عکس رهبر جدید
شهریاری، همراه همیشگی جوانان
یک خاطره از استاد شهریاری در «رشد برهان متوسطه»

فصل‌نامه رشد برهان ریاضی (متوسطه) در شماره جدید خود، خاطره‌ای از سپیده چمن‌آرا، سردبیر مجله رشد برهان راهنمایی از استاد پرویز شهریاری را منتشر کرده است.
خاطره سپیده چمن‌آرا، به زمستان سال 1380 برمی‌گردد. زمانی که وی به همراه گروهی از دانشجویان ریاضی و به مدیرمسئول دکتر یحیی تابش نشریه «ماه‌نامه ریاضیات» را منتشر می‌کردند.
آن‌ها برای انتشار ویژه‌نامه نوروز 1381 به سراغ استاد پرویز شهریاری می‌روند: «قرار گذاشته شد و من و یکی دو نفر دیگر از اعضای تحریریه، به منزل ایشان رفتیم. استقبال گرم او از ما – که گویی سال‌هاست ما را می‌شناسد – و شوقش برای شنیدن حرف‌های ما و دیدن شماره‌های ماه‌نامه، مرا متعجب کرد. پیرمردی که این همه شهرت و تجربه داشت، چگونه با ما چند جوان کم‌تجربه به این مهربانی و راحتی ارتباط گرفت و تقاضای ما را پذیرفت؟
البته به هر حال ما به اعتبار دکتر تابش به این ملاقات رفتیم ولی برخورد شهریاری با ما کاملاً مستقل از آن می‌نمود.
بعدها نیز که مدیر داخلی رشد آموزش ریاضی شدم و برای ویژه‌نامه‌ای برای خود او، باز هم با او ملاقات کردم، او هم‌چنان ماه‌نامه را به خاطر داشت و پی‌گیر آن شد.
این خاطره را گفتم تا به خوانندگان برهان یادآور شوم که به راستی این مرد فروتن و صبور، از هیچ کمکی به جامعه آموزش ریاضی ایران دریغ نکرده است.»
متن کامل این خاطره در فصل‌نامه رشد برهان دوره متوسطه، شماره 75، پاییز 1391 منتشر شده است.

تعداد بازدید : ۱,۱۶۳
کد خبر : ۹۸۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید