عکس رهبر جدید
برگزاری هفته‌های استانی پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در سراسر کشور
گزارش هفته‌های استانی فیلم‌های پنجاه‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد منتشر شد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش، گزارش هفته‌های استانی پنجاه‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد منتشر شد. در این گزارش با اشاره به تاریخچه هفته‌های استانی جشنواره آمده است: از نخستین دوره‌های برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، مرسوم بوده که پس از برگزاری جشنواره در تهران در برخی استان‌های دیگر نیز فیلم‌های جشنواره اکران می‌شدند. این سنت از دو دهه قبل با توسعه فناوری و امکان برگزاری گسترده در سطح کشور، تحت عنوان «مرحله استانی جشنواره» رسمیت پیدا کرد. در سال‌های اخیر به واسطه پاندمی کرونا اجرای مرحله استانی متوقف شده بود، اما از دوره پنجاه‌ و دوم این امر دوباره احیا گردید.

بنا بر این گزارش، هفته‌های استانی پنجاه‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با اعلام آمادگی و اجرای 16 استان از بهمن 1401 تا خردادماه 1402 برگزار و فیلم‌های این دوره در مجموع برای 700هزار دانش‌آموز و 35‌هزار نفر از والدین و معلمان به نمایش گذاشته شد.

در این دوره از هفته‌های استانی جشنواره منتخبی از فیلم‌های جشنواره به صورت گزیده و با طراحی آموزشی و تربیتی خاص برای اکران‌های استانی ارسال شده‌ است. استقبال خوب و قابل توجه استان‌ها نشان‌دهنده وجود ظرفیت گسترده استانی برای برگزاری همزمان جشنواره در کشور است و به نظر می‌رسد انجام این کار در پنجاه‌وسومین دوره این جشنواره دور از دسترس نباشد.

در این گزارش همچنین جدول فیلم‌های جشنواره در دوره پنجاه‌ودوم برای نمایش در مراکز ثابت و سیار استان‌ها و سالن‌های نمایش و گزارش اکران در استان‌های اردبیل، گلستان، خراسان رضوی، سمنان، مازندران، قزوین، کرمانشاه، قم، خراسان جنوبی، اصفهان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارائه شده است.

 

 

 

 

  

 

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۲۸۹
کد خبر : ۴,۲۳۹
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید