عکس رهبر جدید
گفت و گوی دبیرخانه هفتمین جشنواره عکس رشد با محمد ستاری، عکاس پیشکسوت
عکس‌های هفتمین جشنواره رشد به لحاظ خلاقیت از سطح خیلی خوبی برخوردار بود

محمد ستاری، داور هفتمین جشنواره رشد با اشاره به آن‌که در تمام جشنواره‌های عکس، خلاقیت همواره یکی از گزینه‌های اصلی در داوری به شمار می آید گفت: «فرآیند خروجی خلاقیت هر جشنواره در عکس‌های برگزیده نمایان می‌شود. عکس‌های برگزیده هفتمین جشنواره عکس رشد نیز به لحاظ خلاقیت بسیار عالی بود و به جرات می‌توان نمره 19 و نیم  را به آن داد.»
به گزارش دبیرخانه هفتمین جشنواره عکس رشد، «محمد ستاری» داورهفتمین جشنواره عکس رشد با اشاره به تعداد بسیار زیاد آثار ارسال شده به جشنواره گفت: «تعداد آثار ارسال شده به جشنواره عکس رشد نسبت به سایر جشنواره‌ها بسیار زیاد بود چنانکه داوری آثار بیش از 3 روز زمان برد. آثار ارسالی بسیار متنوع بودند و این تنوع در برخی از گرایش‌ها مانند ایران سرزمین پرگهر از قوت بیشتری برخوردار بود.»
وی با اشاره به آنکه همواره در تمام جشنواره‌های عکس، خلاقیت یکی از گزینه‌های اصلی در داوری است گفت: «فرآیند خروجی خلاقیت هر جشنواره در عکس‌های برگزیده نمایان می‌شود. عکس‌های برگزیده هفتمین جشنواره عکس رشد نیز به لحاظ خلاقیت بسیار عالی بود و به جرات می‌توان نمره 19 و نیم  را به آن داد.»
ستاری خاطرنشان کرد: «هنرجویان، دانش‌آموزان و عکاسان می‌توانند از این جشنواره ایده‌ بگیرند، چنانچه شاهد هستیم هر سال عکاسان از برگزیدگان سال گذشته الهام می‌گیرند و سمت و سوی عکس‌ها الگو پذیرفته از عکس‌های برتر دوره‌های قبل است.»
این پیشکسوت عکاسی با اشاره به این‌که تقلید و الهام گرفتن از آثار برگزیده سال گذشته بد نیست تاکید کرد: «عکاسان نباید به کپی برداری روی آورند بلکه باید با بروز خلاقیت، اثری جدید به وجود آورد تا از آن هنرمند خویش باشد. در کپی برداری می‌توان به زوایا و نکاتی رسید که موجب رشد خلاقیت در هنرمند می‌شود و باید از این راه برای طی کردن پله‌های رشد و ترقی بهره‌جست.»
وی یادآور شد: «جشنواره عکس رشد یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌هایی است که در ایران برگزار می‌شود و این قدمت و تداوم در برگزاری، به این جشنواره ارزش می‌دهد. این مهم به معنای آن است که مسئولان برگزاری این جشنواره در آموزش و پرورش به کار خود اعتقاد راسخ دارد و با سختی و مسائلی که وجود دارد در صدد سرپا نگهداشتن آن است.»
این استاد دانشگاه درخصوص تاثیر جشنواره عکس رشد بر فضای آموزشی کشور گفت: «اگر نمایش این عکس‌ها تنها در چارچوب نمایشگاه‌ها محدود نشود و به طور همزمان در چند شهر و مکان‌های مختلف به نمایش درآید تاثیر گسترده‌تری در جامعه خواهد داشت.»
"محمد ستاری" نامی آشنا برای فارغ التحصیلان رشته عکاسی است. وی متولد سال 1339 مشهد است و تحصیلات خود را در رشته عکاسی به پایان رسانده‌. سال‌ها تدریس و دبیری و داوری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف عکاسی را در کارنامه خود دارد و داورهفتمین جشنواره عکس رشد را بر عهده داشته‌است.
هفتمین جشنواره عکس رشد از 11 الی 18 مهر ماه 91 در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار خواهد شد.

تعداد بازدید : ۱,۳۲۷
کد خبر : ۹۲۶
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید