عکس رهبر جدید
تحول در دسترسی دانش‌آموزان به محتوای آموزشی با دانشنامه ویدیویی رشد
در جلسه رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با مدیرکل و معاونین دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در خصوص برنامه‌های جدید دفتر گفت‌وگو و هم‌اندیشی شد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش، نشست رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و معاونان این دفتر برگزار شد.

 

دکتر علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌یزی آموزشی در این نشست با اشاره به لزوم برگزاری این جلسه گفت: لازم است به صورت تفصیلی به برنامه‌های دفتر انتشارات و فناوری آموزشی پرداخته شود. در این دفتر کارهای خوبی انجام شده است. این دفتر دارای ظرفیت‌‌های ویژه‌ای است و در سازمان پژوهش جایگاهی مهمی دارد.

لازم است دوستان روی چالش‌ها تمرکز کنند و پیشنهادهای پیش‌دستانه‌ای ارائه بدهند که باعث حرکت رو به جلوی سازمان بشود.

 

 


دکتر محمد صالح مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی نیز گفت: در این جلسه سعی می‌کنیم متناسب با موضوعات مختلف دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با شما گفت‌وگو و طرح بحث را آغاز کنیم تا در جلسات بعدی زمینه بحث و بررسی‌های تفصیلی فراهم شود.

در جلسات شورای معاونین دفتر انتشارات و فناوری آموزشی کارهای جدی با نگاه ایجاد اتحاد فرایندی بین بخش‌های مختلف دفتر انجام و تلاش شده برخی نقیصه‌های سال‌های گذشته جبران گردد. مجتمع فرهنگی هنری سینما فلسطین، بنیاد ICDL و مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) در این طرح کل‌نگرانه در سازمان و دفتر ارتباط و طرح و برنامه فرایندی خواهند داشت.


پس از صحبت‌های مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، معاونین این دفتر گزارش مختصری از برنامه‌‌ها و فعالیت‌های حوزه مربوطه را ارائه دادند.


 سید کمال شهابلو، معاون تولید و انتشار مجلات رشد

این معاونت دو فعالیت عمده را دنبال می‌کند که شامل فعالیت‌های محتوایی و انتشار مجلات رشد و فعالیت‌های اجرایی و اداری می‌باشد. در سال تحصیلی 1402-1401، در حوزه مجلات رشد 191 عنوان مجله تولید و توزیع شده است. آمار تولید مجلات نسبت به سال‌های گذشته که کشور درگیر بیماری کرونا بود، دو برابر شده و انشاءالله در سال‌های آینده این سیر صعودی ادامه خواهد داشت.

 

ابوذر حسامپور، معاون سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی

مهم‌ترین ساختار فرهنگی کشور آموزش و پرورش و مهم‌ترین قسمت آن سازمان پژوهش است. همانطور که مقام معظم رهبری درخصوص بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی فرمودند، مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش نیز نیاز به بازسازی و بازطراحی مجدد دارد. این مصوبه پس از 10 سال از ابلاغ، هنوز به اهداف خودش نرسیده است.

معاون سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی در این جلسه درخصوص نحوه همکاری کارشناسان با حوزه سامان‌دهی و استفاده از ظرفیت‌های فعالان این حوزه نیز مطالبی را بیان کرد.


مهدی احمدزاده، معاون فناوری آموزشی

مهندس احمدزاده در این جلسه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در رابطه با تجهیزات شبکه رشد، سرورهای شبکه، وضعیت نیروهای انسانی شبکه رشد، بازطراحی شبکه رشد، سامانه کارت خبر الکترونیکی، ویژه‌نامه راز سفارت و کارگاه‌های آموزشی برگزار شده در این موضوع  و سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب‌های درسی را تشریح نمود.

 


حسین عبادتی، معاون تولید محتوای چندرسانه‌ای آموزشی و تربیتی

دکتر عبادتی از برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد دانشنامه ویدیویی رشد خبر داد و گفت: امروز در بستر فضای مجازی آنچه را احتیاج داریم غالباً یک بار تولید شده است. سیاست امروز دنیا در محتوای آموزشی مبتنی بر دسترسی رایگان است و بسیاری از محتواهای خوب در دنیا دسترسی رایگان دارند در این راستا باید برای معلمان و دانش‌آموزان کار الگوساز انجام بدهیم. برای این کار نیازمند یک تیم جست‌وجو و یک تیم ترجمه برای بازتولید این محتواها هستیم تا آن‌ها را در قالب دانشنامه ویدیویی رشد در اختیار مخاطبان بگذاریم.

معاون تولید محتوای چندرسانه‌ای در ادامه درخصوص نحوه همکاری با نیروهای خارج از سازمان، نبود شبکه استانی، لزوم حضور کارشناسان هر معاونت در بودجه‌بندی‌های سازمان، توسعه باشگاه معلمان فیلم‌ساز و ایجاد باشگاه دانش‌آموزان فیلم‌ساز پیشنهاداتی را ارائه کرد.
 

فاطمه نوروزی، دبیر شورای معاونین دفتر نیز در این جلسه مطالبی را در خصوص گزارشات کارشناسی دفتر طرح و برنامه بیان نمود.

 

 

 

 

 

جلسه شورای معاونین

 


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۵۲۱
کد خبر : ۴,۱۹۶
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید