط به‌صورت دو طرفه قابل برقراری است.
دلیل اینکه مدارس بیشتر از Remind، به جای تشکیل گروه‌هایی در پیام‌رسان‌های مختلف مانند تلگرام استفاده می‌کنند، بحث حفظ حریم شخصی افراد است.
Remind نرم‌افزاری با حجم کم، گرافیک ساده و نحوه استفاده آسان است.
یکی دیگر از امکانات Remind اختصاص دادن آدرس پست الکترونیکی خاص به هر کلاس است که در ارتباط بودن را آسان‌تر می‌کند. 


۲۰۵۷
کلیدواژه (keyword): Slack,Explain Everything,Schoology,Socrative,Remind,نرم‌افزارهای بهره‌وری در تدریس و کارهای گروهی,پیام سلیمی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید