عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
۲ شهریور ۱۳۹۰ ۱۰:۱۳
صلاحیت‌های حرفه‌ای معلم زبان
در گفت‌وگوی «رشد آموزش زبان» با مرتضی برین، دبیر زبان خوی

 فصل‌نامه رشد آموزش زبان در این شماره خود، گفت‌وگویی با آقای مرتضی برین، دبیر زبان انگلیسی شهرستان خوی انجام داده است.
آقای مرتضی برین در بخشی از این گفت‌وگو در پاسخ به این سؤال که معلم زبان از چه صلاحیت‌های حرفه‌ای باید برخوردار باشد، گفته است: «مهم‌ترین اصل این است که معلم زبان به رشته تحصیلی خود مسلط باشد و در عین حال از دانش و اطلاعات روز نیز برخوردار باشد.
سعی کند از طریق مطالعه مجلات، کتاب‌های جدید و اینترنت، از یافته‌های علمی مربوط به رشته خود بهره‌مند شود و در تدریس از آنها استفاده کند. همیشه در حال یادگیری و مطالعه باشد و در نشست‌های علمی مربوط به رشته خود شرکت کند.»
وی درباره ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی معلم زبان اظهار داشته است: «معلم زبان در درجه اول باید به رشته خود علاقه‌مند باشد. باید به‌طور خستگی‌ناپذیر در جهت بهبود کار حرفه‌ای خود تلاش کند. محقق و دانش‌پژوه باشد و شاد و سرزنده. دوست و رفیق خوبی برای دانش‌آموزان خود باشد و همیشه نکته جدیدی برایشان در آستین داشته باشد.»
او در پاسخ به این سؤال که چه عواملی در رشد مهارت‌های حرفه‌ای شما بیشتر مؤثر بوده، گفته است:
«مهم‌ترین چیزی که در زندگی حرفه‌ای من مؤثر بوده، برخورد خوب استادان و راهنمایی آنان بوده است. آنان مشوق من در ادامه کارهای تحقیقی، شرکت در کنفرانس‌های علمی ـ آموزشی و هم‌چنین شرکت در کارگاه‌های آموزشی بوده است. در حقیقت، هرگز بعد مسافت و دوری راه نتوانسته است، ارتباط مرا با استادان و دانش‌پژوهان جهانی قطع کند. من با استفاده از اینترنت توانسته‌ام، خودم را با جهان پیرامون خود مرتبط کنم و از این طریق اطلاعات مربوط به حرفه‌‌ام را دریافت کرده‌ام.»
متن کامل این گفت‌وگو را می‌توانید در فصل‌نامه رشد آموزش زبان، شماره 99، تابستان 1390 مطالعه کنید.

تعداد بازدید : ۱,۸۱۱
کد خبر : ۴۱۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید